Avatar billede nedyl Nybegynder
08. april 2010 - 10:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Defekt Harddisk

Hej

Jeg har en bærbar acer, hvor harddisken er stået af, men jeg er i tvivl om der kan være noget andet galt evt bundkorte, eller harddisken bare er brændt af af sig selv.
Jeg har prøvet at tilslutte en externharddisk via usb, og der virker pcer fint.
Kan man regne med at man kan instalere en ny harddisk, uden af den brænder af eller ikke virker?
Avatar billede kimtheman Novice
08. april 2010 - 12:52 #1
Nej det kan du jo ikke være helt sikker på da det kan være controlleren. Da den anden harddsik du prøvede med kører via USB.
Men hvad sker der når du starter computeren? Og når du f.eks. går i boot menu ses den så der?
Avatar billede nedyl Nybegynder
08. april 2010 - 13:29 #2
Nu er harddisken fjernet, og den er afprøvet med et adapterkabel.
Når jeg starter computeren, kommer opstarten hvor man kan trykke f2,for at komme til det man vist kalder boot menuen,og hvis man ikke trykker f2 stopper den bare i sort skærm, mere sker der ikke.
Boot menuen virker som den skal, ser det ud til.
Avatar billede monberg Nybegynder
08. april 2010 - 16:05 #3
Det er jo klart, for den kan ikke boote på den harddisk der ikke er der.
Avatar billede kimtheman Novice
08. april 2010 - 17:54 #4
Nu mente jeg hvad der sker når du starter cmomputeren mens harddisken sidder i.

Har du prøvet harddisken på anden computer eller hvad prøver du at fortælle med det adapterkabel??
Avatar billede nedyl Nybegynder
08. april 2010 - 18:55 #5
Ok. jeg prøver at forklare lidt nærmer:-)
Adapterkablen har jeg brugt til at teste harddisken med ved hjælp af en anden pc,og den hd. var helt død.
Jeg har også brugt adapterkabelt til at tilslutte en anden hd.til pcer via usb,og der kunne jeg få pcer til at starte helt op.

Nu har jeg sat den oprindelig hd tilbage i pcer, og inde i boot menuen vil den ikke registreret at der sidder en harddisk i.
Når jeg prøver at installere et styringsprogram i dette tilfælde Ubunto,vil den kun til det trin hvor man skal vælge partitioner, og der er den blank, der er ikke noget at vælge.
Håber det var forklaring nok.
Avatar billede kimtheman Novice
08. april 2010 - 19:02 #6
Tja så kan man vel kun komme frem til det er harddisk der er helt død og en anden ville virke fint i.
Avatar billede nedyl Nybegynder
08. april 2010 - 19:22 #7
Hvordan ville man kunne finde ud af, om det er problemer med den controlleren som du nævner?
Avatar billede kimtheman Novice
08. april 2010 - 20:06 #8
Tja om der ligefrem findes noget der kan måle det tør jeg ikke helt udtale mig om. Men vil mene at er harddisk død i anden maskine så er det harddisk og ikke controller.
Avatar billede nedyl Nybegynder
08. april 2010 - 20:13 #9
ok jeg prøver lykken med en ny harddisk.
Tak for hjælpen
Avatar billede nedyl Nybegynder
08. april 2010 - 20:16 #10
Hmm er lidt i tvivl hvordan man giver point, kan det passe du skal skrive et svar besked jeg skal accepter?
Avatar billede kimtheman Novice
08. april 2010 - 21:30 #11
Lige præcis. Så det får du her. (Håber det virker)