Avatar billede ruhigkeit Nybegynder
07. april 2010 - 22:13 Der er 5 kommentarer

Hjælp til kurering af langsom opstart.

Hej Eksperter.

Jeg kører på en: HP Pavilion dv6700 Notebook PC, Windows Vista Home Premium.

Som seminørd fandt jeg mig alligevel pludselig på udebane da jeg læste om nogle trick til at få computeren til at starte hurtigere op og køre hurtigere.

Jeg gjorde som de skriver her:
"Tager opstarten en evighed, så skriv 'msconfig' i 'kør'-menuen og tryk på 'OK.' I menuerne 'Tjenester' og 'Start' kan du - ved at fjerne fluebenet - fravælge de programmer, du ikke vil have til at starte op, når du tænder for din computer."

Og fik så en vildt lang liste op, som jeg ikke selv kunne overskue at sortere i.
Kan I hjælpe mig med at sortere alle de programmer fra der ikke er nødvendige i opstarten og måske give et praj om hvilke der alligevel kan være gode at lade stå, selvom de ikke er super nødvendige.

Aaarh - jeg ville kopiere listen ind, men den kan ikke kopieres... Skal jeg nødvendigvis skrive hele listen ind manuelt eller findes der en nemmere måde at kopiere den ind i teksten på?

Mvh Jens
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2010 - 22:29 #1
Skærmskud upload?
Avatar billede ruhigkeit Nybegynder
08. april 2010 - 00:00 #2
god ide. Hvordan uploader jeg til indlægget?
Avatar billede ptj_11 Forsker
08. april 2010 - 00:01 #3
Bedre med et skærmdump fra registreringsdatabasen til at starte med, da det er nemmere at oveskue:

Knappen "Start/Kør/regedit" og klik dig frem til nedenstående adresse:
Hkey_Local_Machine\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
Her tager du et skærmdump, og uploader det hertil.

/ptj_11
Avatar billede ruhigkeit Nybegynder
08. april 2010 - 10:06 #4
det vil jeg prøve, men hvordan uploader jeg billedet til dette indlæg? Det har jeg ikke lige gjort før nemlig...
Avatar billede ptj_11 Forsker
08. april 2010 - 21:42 #5
Følg forklaringerne fra denne tråd:
http://www.eksperten.dk/spm/152376
/ptj_11