Avatar billede bamse19 Praktikant
07. april 2010 - 20:49 Der er 72 kommentarer og
1 løsning

windows security alert

Er der nogen der kan hjælpe mig med ovenstående??
Pludselig står der en advarsel på min bærbare og jeg kan hverken komme på nettet eller slette den.
Der er også et ikon nederst på skærmen
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. april 2010 - 20:53 #1
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com
Her finder du vejledning til brug af programmet: http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner.
Under installationen siger du nej til "Yahoo Toolbar". Den skal vi ikke bruge til noget.
Kør programmet med de foreslåede indstillinger fra Spywarefri.

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.malwarebytes.org/mbam.php
Installer programmet og lad programmet opdatere. Det er vigtigt at du klikke opdater til du får at vide at programmet er fuldt opdateret. Klik herefter på "Udfør en hurtig skanning" (Denne skanning foreslår Malwarebytes selv i deres forums!) Klik på "Skan" og lad programmet køre til det er færdigt. Det kan tage lang tid alt efter hvor meget du har installeret på din pc.
Klik "Vis resultater" knappen når den er færdig og derefter klik på "Fjern det valgte". Der kommer nu en log frem med skanningsresultatet, som du skal gemme et sted så du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

Vista + Windows 7 brugere skal høreklikke på programmet og vælge "Kør som Administrator..."
07. april 2010 - 20:54 #2
Velkommen til E. ...

Under Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
(HUSK altid at skrive det!!!)

Lyder iøvrigt bekendt *S* ...

---

Gennemfør det du kan fra denne 'pakke' ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Evt. Download ovenstående instalationspakker fra en anden PC og overfør med passende anden medie; USB memorystick ell. lign ... Og instalér DERFRA ...
07. april 2010 - 20:55 #3
Ti hi - <john_stigers> kom 'først' *S* ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. april 2010 - 20:58 #4
hæhæ ;)

Vi skriver det samme, men dit fylder mere :)
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2010 - 21:29 #5
Hvor pinligt for john_stigers - (

Han glemte velkomsten-  Hastværk er lastværk
Avatar billede bamse19 Praktikant
07. april 2010 - 21:47 #6
jeg kan ikke downloade noget når jeg ikke kan komme på nettet.
hver gang jeg prøver pupper der det vindue op med ovennævnte så jeg kan ingenting på pc´en. ved derfor ikke hvordan jeg kommer videre
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2010 - 21:52 #7
Du kan evt downloade Malwarebytes på en anden pc. og lægge den på et usb-stik og installere derfra
Avatar billede bamse19 Praktikant
07. april 2010 - 21:58 #8
ok. det prøver jeg lige
07. april 2010 - 22:00 #9
Afbryd til det 'farlige' Internet.
Læs nederst i #2 ...

Og gennemfør så de procedure du kan...
Avatar billede bamse19 Praktikant
07. april 2010 - 22:07 #10
hvd er en log fra HIJACKTHIS??
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2010 - 22:11 #11
Når du har downloadet http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

er det ikke så indviklet

Det er et værktøj til at fjerne virus. Man kan læse meget ud fra den log
07. april 2010 - 22:13 #12
(Har du læst og nogenlunde forstået alle linier fra #2 *S* ?)
07. april 2010 - 22:14 #13
(Jeg kommer igen engang imorgen ZZZ Z Z Z zzz z z z )
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2010 - 22:16 #14
Rettelse: downloadet=læst
Avatar billede bamse19 Praktikant
07. april 2010 - 22:23 #15
Når jeg vil installere Malwarebytes sker der følgende:
Midt på skærmen pupper der denne boks op:
Security warning.
application cannot be executed.
The file regsvr32.exe is infected.
Do you want to activate your antivirus software now?

Nederst til højre kommer der denne boks:
Antivirus software alert.
Infiltration alert
Your computer is being attacked bya an internet virus. It could be a password- stealing attack, a trojan or similar
details:
Attack from 230.67.84.77, port 18358

Attacked port: 54475
Threat: win32/Nuqel.E
Do you want to block this attack

så  hvad betyder alt det så :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. april 2010 - 22:48 #16
omdøb mbam-setup.exe til test.exe og prøv igen
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. april 2010 - 22:49 #17
Ellers så spring det punkt over og kom med log fra Hijackthis
Avatar billede bamse19 Praktikant
07. april 2010 - 23:11 #18
jeg kan slet ikke komme til at installere hijackthis. der lyder en bib lyd og så lukker den ned igen. til gengæld popper der den ene porno side op efter den anden
08. april 2010 - 06:23 #19
Afbryd til det 'farlige' Internet.

(Og prøv så lidt igen...)
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2010 - 06:32 #20
http://www.eksperten.dk/guide/1296

Det lyder ikke rart. Jeg tror, du må igang med denne guide. Vent hellere til karise_larry kommer igen. Han ved meget mere om det, end jeg gør
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2010 - 06:59 #21
nå, vores komentarer krydsede hinanden. Det lyder jo også som en rigtig god ide at afbryde internettet. Så det gør du bare,og prøver igen
Avatar billede bamse19 Praktikant
08. april 2010 - 07:51 #22
den er ved at scanne med malwarebytes men hijaskthis kan jeg ikke køre.
hvad mener i med at afbryde til internet? det hele sker 30 sek efter pc er startet og jeg er ikke på nettet
Avatar billede bamse19 Praktikant
08. april 2010 - 08:22 #23
her er log fra hijackthis

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 23:47:29, on 07-04-2010
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18904)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Media\DVD\DVDAgent.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\TouchSmart\Media\TSMAgent.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\TouchSmart\Media\Kernel\CLML\CLMLSvc.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Media\TV\TVAgent.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP MediaSmart\SmartMenu.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QLBCTRL.exe
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Health Check\HPHC_Scheduler.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Wireless Assistant\HPWAMain.exe
C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe
C:\Program Files\IDT\WDM\sttray.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\MOM.exe
C:\Program Files\Mouse Driver\StartAutorun.exe
C:\Program Files\Microsoft Security Essentials\msseces.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LightScribeControlPanel.exe
C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Users\Ilse\AppData\Local\ewcemnrbx\svnutgstssd.exe
C:\Program Files\Connect it\Connect it\AutoUpdateSrv.exe
C:\Program Files\LimeWire\LimeWire.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\ONENOTEM.EXE
C:\Windows\system32\wbem\unsecapp.exe
C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe
F:\HiJackThis.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPHelper.exe
C:\Program Files\Skype\Plugin Manager\skypePM.exe
C:\Program Files\Mouse Driver\KMConfig.exe
C:\Program Files\Mouse Driver\KMProcess.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CCC.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\hpqToaster.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=da_dk&c=91&bd=Pavilion&pf=cnnb
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ni.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=da_dk&c=91&bd=Pavilion&pf=cnnb
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=da_dk&c=91&bd=Pavilion&pf=cnnb
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = http=127.0.0.1:5555
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\Windows\system32\ezShellStart.exe
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Skype add-on (mastermind) - {22BF413B-C6D2-4d91-82A9-A0F997BA588C} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgssie.dll (file missing)
O2 - BHO: Search Helper - {6EBF7485-159F-4bff-A14F-B9E3AAC4465B} - C:\Program Files\Microsoft\Search Enhancement Pack\Search Helper\SEPsearchhelperie.dll
O2 - BHO: AOL Toolbar BHO - {7C554162-8CB7-45A4-B8F4-8EA1C75885F9} - C:\Program Files\AOL\AOL Toolbar 5.0\aoltb.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\5.5.4723.1820\swg.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {E15A8DC0-8516-42A1-81EA-DC94EC1ACF10} - C:\Program Files\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll
O3 - Toolbar: AOL Toolbar - {DE9C389F-3316-41A7-809B-AA305ED9D922} - C:\Program Files\AOL\AOL Toolbar 5.0\aoltb.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {CCC7A320-B3CA-4199-B1A6-9F516DD69829} - (no file)
O3 - Toolbar: &Windows Live Toolbar - {21FA44EF-376D-4D53-9B0F-8A89D3229068} - C:\Program Files\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll
O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DVDAgent] "C:\Program Files\Hewlett-Packard\Media\DVD\DVDAgent.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TSMAgent] "C:\Program Files\Hewlett-Packard\TouchSmart\Media\TSMAgent.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CLMLServer for HP TouchSmart] "C:\Program Files\Hewlett-Packard\TouchSmart\Media\Kernel\CLML\CLMLSvc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TVAgent] "C:\Program Files\Hewlett-Packard\Media\TV\TVAgent.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [UCam_Menu] "C:\Program Files\Hewlett-Packard\Media\Webcam\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\Hewlett-Packard\Media\Webcam" update "Software\Hewlett-Packard\Media\Webcam"
O4 - HKLM\..\Run: [SmartMenu] %ProgramFiles%\Hewlett-Packard\HP MediaSmart\SmartMenu.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateLBPShortCut] "C:\Program Files\CyberLink\LabelPrint\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\CyberLink\LabelPrint" UpdateWithCreateOnce "Software\CyberLink\LabelPrint\2.5"
O4 - HKLM\..\Run: [UpdatePSTShortCut] "C:\Program Files\CyberLink\DVD Suite\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\CyberLink\DVD Suite" UpdateWithCreateOnce "Software\CyberLink\PowerStarter"
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [QlbCtrl.exe] C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QlbCtrl.exe /Start
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateP2GoShortCut] "C:\Program Files\CyberLink\Power2Go\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\CyberLink\Power2Go" UpdateWithCreateOnce "SOFTWARE\CyberLink\Power2Go\6.0"
O4 - HKLM\..\Run: [UpdatePDIRShortCut] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDirector\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\CyberLink\PowerDirector" UpdateWithCreateOnce "SOFTWARE\CyberLink\PowerDirector\7.0"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Health Check Scheduler] c:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Health Check\HPHC_Scheduler.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WirelessAssistant] C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Wireless Assistant\HPWAMain.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SysTrayApp] %ProgramFiles%\IDT\WDM\sttray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KMCONFIG] C:\Program Files\Mouse Driver\StartAutorun.exe KMConfig.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MSSE] "c:\Program Files\Microsoft Security Essentials\msseces.exe" -hide -runkey
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [LightScribe Control Panel] C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LightScribeControlPanel.exe -hidden
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [swg] "C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [wuqsurqn] C:\Users\Ilse\AppData\Local\ewcemnrbx\svnutgstssd.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - Startup: LimeWire On Startup.lnk = C:\Program Files\LimeWire\LimeWire.exe
O4 - Startup: Screen Clipper and Launcher til OneNote 2007.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\ONENOTEM.EXE
O4 - Global Startup: Opdateringsagent.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &AOL Toolbar-søgning - C:\ProgramData\AOL\ieToolbar\resources\da-DK\local\search.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Google Sidewiki ... - res://C:\Program Files\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_96D6FF0C6D236BF8.dll/cmsidewiki.html
O9 - Extra button: Blog det - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blog det i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: (no name) - {5067A26B-1337-4436-8AFE-EE169C2DA79F} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Skype add-on for Internet Explorer - {5067A26B-1337-4436-8AFE-EE169C2DA79F} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O9 - Extra button: Skype - {77BF5300-1474-4EC7-9980-D32B190E9B07} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O13 - Gopher Prefix:
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O23 - Service: Andrea ST Filters Service (AESTFilters) - Andrea Electronics Corporation - C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt.inf_52c73ccb\aestsrv.exe
O23 - Service: Ati External Event Utility - ATI Technologies Inc. - C:\Windows\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Com4QLBEx - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\Com4QLBEx.exe
O23 - Service: GameConsoleService - WildTangent, Inc. - C:\Program Files\HP Games\My HP Game Console\GameConsoleService.exe
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: HP Health Check Service - Hewlett-Packard - c:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Health Check\hphc_service.exe
O23 - Service: hpqwmiex - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
O23 - Service: HP Service (hpsrv) - Hewlett-Packard Corporation - C:\Windows\system32\Hpservice.exe
O23 - Service: Keyboard And Mouse Communication Service (KMWDSERVICE) - UASSOFT.COM - C:\Program Files\Mouse Driver\KMWDSrv.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: Recovery Service for Windows - Unknown owner - C:\Program Files\SMINST\BLService.exe
O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Program Files\CyberLink\Shared files\RichVideo.exe
O23 - Service: Audio Service (STacSV) - IDT, Inc. - C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt.inf_52c73ccb\STacSV.exe
O23 - Service: TV Background Capture Service (TVBCS) (TVCapSvc) - Unknown owner - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Media\TV\Kernel\TV\TVCapSvc.exe
O23 - Service: TV Task Scheduler (TVTS) (TVSched) - Unknown owner - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Media\TV\Kernel\TV\TVSched.exe

--
End of file - 12841 bytes
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. april 2010 - 09:53 #24
hvad mener i med at afbryde til internet?

Afbryd forbindelsen til internettet! Tag netstik ud m.m.
08. april 2010 - 10:58 #25
*SUK*

Afinstall
* LIMEWIRE
... kontrolpanel - programmer og funktioner

Ref.: http://www.spywarefri.dk/artikel/farerne-ved-fildeling/

Genstart normalt...

---

Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er DENNE, som skal fixes:

O4 - HKCU\..\Run: [wuqsurqn] C:\Users\Ilse\AppData\Local\ewcemnrbx\svnutgstssd.exe

Genstart normalt...

---

Check med en frisk HiJackThis log om ovenstående (tilsyneladende) er væk...

Derefter en KOMPLET omgang med nævnte MalwareBytes! Som beskrevet i #2 ...
Husk og herefter tryk på "Fjern det valgte" - delen!!!
og loggen derfra her i tråden samt en (endnu engang) frisk log fra HiJackThis ...

---

Der er enkelte andre (oprydnings) elementer; det tager vi bagefter...

---
Avatar billede bamse19 Praktikant
08. april 2010 - 13:54 #26
jeg kan hverken få lov til at skanne med hijackthis eller malwarebytes.
det bliver stoppet af de andre popups og jeg har ikke forbindelse til nettet
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. april 2010 - 13:57 #27
Og du har gjort som beskrevet?
Hvor er loggen fra Hiajckthis?

(Er der punkter i div. vejledninger du ikke kan udføre, så nøjes med dem du kan!)
Avatar billede bamse19 Praktikant
08. april 2010 - 14:00 #28
jeg har ikke kunnet  scane hverken med malwarebytes eller hijackthis..ikke siden den første scanning hvor loggen står ovenfor
Avatar billede bamse19 Praktikant
08. april 2010 - 14:01 #29
jeg har afinstalleret limewire
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. april 2010 - 14:19 #30
Hent Combofix, og gem den som 123.exe:
http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/ComboFix.exe

Du må ikke klikke på vinduet imens programmet kører da det kan få din computer til at fryse.

Når Combofix er færdig, og efter det måske har genstartet åbnes en logfil: combofix.txt som ligger her: C:/Combofix.txt

Læg indholdet af denne log herind.
Avatar billede bamse19 Praktikant
08. april 2010 - 14:24 #31
jeg forstår ikke helt hvad du mener medat gemme den som 123.exe
den siger jo så at filnavn er ugyldigt
Avatar billede sullep Nybegynder
08. april 2010 - 14:33 #32
Prøv dette >

Hvis du ikke kan komme på nettet med den maskine så må du lægge Combofix på en USB nøgle eller andet medie.
Når du gemmer Combofix på din USB nøgle eller andet ekstern medie skal du gemme den som alg.exe
Det er vigtigt at du gemmer den under dette navn.

--Hent Combofix, og gem den på din USB pen.

http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/ComboFix.exe

Sæt nu det medie som du gemte combofix på (alg.exe) i den syge pc og kør alg.exe direkte fra det medie.

(Vistabrugere skal klikke med højre-musetast på filen og vælge (Kør som administrator)

Vigtigt-> Deaktiver dit antivirus/antispyware program.
Hvis du ikke kan deaktiver programmet, så klik bare "Forsæt og ok" når Combofix advarer, så vil den forsætte.

Du må ikke klikke på vinduet imens værktøjet kører, idet det kan få din computer til at fryse.

Når Combofix er færdig, og efter det (muligvis) har genstartet, skulle der gerne åbnes en logfil: combofix.txt som ligger her C:\ Combofix txt

Hvis logfilen ikke åbnes så finder du den her c:\combofix.txt
Indholdet af denne fil må du gerne lægge herind.

Vær tålmodig og vent til Combofix ruden lukker ned.

Gå op i fanen Funktioner > Internetindstillinger > Fanen "Forbindelser" > Gå ind under "LAN-indstillinger > Fjern flueben ved "Brug en proxyserver" hvis den er markeret > Anvend > OK.

Vista bruger skal klikke med højre-musetast på HijackThis - vælg "Kør som administrator"
Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked.

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = http=127.0.0.1:5555
F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\Windows\system32\ezShellStart.exe
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgssie.dll (file missing)
O3 - Toolbar: (no name) - {CCC7A320-B3CA-4199-B1A6-9F516DD69829} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [wuqsurqn] C:\Users\Ilse\AppData\Local\ewcemnrbx\svnutgstssd.exe
O4 - Startup: LimeWire On Startup.lnk = C:\Program Files\LimeWire\LimeWire.exe

Efter du har kørt Combofix og HijackThis genstart så din pc.

Hvis du nu kan komme på nettet så opdater og scan med "Malwarebytes" kopier den logfil herind.
Avatar billede bamse19 Praktikant
08. april 2010 - 14:45 #33
det får jeg heller ikke lov til.
Der kommer en rude hvori der står:
Application cannot be executed.
the file mbam.exe is infected.
do you want to activate your antivirus software now
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. april 2010 - 15:03 #34
Omdøb til alg / 123 er ligemeget.

Bare omdøb den til noget andet så div. programmer ikke blokerer for det.
Avatar billede bamse19 Praktikant
08. april 2010 - 15:05 #35
har genstartet den og fik det til at starte inden alt det andet begyndte så nu venter jeg og gør som du beskrev ovenfor når den er færdig
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. april 2010 - 15:11 #36
sullep - nu er du den 3. der blander sig, men du overtager og gør det færdigt.
Avatar billede bamse19 Praktikant
08. april 2010 - 15:20 #37
undskyld men havde ikke set det ikke var  john_stigers der skrev.
det troede jeg da det var dig jeg havde  kommunikeret med omkring det. er det ok det jeg har lavet??
Avatar billede sullep Nybegynder
08. april 2010 - 15:23 #38
Nej, med den tone på  skal jeg ikke blande mig mere i denne tråd.
Avatar billede bamse19 Praktikant
08. april 2010 - 15:31 #39
fedt nok at jeg nu er i gang med noget jeg ikke har forstand på og I så dropper det
Avatar billede bamse19 Praktikant
08. april 2010 - 15:33 #40
men hvis nogen vil hjælpe så står den nu på administrator autoscan og står og blinker ved afsluttet stage 50...ser ud som om den ikke er færdig
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. april 2010 - 15:35 #41
Gør som sullep skrev så tager vi den derfra.

sullep det gik stærkt... Du må godt lige blive som backup... Sorry for tonen. Det var slet ikke ment som det var skrevet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. april 2010 - 15:35 #42
#40 Nej så er den ikke færdig endnu.
Avatar billede bamse19 Praktikant
08. april 2010 - 15:38 #43
den er ved at lave logfil og så sætter jeg den ind her.. :) glad for at nogen kan hjælpe når jeg ik selv aner noget om det
Avatar billede bamse19 Praktikant
08. april 2010 - 15:47 #44
lige da logfilen kom op puppede nogle af de andre også op (netforbindelsen var stoppet inden)
der står bl.a. nu at googletoobaruser_32.exe is infected
og logfilen forsvandt og det gjorde linien forneden også
Avatar billede bamse19 Praktikant
08. april 2010 - 15:48 #45
skal jeg prøve at genstarte
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2010 - 16:10 #46
sullep - nu er du den 3. der blander sig

John_Stingers.  Jeg har også blandet mig, er stået af men følger dog med stadigvæk. Vi gør det også for at lære noget og det regnede jeg  med der var plads til på E.

Min kommentar #5 var nu også for sjov, og jeg syntes før at have set dig kunne forstå den slags indlæg.  Ellers ved du det nu.
Avatar billede bamse19 Praktikant
08. april 2010 - 16:06 #47
ComboFix 10-04-07.04 - Ilse 08-04-2010  15:11:59.1.2 - x86
Microsoft® Windows Vista™ Home Premium  6.0.6002.2.1252.45.1030.18.3038.2287 [GMT 2:00]
Kører fra: F:\ComboFix.exe
SP: Windows Defender *enabled* (Updated) {D68DDC3A-831F-4FAE-9E44-DA132C1ACF46}
.

(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((  Andet, der er slettet  )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
.

c:\$recycle.bin\S-1-5-21-3406256479-142805783-62209338-500
c:\$recycle.bin\S-1-5-21-734878722-964706295-3213630054-500
c:\windows\system32\AutoRun.inf
c:\windows\system32\oem9.inf

.
(((((((((((((((((((((((((((((  Filer skabt fra 2010-03-08 til 2010-04-08  )))))))))))))))))))))))))))))))))))
.

2010-04-08 13:33 . 2010-04-08 13:36    --------    d-----w-    c:\users\Ilse\AppData\Local\temp
2010-04-08 13:33 . 2010-04-08 13:33    --------    d-----w-    c:\users\Default\AppData\Local\temp
2010-04-08 06:13 . 2010-04-08 06:13    --------    d-----w-    c:\program files\CCleaner
2010-04-07 20:12 . 2010-04-07 20:12    --------    d-----w-    c:\users\Ilse\AppData\Roaming\Malwarebytes
2010-04-07 20:11 . 2010-03-29 22:46    38224    ----a-w-    c:\windows\system32\drivers\mbamswissarmy.sys
2010-04-07 20:11 . 2010-04-07 20:11    --------    d-----w-    c:\programdata\Malwarebytes
2010-04-07 20:11 . 2010-03-29 22:45    20824    ----a-w-    c:\windows\system32\drivers\mbam.sys
2010-04-07 20:11 . 2010-04-07 21:04    --------    d-----w-    c:\program files\Malwarebytes' Anti-Malware
2010-04-07 13:52 . 2010-04-07 13:52    --------    d-----w-    c:\users\Ilse\AppData\Local\ewcemnrbx
2010-03-28 20:29 . 2010-03-28 20:29    --------    d-----w-    c:\users\Ilse\AppData\Roaming\Template
2010-03-11 06:01 . 2010-02-20 23:06    24064    ----a-w-    c:\windows\system32\nshhttp.dll
2010-03-11 06:01 . 2010-02-20 23:05    30720    ----a-w-    c:\windows\system32\httpapi.dll
2010-03-11 06:01 . 2010-02-20 20:53    411648    ----a-w-    c:\windows\system32\drivers\http.sys
2010-03-10 20:40 . 2010-03-10 20:40    --------    d-----w-    c:\program files\Microsoft Security Essentials

.
((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((  Find3M Rapport  ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
.
2010-04-08 13:40 . 2010-01-09 17:29    --------    d-----w-    c:\users\Ilse\AppData\Roaming\LimeWire
2010-04-08 13:39 . 2009-09-15 13:28    --------    d-----w-    c:\users\Ilse\AppData\Roaming\Skype
2010-04-08 13:16 . 2009-02-17 09:07    589296    ----a-w-    c:\windows\system32\perfh01D.dat
2010-04-08 13:16 . 2009-02-17 09:07    117296    ----a-w-    c:\windows\system32\perfc01D.dat
2010-04-08 13:16 . 2009-02-17 09:01    76390    ----a-w-    c:\windows\system32\perfc014.dat
2010-04-08 13:16 . 2009-02-17 09:01    443832    ----a-w-    c:\windows\system32\perfh014.dat
2010-04-08 13:16 . 2009-02-17 08:56    80612    ----a-w-    c:\windows\system32\perfc00B.dat
2010-04-08 13:16 . 2009-02-17 08:56    427118    ----a-w-    c:\windows\system32\perfh00B.dat
2010-04-08 13:16 . 2009-02-17 08:50    77202    ----a-w-    c:\windows\system32\perfc006.dat
2010-04-08 13:16 . 2009-02-17 08:50    463344    ----a-w-    c:\windows\system32\perfh006.dat
2010-04-08 10:56 . 2009-09-15 13:31    --------    d-----w-    c:\users\Ilse\AppData\Roaming\skypePM
2010-04-07 21:46 . 2009-09-17 16:49    6836    ----a-w-    c:\users\Ilse\AppData\Local\d3d9caps.dat
2010-03-28 20:29 . 2010-03-28 20:29    0    ----a-w-    c:\users\Ilse\AppData\Roaming\wklnhst.dat
2010-03-11 06:55 . 2006-11-02 11:18    --------    d-----w-    c:\program files\Windows Mail
2010-03-11 06:07 . 2009-09-04 12:30    --------    d-----w-    c:\programdata\Microsoft Help
2010-03-10 20:08 . 2009-11-09 09:11    --------    d-----w-    c:\programdata\avg9
2010-03-04 20:15 . 2010-03-04 20:15    --------    d-----w-    c:\programdata\Birdstep Technology
2010-03-04 20:15 . 2010-03-04 20:15    --------    d-----w-    c:\users\Ilse\AppData\Roaming\Birdstep Technology
2010-03-04 20:13 . 2009-09-04 13:17    71279    ----a-w-    c:\windows\Huawei ModemsUninstall.exe
2010-03-04 20:13 . 2010-03-04 20:13    --------    d-----w-    c:\program files\Connect it
2010-03-04 20:13 . 2009-02-17 08:35    --------    d--h--w-    c:\program files\InstallShield Installation Information
2010-03-03 09:54 . 2009-02-17 09:49    588472    ----a-w-    c:\windows\system32\ezsvc7x.dll
2010-02-25 17:53 . 2010-02-25 17:53    --------    d-----w-    c:\program files\Mouse Driver
2010-02-25 05:26 . 2009-09-04 12:41    75832    ----a-w-    c:\users\Ilse\AppData\Local\GDIPFONTCACHEV1.DAT
2010-02-24 09:16 . 2009-11-07 08:27    181632    ------w-    c:\windows\system32\MpSigStub.exe
2010-02-23 06:39 . 2010-03-30 18:57    916480    ----a-w-    c:\windows\system32\wininet.dll
2010-02-23 06:33 . 2010-03-30 18:57    109056    ----a-w-    c:\windows\system32\iesysprep.dll
2010-02-23 06:33 . 2010-03-30 18:57    71680    ----a-w-    c:\windows\system32\iesetup.dll
2010-02-23 04:55 . 2010-03-30 18:57    133632    ----a-w-    c:\windows\system32\ieUnatt.exe
2010-02-19 13:21 . 2009-02-17 09:03    --------    d-----w-    c:\programdata\WildTangent
2010-02-19 13:21 . 2009-02-17 09:03    --------    d-----w-    c:\program files\HP Games
2010-02-12 10:32 . 2010-03-09 02:00    293376    ----a-w-    c:\windows\system32\browserchoice.exe
2010-02-09 16:43 . 2010-02-09 16:43    87040    --sha-r-    c:\users\Ilse\AppData\Roaming\WMADMOE2.dll
2010-01-25 12:00 . 2010-02-23 21:24    471552    ----a-w-    c:\windows\system32\secproc_isv.dll
2010-01-25 12:00 . 2010-02-23 21:24    152576    ----a-w-    c:\windows\system32\secproc_ssp_isv.dll
2010-01-25 12:00 . 2010-02-23 21:24    152064    ----a-w-    c:\windows\system32\secproc_ssp.dll
2010-01-25 12:00 . 2010-02-23 21:24    471552    ----a-w-    c:\windows\system32\secproc.dll
2010-01-25 11:58 . 2010-02-23 21:24    332288    ----a-w-    c:\windows\system32\msdrm.dll
2010-01-25 08:21 . 2010-02-23 21:24    526336    ----a-w-    c:\windows\system32\RMActivate_isv.exe
2010-01-25 08:21 . 2010-02-23 21:24    346624    ----a-w-    c:\windows\system32\RMActivate_ssp_isv.exe
2010-01-25 08:21 . 2010-02-23 21:24    518144    ----a-w-    c:\windows\system32\RMActivate.exe
2010-01-25 08:21 . 2010-02-23 21:24    347136    ----a-w-    c:\windows\system32\RMActivate_ssp.exe
2010-01-23 09:26 . 2010-02-23 21:24    2048    ----a-w-    c:\windows\system32\tzres.dll
.

(((((((((((((((((((((((((((((((((((  Start steder i reg.basen  ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
.
*Bemærk* tomme linier & lovlige standard linier vises ikke
REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"MsnMsgr"="c:\program files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" [2009-07-26 3883856]
"LightScribe Control Panel"="c:\program files\Common Files\LightScribe\LightScribeControlPanel.exe" [2008-06-09 2363392]
"Skype"="c:\program files\Skype\Phone\Skype.exe" [2009-09-02 25623336]
"swg"="c:\program files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe" [2009-10-04 39408]
"wuqsurqn"="c:\users\Ilse\AppData\Local\ewcemnrbx\svnutgstssd.exe" [2010-04-07 275200]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"StartCCC"="c:\program files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" [2008-08-30 61440]
"SynTPEnh"="c:\program files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe" [2008-07-24 1348904]
"DVDAgent"="c:\program files\Hewlett-Packard\Media\DVD\DVDAgent.exe" [2008-11-29 1148200]
"TSMAgent"="c:\program files\Hewlett-Packard\TouchSmart\Media\TSMAgent.exe" [2008-12-25 1316136]
"CLMLServer for HP TouchSmart"="c:\program files\Hewlett-Packard\TouchSmart\Media\Kernel\CLML\CLMLSvc.exe" [2008-12-25 189736]
"TVAgent"="c:\program files\Hewlett-Packard\Media\TV\TVAgent.exe" [2009-05-09 206120]
"UCam_Menu"="c:\program files\Hewlett-Packard\Media\Webcam\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" [2008-11-15 218408]
"SmartMenu"="c:\program files\Hewlett-Packard\HP MediaSmart\SmartMenu.exe" [2008-11-19 914224]
"UpdateLBPShortCut"="c:\program files\CyberLink\LabelPrint\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" [2008-06-14 210216]
"UpdatePSTShortCut"="c:\program files\CyberLink\DVD Suite\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" [2008-11-26 210216]
"Windows Defender"="c:\program files\Windows Defender\MSASCui.exe" [2008-01-21 1008184]
"QlbCtrl.exe"="c:\program files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QlbCtrl.exe" [2008-10-10 206128]
"UpdateP2GoShortCut"="c:\program files\CyberLink\Power2Go\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" [2008-10-30 210216]
"UpdatePDIRShortCut"="c:\program files\CyberLink\PowerDirector\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" [2008-06-14 210216]
"SunJavaUpdateSched"="c:\program files\Java\jre6\bin\jusched.exe" [2009-12-25 149280]
"HP Health Check Scheduler"="c:\program files\Hewlett-Packard\HP Health Check\HPHC_Scheduler.exe" [2008-10-09 75008]
"WirelessAssistant"="c:\program files\Hewlett-Packard\HP Wireless Assistant\HPWAMain.exe" [2008-12-08 432432]
"Adobe Reader Speed Launcher"="c:\program files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe" [2009-10-03 35696]
"Adobe ARM"="c:\program files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe" [2009-09-04 935288]
"SysTrayApp"="c:\program files\IDT\WDM\sttray.exe" [2008-10-26 450659]
"KMCONFIG"="c:\program files\Mouse Driver\StartAutorun.exe" [2008-05-30 212992]
"MSSE"="c:\program files\Microsoft Security Essentials\msseces.exe" [2010-02-21 1093208]

c:\users\Ilse\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\
LimeWire On Startup.lnk - c:\program files\LimeWire\LimeWire.exe [2009-12-16 503808]
Screen Clipper and Launcher til OneNote 2007.lnk - c:\program files\Microsoft Office\Office12\ONENOTEM.EXE [2008-10-25 98696]

c:\programdata\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\
Opdateringsagent.lnk - c:\program files\Connect it\Connect it\AutoUpdateSrv.exe [2010-3-4 667648]

[hkey_local_machine\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\ShellExecuteHooks]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Minimal\MsMpSvc]
@="Service"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Minimal\WinDefend]
@="Service"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\security center\Svc]
"VistaSp2"=hex(b):67,24,26,49,86,9e,ca,01

R2 gupdate;Tjenesten Google Update (gupdate);c:\program files\Google\Update\GoogleUpdate.exe [2010-01-29 135664]
S2 AESTFilters;Andrea ST Filters Service;c:\windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt.inf_52c73ccb\aestsrv.exe [2008-06-27 77824]
S2 ezSharedSvc;Easybits Shared Services for Windows;c:\windows\system32\svchost.exe [2008-01-21 21504]
S2 hpsrv;HP Service;c:\windows\system32\Hpservice.exe [2008-03-18 19456]
S3 Com4QLBEx;Com4QLBEx;c:\program files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\Com4QLBEx.exe [2008-11-19 222512]
S3 enecir;ENE CIR Receiver;c:\windows\system32\DRIVERS\enecir.sys [2008-09-04 54784]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows nt\currentversion\svchost]
HPZ12    REG_MULTI_SZ      Pml Driver HPZ12 Net Driver HPZ12
LocalServiceAndNoImpersonation    REG_MULTI_SZ      FontCache

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Svchost  - NetSvcs
ezSharedSvc

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\active setup\installed components\{10880D85-AAD9-4558-ABDC-2AB1552D831F}]
2008-06-09 17:14    451872    ----a-w-    c:\program files\Common Files\LightScribe\LSRunOnce.exe
.
Indhold af mappen 'Planlagte Opgaver'

2010-04-08 c:\windows\Tasks\GoogleUpdateTaskMachineCore.job
- c:\program files\Google\Update\GoogleUpdate.exe [2010-01-29 13:28]

2010-04-08 c:\windows\Tasks\GoogleUpdateTaskMachineUA.job
- c:\program files\Google\Update\GoogleUpdate.exe [2010-01-29 13:28]

2010-04-08 c:\windows\Tasks\User_Feed_Synchronization-{E7900C73-839E-430F-84A7-879F08B4BFFF}.job
- c:\windows\system32\msfeedssync.exe [2010-03-30 04:54]
.
------- Yderligere scanning -------
.
uStart Page = hxxp://www.ni.dk/
mStart Page = hxxp://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=da_dk&c=91&bd=Pavilion&pf=cnnb
uInternet Settings,ProxyServer = http=127.0.0.1:5555
uInternet Settings,ProxyOverride = <local>
IE: &AOL Toolbar-søgning - c:\programdata\AOL\ieToolbar\resources\da-DK\local\search.html
IE: E&ksporter til Microsoft Excel - c:\progra~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
IE: Google Sidewiki ... - c:\program files\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_96D6FF0C6D236BF8.dll/cmsidewiki.html
.
------- Fil Associationer -------
.
- - - - TOMME GENVEJE FJERNET - - - -

Toolbar-{CCC7A320-B3CA-4199-B1A6-9F516DD69829} - (no file)
WebBrowser-{CCC7A320-B3CA-4199-B1A6-9F516DD69829} - (no file)
SafeBoot-Wdf01000.sys
AddRemove-HijackThis - F:\HijackThis.exe

**************************************************************************
scanner skjulte processer ...

scanner skjulte autostarter ...

scanner skjulte filer ...

scanning gennemført med succes
skjulte filer:

**************************************************************************
.
------------------------ Andre kørende processer ------------------------
.
c:\program files\Microsoft Security Essentials\MsMpEng.exe
c:\windows\system32\Ati2evxx.exe
c:\windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt.inf_52c73ccb\STacSV.exe
c:\windows\system32\Ati2evxx.exe
c:\windows\system32\WLANExt.exe
c:\program files\Mouse Driver\KMWDSrv.exe
c:\program files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
c:\program files\SMINST\BLService.exe
c:\program files\CyberLink\Shared files\RichVideo.exe
c:\program files\Microsoft\Search Enhancement Pack\SeaPort\SeaPort.exe
c:\program files\Hewlett-Packard\Media\TV\Kernel\TV\TVCapSvc.exe
c:\program files\Hewlett-Packard\Media\TV\Kernel\TV\TVSched.exe
c:\windows\servicing\TrustedInstaller.exe
c:\windows\system32\conime.exe
c:\program files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe
c:\program files\Windows Media Player\wmpnetwk.exe
c:\windows\system32\wbem\unsecapp.exe
c:\program files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\MOM.exe
c:\program files\Mouse Driver\KMConfig.exe
c:\program files\Skype\Plugin Manager\skypePM.exe
c:\program files\Mouse Driver\KMProcess.exe
c:\program files\Hewlett-Packard\HP Health Check\hphc_service.exe
c:\\?\c:\windows\system32\wbem\WMIADAP.EXE
c:\program files\Synaptics\SynTP\SynTPHelper.exe
c:\program files\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
c:\program files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CCC.exe
c:\program files\Hewlett-Packard\Shared\hpqToaster.exe
c:\windows\Microsoft.Net\Framework\v3.0\WPF\PresentationFontCache.exe
c:\program files\Microsoft Security Essentials\MpCmdRun.exe
c:\windows\system32\DllHost.exe
.
**************************************************************************
.
Gennemført tid: 2010-04-08  15:43:19 - maskinen blev genstartet
ComboFix-quarantined-files.txt  2010-04-08 13:43

Pre-Kørsel: 223.509.630.976 byte ledig
Post-Kørsel: 224.088.756.224 byte ledig

- - End Of File - - A417230AF35E380D7638296606F55658
Avatar billede bamse19 Praktikant
08. april 2010 - 16:23 #48
her er så den ny logfil fra hijackthis

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 16:21:32, on 08-04-2010
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18904)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Media\DVD\DVDAgent.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\TouchSmart\Media\TSMAgent.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\TouchSmart\Media\Kernel\CLML\CLMLSvc.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Media\TV\TVAgent.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP MediaSmart\SmartMenu.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\MOM.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QLBCTRL.exe
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Wireless Assistant\HPWAMain.exe
C:\Program Files\IDT\WDM\sttray.exe
C:\Program Files\Mouse Driver\StartAutorun.exe
C:\Program Files\Microsoft Security Essentials\msseces.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Windows\system32\wbem\unsecapp.exe
C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LightScribeControlPanel.exe
C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Users\Ilse\AppData\Local\ewcemnrbx\svnutgstssd.exe
C:\Program Files\Connect it\Connect it\AutoUpdateSrv.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\ONENOTEM.EXE
C:\Program Files\Mouse Driver\KMConfig.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPHelper.exe
C:\Program Files\Mouse Driver\KMProcess.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CCC.exe
C:\Program Files\Skype\Plugin Manager\skypePM.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\hpqToaster.exe
C:\Windows\system32\conime.exe
F:\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ni.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=da_dk&c=91&bd=Pavilion&pf=cnnb
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = http=127.0.0.1:5555
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Skype add-on (mastermind) - {22BF413B-C6D2-4d91-82A9-A0F997BA588C} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgssie.dll (file missing)
O2 - BHO: Search Helper - {6EBF7485-159F-4bff-A14F-B9E3AAC4465B} - C:\Program Files\Microsoft\Search Enhancement Pack\Search Helper\SEPsearchhelperie.dll
O2 - BHO: AOL Toolbar BHO - {7C554162-8CB7-45A4-B8F4-8EA1C75885F9} - C:\Program Files\AOL\AOL Toolbar 5.0\aoltb.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\5.5.4723.1820\swg.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {E15A8DC0-8516-42A1-81EA-DC94EC1ACF10} - C:\Program Files\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll
O3 - Toolbar: AOL Toolbar - {DE9C389F-3316-41A7-809B-AA305ED9D922} - C:\Program Files\AOL\AOL Toolbar 5.0\aoltb.dll
O3 - Toolbar: &Windows Live Toolbar - {21FA44EF-376D-4D53-9B0F-8A89D3229068} - C:\Program Files\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll
O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DVDAgent] "C:\Program Files\Hewlett-Packard\Media\DVD\DVDAgent.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TSMAgent] "C:\Program Files\Hewlett-Packard\TouchSmart\Media\TSMAgent.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CLMLServer for HP TouchSmart] "C:\Program Files\Hewlett-Packard\TouchSmart\Media\Kernel\CLML\CLMLSvc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TVAgent] "C:\Program Files\Hewlett-Packard\Media\TV\TVAgent.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [UCam_Menu] "C:\Program Files\Hewlett-Packard\Media\Webcam\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\Hewlett-Packard\Media\Webcam" update "Software\Hewlett-Packard\Media\Webcam"
O4 - HKLM\..\Run: [SmartMenu] %ProgramFiles%\Hewlett-Packard\HP MediaSmart\SmartMenu.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateLBPShortCut] "C:\Program Files\CyberLink\LabelPrint\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\CyberLink\LabelPrint" UpdateWithCreateOnce "Software\CyberLink\LabelPrint\2.5"
O4 - HKLM\..\Run: [UpdatePSTShortCut] "C:\Program Files\CyberLink\DVD Suite\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\CyberLink\DVD Suite" UpdateWithCreateOnce "Software\CyberLink\PowerStarter"
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [QlbCtrl.exe] C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QlbCtrl.exe /Start
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateP2GoShortCut] "C:\Program Files\CyberLink\Power2Go\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\CyberLink\Power2Go" UpdateWithCreateOnce "SOFTWARE\CyberLink\Power2Go\6.0"
O4 - HKLM\..\Run: [UpdatePDIRShortCut] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDirector\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\CyberLink\PowerDirector" UpdateWithCreateOnce "SOFTWARE\CyberLink\PowerDirector\7.0"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Health Check Scheduler] c:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Health Check\HPHC_Scheduler.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WirelessAssistant] C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Wireless Assistant\HPWAMain.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SysTrayApp] %ProgramFiles%\IDT\WDM\sttray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KMCONFIG] C:\Program Files\Mouse Driver\StartAutorun.exe KMConfig.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MSSE] "c:\Program Files\Microsoft Security Essentials\msseces.exe" -hide -runkey
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [LightScribe Control Panel] C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LightScribeControlPanel.exe -hidden
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [swg] "C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [wuqsurqn] C:\Users\Ilse\AppData\Local\ewcemnrbx\svnutgstssd.exe
O4 - Startup: LimeWire On Startup.lnk = C:\Program Files\LimeWire\LimeWire.exe
O4 - Startup: Screen Clipper and Launcher til OneNote 2007.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\ONENOTEM.EXE
O4 - Global Startup: Opdateringsagent.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &AOL Toolbar-søgning - C:\ProgramData\AOL\ieToolbar\resources\da-DK\local\search.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Google Sidewiki ... - res://C:\Program Files\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_96D6FF0C6D236BF8.dll/cmsidewiki.html
O9 - Extra button: Blog det - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blog det i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: (no name) - {5067A26B-1337-4436-8AFE-EE169C2DA79F} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Skype add-on for Internet Explorer - {5067A26B-1337-4436-8AFE-EE169C2DA79F} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O9 - Extra button: Skype - {77BF5300-1474-4EC7-9980-D32B190E9B07} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O23 - Service: Andrea ST Filters Service (AESTFilters) - Andrea Electronics Corporation - C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt.inf_52c73ccb\aestsrv.exe
O23 - Service: Ati External Event Utility - ATI Technologies Inc. - C:\Windows\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Com4QLBEx - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\Com4QLBEx.exe
O23 - Service: GameConsoleService - WildTangent, Inc. - C:\Program Files\HP Games\My HP Game Console\GameConsoleService.exe
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: HP Health Check Service - Hewlett-Packard - c:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Health Check\hphc_service.exe
O23 - Service: hpqwmiex - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
O23 - Service: HP Service (hpsrv) - Hewlett-Packard Corporation - C:\Windows\system32\Hpservice.exe
O23 - Service: Keyboard And Mouse Communication Service (KMWDSERVICE) - UASSOFT.COM - C:\Program Files\Mouse Driver\KMWDSrv.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: Recovery Service for Windows - Unknown owner - C:\Program Files\SMINST\BLService.exe
O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Program Files\CyberLink\Shared files\RichVideo.exe
O23 - Service: Audio Service (STacSV) - IDT, Inc. - C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt.inf_52c73ccb\STacSV.exe
O23 - Service: TV Background Capture Service (TVBCS) (TVCapSvc) - Unknown owner - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Media\TV\Kernel\TV\TVCapSvc.exe
O23 - Service: TV Task Scheduler (TVTS) (TVSched) - Unknown owner - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Media\TV\Kernel\TV\TVSched.exe

--
End of file - 11694 bytes
Avatar billede sullep Nybegynder
08. april 2010 - 17:38 #49
Åben Notesblok og kopier følgende (tekst med fed skrift) ind - og gem tekst-filen som CFScript.txt samme sted som du har ComboFix:

Killall::
Snapshot::
Folder::
C:\Program Files\LimeWire
c:\users\Ilse\AppData\Local\ewcemnrbx
Registry::
[HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"wuqsurqn"=-
hosts::
DDS::
uInternet Settings,ProxyServer = http=127.0.0.1:5555
uInternet Settings,ProxyOverride = <local>

Træk CFScript filen over på ComboFix ikonet - det vil starte ComboFix igen (hvis computeren vil genstarte, så lad den gøre det). Se eventuelt her:
http://www.fromsej.saknet.dk/billeder/swfcombo.gif
Læg den nye ComboFix log herind.

Efter du har kørt Combofix så udfør dette >

Gå op i fanen Funktioner > Internetindstillinger > Fanen "Forbindelser" > Gå ind under "LAN-indstillinger > Fjern flueben ved "Brug en proxyserver" hvis den er markeret > Anvend > OK.

Vista bruger skal klikke med højre-musetast på HijackThis - vælg "Kør som administrator"
Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked.

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = http=127.0.0.1:5555
F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\Windows\system32\ezShellStart.exe
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgssie.dll (file missing)
O3 - Toolbar: (no name) - {CCC7A320-B3CA-4199-B1A6-9F516DD69829} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [wuqsurqn] C:\Users\Ilse\AppData\Local\ewcemnrbx\svnutgstssd.exe
O4 - Startup: LimeWire On Startup.lnk = C:\Program Files\LimeWire\LimeWire.exe

Genstart så din pc.

Hvis du nu kan komme på nettet så opdater og scan med "Malwarebytes" kopier den logfil herind.
Avatar billede bamse19 Praktikant
09. april 2010 - 09:27 #50
efter ComboFix har kørt kopierede jeg filen og ville lægge den ind på usb men lige meget hvad jeg vil gøre skriver den at alting er slettet så hvad gør jeg så lige nu??
Avatar billede sullep Nybegynder
09. april 2010 - 10:19 #51
Jeg forstår ikke hvad du mener, har du oprettet den CFScript.txt fil og derefter trukket den over på ikonet til combofix, kørte combofix så ikke??
Avatar billede bamse19 Praktikant
09. april 2010 - 10:43 #52
jo, det kørte, genstartede. og så gjorde jeg den fejl, (da jeg ikke vidste at alt åbenbart står til at skulle slettes)at jeg ville kopiere det, lægge det ind på usb og lægge det herind via den anden pc, men jeg kan ikke lægge det på usb da alt - ligemeget hvad jeg åbner - siger at det står til at skulle slettes
Avatar billede sullep Nybegynder
09. april 2010 - 10:58 #53
Du må undskylde, jeg forstår ikke hvad det  er du gør.
Prøv om du kan køre combofix lige som du gjorde første gang og læg så den logfil herind.
Avatar billede bamse19 Praktikant
09. april 2010 - 11:51 #54
ComboFix 10-04-07.04 - Ilse 09-04-2010  11:24:34.3.2 - x86
Microsoft® Windows Vista™ Home Premium  6.0.6002.2.1252.45.1030.18.3038.1696 [GMT 2:00]
Kører fra: F:\ComboFix.exe
SP: Windows Defender *enabled* (Updated) {D68DDC3A-831F-4FAE-9E44-DA132C1ACF46}
.

(((((((((((((((((((((((((((((  Filer skabt fra 2010-03-09 til 2010-04-09  )))))))))))))))))))))))))))))))))))
.

2010-04-09 09:45 . 2010-04-09 09:45    --------    d-----w-    c:\users\Ilse\AppData\Local\temp
2010-04-09 09:45 . 2010-04-09 09:45    --------    d-----w-    c:\users\Public\AppData\Local\temp
2010-04-09 09:45 . 2010-04-09 09:45    --------    d-----w-    c:\users\Default\AppData\Local\temp
2010-04-08 06:13 . 2010-04-08 06:13    --------    d-----w-    c:\program files\CCleaner
2010-04-07 20:12 . 2010-04-07 20:12    --------    d-----w-    c:\users\Ilse\AppData\Roaming\Malwarebytes
2010-04-07 20:11 . 2010-03-29 22:46    38224    ----a-w-    c:\windows\system32\drivers\mbamswissarmy.sys
2010-04-07 20:11 . 2010-04-07 20:11    --------    d-----w-    c:\programdata\Malwarebytes
2010-04-07 20:11 . 2010-03-29 22:45    20824    ----a-w-    c:\windows\system32\drivers\mbam.sys
2010-04-07 20:11 . 2010-04-07 21:04    --------    d-----w-    c:\program files\Malwarebytes' Anti-Malware
2010-03-28 20:29 . 2010-03-28 20:29    --------    d-----w-    c:\users\Ilse\AppData\Roaming\Template
2010-03-11 06:01 . 2010-02-20 23:06    24064    ----a-w-    c:\windows\system32\nshhttp.dll
2010-03-11 06:01 . 2010-02-20 23:05    30720    ----a-w-    c:\windows\system32\httpapi.dll
2010-03-11 06:01 . 2010-02-20 20:53    411648    ----a-w-    c:\windows\system32\drivers\http.sys
2010-03-10 20:40 . 2010-03-10 20:40    --------    d-----w-    c:\program files\Microsoft Security Essentials

.
((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((  Find3M Rapport  ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
.
2010-04-09 09:14 . 2009-09-15 13:28    --------    d-----w-    c:\users\Ilse\AppData\Roaming\Skype
2010-04-09 07:16 . 2009-09-15 13:31    --------    d-----w-    c:\users\Ilse\AppData\Roaming\skypePM
2010-04-09 07:03 . 2009-02-17 09:07    589296    ----a-w-    c:\windows\system32\perfh01D.dat
2010-04-09 07:03 . 2009-02-17 09:07    117296    ----a-w-    c:\windows\system32\perfc01D.dat
2010-04-09 07:03 . 2009-02-17 09:01    76390    ----a-w-    c:\windows\system32\perfc014.dat
2010-04-09 07:03 . 2009-02-17 09:01    443832    ----a-w-    c:\windows\system32\perfh014.dat
2010-04-09 07:03 . 2009-02-17 08:56    80612    ----a-w-    c:\windows\system32\perfc00B.dat
2010-04-09 07:03 . 2009-02-17 08:56    427118    ----a-w-    c:\windows\system32\perfh00B.dat
2010-04-09 07:03 . 2009-02-17 08:50    77202    ----a-w-    c:\windows\system32\perfc006.dat
2010-04-09 07:03 . 2009-02-17 08:50    463344    ----a-w-    c:\windows\system32\perfh006.dat
2010-04-08 14:05 . 2010-01-09 17:29    --------    d-----w-    c:\users\Ilse\AppData\Roaming\LimeWire
2010-04-07 21:46 . 2009-09-17 16:49    6836    ----a-w-    c:\users\Ilse\AppData\Local\d3d9caps.dat
2010-03-28 20:29 . 2010-03-28 20:29    0    ----a-w-    c:\users\Ilse\AppData\Roaming\wklnhst.dat
2010-03-11 06:55 . 2006-11-02 11:18    --------    d-----w-    c:\program files\Windows Mail
2010-03-11 06:07 . 2009-09-04 12:30    --------    d-----w-    c:\programdata\Microsoft Help
2010-03-10 20:08 . 2009-11-09 09:11    --------    d-----w-    c:\programdata\avg9
2010-03-04 20:15 . 2010-03-04 20:15    --------    d-----w-    c:\programdata\Birdstep Technology
2010-03-04 20:15 . 2010-03-04 20:15    --------    d-----w-    c:\users\Ilse\AppData\Roaming\Birdstep Technology
2010-03-04 20:13 . 2009-09-04 13:17    71279    ----a-w-    c:\windows\Huawei ModemsUninstall.exe
2010-03-04 20:13 . 2010-03-04 20:13    --------    d-----w-    c:\program files\Connect it
2010-03-04 20:13 . 2009-02-17 08:35    --------    d--h--w-    c:\program files\InstallShield Installation Information
2010-03-03 09:54 . 2009-02-17 09:49    588472    ----a-w-    c:\windows\system32\ezsvc7x.dll
2010-02-26 16:13 . 2010-03-23 07:48    17160    ----a-w-    c:\windows\Help\OEM\scripts\HPHCDisableObject.exe
2010-02-25 17:53 . 2010-02-25 17:53    --------    d-----w-    c:\program files\Mouse Driver
2010-02-25 05:26 . 2009-09-04 12:41    75832    ----a-w-    c:\users\Ilse\AppData\Local\GDIPFONTCACHEV1.DAT
2010-02-24 09:16 . 2009-11-07 08:27    181632    ------w-    c:\windows\system32\MpSigStub.exe
2010-02-23 06:39 . 2010-03-30 18:57    916480    ----a-w-    c:\windows\system32\wininet.dll
2010-02-23 06:33 . 2010-03-30 18:57    109056    ----a-w-    c:\windows\system32\iesysprep.dll
2010-02-23 06:33 . 2010-03-30 18:57    71680    ----a-w-    c:\windows\system32\iesetup.dll
2010-02-23 04:55 . 2010-03-30 18:57    133632    ----a-w-    c:\windows\system32\ieUnatt.exe
2010-02-22 12:28 . 2010-03-23 07:48    1282824    ----a-w-    c:\windows\Help\OEM\scripts\SamsungHDDFW1HC.exe
2010-02-19 13:21 . 2009-02-17 09:03    --------    d-----w-    c:\programdata\WildTangent
2010-02-19 13:21 . 2009-02-17 09:03    --------    d-----w-    c:\program files\HP Games
2010-02-19 13:09 . 2009-09-26 06:20    15602656    ----a-w-    c:\programdata\WildTangent\My HP Game Console\Downloads\en-us\Installers\SetupGamesClient.exe
2010-02-12 10:32 . 2010-03-09 02:00    293376    ----a-w-    c:\windows\system32\browserchoice.exe
2010-02-09 16:43 . 2010-02-09 16:43    87040    --sha-r-    c:\users\Ilse\AppData\Roaming\WMADMOE2.dll
2010-02-04 15:51 . 2010-03-23 07:48    49152    ----a-w-    c:\windows\Help\OEM\scripts\Interop.TaskScheduler.dll
2010-01-29 06:14 . 2010-01-29 06:14    509552    ----a-w-    c:\programdata\Google\Google Toolbar\Update\gtbD0C.tmp.exe
2010-01-28 02:20 . 2006-11-02 10:25    665600    ----a-w-    c:\windows\inf\drvindex.dat
2010-01-25 12:00 . 2010-02-23 21:24    471552    ----a-w-    c:\windows\system32\secproc_isv.dll
2010-01-25 12:00 . 2010-02-23 21:24    152576    ----a-w-    c:\windows\system32\secproc_ssp_isv.dll
2010-01-25 12:00 . 2010-02-23 21:24    152064    ----a-w-    c:\windows\system32\secproc_ssp.dll
2010-01-25 12:00 . 2010-02-23 21:24    471552    ----a-w-    c:\windows\system32\secproc.dll
2010-01-25 11:58 . 2010-02-23 21:24    332288    ----a-w-    c:\windows\system32\msdrm.dll
2010-01-25 08:21 . 2010-02-23 21:24    526336    ----a-w-    c:\windows\system32\RMActivate_isv.exe
2010-01-25 08:21 . 2010-02-23 21:24    346624    ----a-w-    c:\windows\system32\RMActivate_ssp_isv.exe
2010-01-25 08:21 . 2010-02-23 21:24    518144    ----a-w-    c:\windows\system32\RMActivate.exe
2010-01-25 08:21 . 2010-02-23 21:24    347136    ----a-w-    c:\windows\system32\RMActivate_ssp.exe
2010-01-23 09:26 . 2010-02-23 21:24    2048    ----a-w-    c:\windows\system32\tzres.dll
2009-02-17 09:38 . 2009-02-17 09:09    8192    --sha-w-    c:\windows\Users\Default\NTUSER.DAT
.

(((((((((((((((((((((((((((((((((((  Start steder i reg.basen  ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
.
*Bemærk* tomme linier & lovlige standard linier vises ikke
REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"MsnMsgr"="c:\program files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" [2009-07-26 3883856]
"LightScribe Control Panel"="c:\program files\Common Files\LightScribe\LightScribeControlPanel.exe" [2008-06-09 2363392]
"Skype"="c:\program files\Skype\Phone\Skype.exe" [2009-09-02 25623336]
"swg"="c:\program files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe" [2009-10-04 39408]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"StartCCC"="c:\program files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" [2008-08-30 61440]
"SynTPEnh"="c:\program files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe" [2008-07-24 1348904]
"DVDAgent"="c:\program files\Hewlett-Packard\Media\DVD\DVDAgent.exe" [2008-11-29 1148200]
"TSMAgent"="c:\program files\Hewlett-Packard\TouchSmart\Media\TSMAgent.exe" [2008-12-25 1316136]
"CLMLServer for HP TouchSmart"="c:\program files\Hewlett-Packard\TouchSmart\Media\Kernel\CLML\CLMLSvc.exe" [2008-12-25 189736]
"TVAgent"="c:\program files\Hewlett-Packard\Media\TV\TVAgent.exe" [2009-05-09 206120]
"UCam_Menu"="c:\program files\Hewlett-Packard\Media\Webcam\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" [2008-11-15 218408]
"SmartMenu"="c:\program files\Hewlett-Packard\HP MediaSmart\SmartMenu.exe" [2008-11-19 914224]
"UpdateLBPShortCut"="c:\program files\CyberLink\LabelPrint\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" [2008-06-14 210216]
"UpdatePSTShortCut"="c:\program files\CyberLink\DVD Suite\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" [2008-11-26 210216]
"Windows Defender"="c:\program files\Windows Defender\MSASCui.exe" [2008-01-21 1008184]
"QlbCtrl.exe"="c:\program files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QlbCtrl.exe" [2008-10-10 206128]
"UpdateP2GoShortCut"="c:\program files\CyberLink\Power2Go\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" [2008-10-30 210216]
"UpdatePDIRShortCut"="c:\program files\CyberLink\PowerDirector\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" [2008-06-14 210216]
"SunJavaUpdateSched"="c:\program files\Java\jre6\bin\jusched.exe" [2009-12-25 149280]
"HP Health Check Scheduler"="c:\program files\Hewlett-Packard\HP Health Check\HPHC_Scheduler.exe" [2008-10-09 75008]
"WirelessAssistant"="c:\program files\Hewlett-Packard\HP Wireless Assistant\HPWAMain.exe" [2008-12-08 432432]
"Adobe Reader Speed Launcher"="c:\program files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe" [2009-10-03 35696]
"Adobe ARM"="c:\program files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe" [2009-09-04 935288]
"SysTrayApp"="c:\program files\IDT\WDM\sttray.exe" [2008-10-26 450659]
"KMCONFIG"="c:\program files\Mouse Driver\StartAutorun.exe" [2008-05-30 212992]
"MSSE"="c:\program files\Microsoft Security Essentials\msseces.exe" [2010-02-21 1093208]

c:\programdata\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\
Opdateringsagent.lnk - c:\program files\Connect it\Connect it\AutoUpdateSrv.exe [2010-3-4 667648]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows\currentversion\policies\system]
"EnableUIADesktopToggle"= 0 (0x0)
"HideFastUserSwitching"= 0 (0x0)

[hkey_local_machine\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\ShellExecuteHooks]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Minimal\MsMpSvc]
@="Service"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Minimal\WinDefend]
@="Service"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\security center\Svc]
"VistaSp2"=hex(b):67,24,26,49,86,9e,ca,01

R2 gupdate;Tjenesten Google Update (gupdate);c:\program files\Google\Update\GoogleUpdate.exe [2010-01-29 135664]
S2 {55662437-DA8C-40c0-AADA-2C816A897A49};Power Control [2009/06/30 03:14];c:\program files\Hewlett-Packard\Media\DVD\000.fcl [2008-11-29 01:04 87536]
S2 AESTFilters;Andrea ST Filters Service;c:\windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt.inf_52c73ccb\aestsrv.exe [2008-06-27 77824]
S2 ezSharedSvc;Easybits Shared Services for Windows;c:\windows\system32\svchost.exe [2008-01-21 21504]
S2 hpsrv;HP Service;c:\windows\system32\Hpservice.exe [2008-03-18 19456]
S2 KMWDSERVICE;Keyboard And Mouse Communication Service;c:\program files\Mouse Driver\KMWDSrv.exe [2009-08-31 1821184]
S2 Recovery Service for Windows;Recovery Service for Windows;c:\program files\SMINST\BLService.exe [2008-12-18 365952]
S2 TVCapSvc;TV Background Capture Service (TVBCS);c:\program files\Hewlett-Packard\Media\TV\Kernel\TV\TVCapSvc.exe [2008-11-27 296320]
S2 TVSched;TV Task Scheduler (TVTS);c:\program files\Hewlett-Packard\Media\TV\Kernel\TV\TVSched.exe [2008-11-27 116096]
S3 Com4QLBEx;Com4QLBEx;c:\program files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\Com4QLBEx.exe [2008-11-19 222512]
S3 enecir;ENE CIR Receiver;c:\windows\system32\DRIVERS\enecir.sys [2008-09-04 54784]
S3 JMCR;JMCR;c:\windows\system32\DRIVERS\jmcr.sys [2008-10-23 107360]
S3 KMWDFILTERx86;HIDServiceDesc;c:\windows\system32\DRIVERS\KMWDFILTER.sys [2009-04-29 25088]
S3 MpNWMon;Microsoft Malware Protection Network Driver;c:\windows\system32\DRIVERS\MpNWMon.sys [2009-12-02 42368]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows nt\currentversion\svchost]
HPZ12    REG_MULTI_SZ      Pml Driver HPZ12 Net Driver HPZ12
LocalServiceAndNoImpersonation    REG_MULTI_SZ      FontCache

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Svchost  - NetSvcs
ezSharedSvc

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\active setup\installed components\{10880D85-AAD9-4558-ABDC-2AB1552D831F}]
2008-06-09 17:14    451872    ----a-w-    c:\program files\Common Files\LightScribe\LSRunOnce.exe
.
Indhold af mappen 'Planlagte Opgaver'

2010-04-09 c:\windows\Tasks\GoogleUpdateTaskMachineCore.job
- c:\program files\Google\Update\GoogleUpdate.exe [2010-01-29 13:28]

2010-04-09 c:\windows\Tasks\GoogleUpdateTaskMachineUA.job
- c:\program files\Google\Update\GoogleUpdate.exe [2010-01-29 13:28]

2010-04-09 c:\windows\Tasks\User_Feed_Synchronization-{E7900C73-839E-430F-84A7-879F08B4BFFF}.job
- c:\windows\system32\msfeedssync.exe [2010-03-30 04:54]
.
------- Yderligere scanning -------
.
uStart Page = hxxp://www.ni.dk/
mStart Page = hxxp://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=da_dk&c=91&bd=Pavilion&pf=cnnb
IE: &AOL Toolbar-søgning - c:\programdata\AOL\ieToolbar\resources\da-DK\local\search.html
IE: E&ksporter til Microsoft Excel - c:\progra~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
IE: Google Sidewiki ... - c:\program files\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_96D6FF0C6D236BF8.dll/cmsidewiki.html
.

**************************************************************************

catchme 0.3.1398 W2K/XP/Vista - rootkit/stealth malware detector by Gmer, http://www.gmer.net
Rootkit scan 2010-04-09 11:45
Windows 6.0.6002 Service Pack 2 NTFS

scanner skjulte processer ...

scanner skjulte autostarter ...

scanner skjulte filer ...

scanning gennemført med succes
skjulte filer: 0

**************************************************************************

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\{55662437-DA8C-40c0-AADA-2C816A897A49}]
"ImagePath"="\??\c:\program files\Hewlett-Packard\Media\DVD\000.fcl"
.
--------------------- LÅSTE REGISTRERINGS NØGLER ---------------------

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\{4D36E96D-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}\0000\AllUserSettings]
@Denied: (A) (Users)
@Denied: (A) (Everyone)
@Allowed: (B 1 2 3 4 5) (S-1-5-20)
"BlindDial"=dword:00000000

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\{4D36E96D-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}\0001\AllUserSettings]
@Denied: (A) (Users)
@Denied: (A) (Everyone)
@Allowed: (B 1 2 3 4 5) (S-1-5-20)
"BlindDial"=dword:00000000
.
Gennemført tid: 2010-04-09  11:47:46
ComboFix-quarantined-files.txt  2010-04-09 09:47
ComboFix2.txt  2010-04-09 07:18
ComboFix3.txt  2010-04-08 13:43

Pre-Kørsel: 224.312.131.584 byte ledig
Post-Kørsel: 224.281.559.040 byte ledig

- - End Of File - - F31FB257567CAAE4E585A31B4B6A8B20
Avatar billede sullep Nybegynder
09. april 2010 - 12:28 #55
Nu du er på denne side så udfør dette >

Gå op i fanen Funktioner > Internetindstillinger > Fanen "Forbindelser" > Gå ind under "LAN-indstillinger > Fjern flueben ved "Brug en proxyserver" hvis den er markeret > Anvend > OK.

Derefter dette >

Vista bruger skal klikke med højre-musetast på HijackThis - vælg "Kør som administrator"

Prøv om du nu kan køre HijackThis, vælg "Do a system only" > Sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked.
Det er ikke sikker de er der alle.

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = http=127.0.0.1:5555
F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\Windows\system32\ezShellStart.exe
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgssie.dll (file missing)
O3 - Toolbar: (no name) - {CCC7A320-B3CA-4199-B1A6-9F516DD69829} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [wuqsurqn] C:\Users\Ilse\AppData\Local\ewcemnrbx\svnutgstssd.exe
O4 - Startup: LimeWire On Startup.lnk = C:\Program Files\LimeWire\LimeWire.exe

Genstart din pc og se om du nu kan komme på nettet, hvis du kan så opdater og scan med Malwarebytes

Flyt prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind i denne tråd.

Vigtigt: Du skal, inden du klikker på "Skan" knappen i Malwarebytes Anti-Malware  gå op i fanen "Opdater", klik på "Tjek for opdatering", bliv ved til den skriver du har nyeste database, (DET SKAL UDFØRES).

Kom så med den log fra Malwarebytes og en ny log fra HijackThis.
Avatar billede bamse19 Praktikant
09. april 2010 - 14:58 #56
Malwarebytes' Anti-Malware 1.45
www.malwarebytes.org

Database version: 3970

Windows 6.0.6002 Service Pack 2
Internet Explorer 8.0.6001.18904

mbam-log-2010-04-09 (14-44-52).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|)
Objekter skannet: 318519
Tid gået: 2 time(r), 0 minut(ter), 3 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabase Nøgler Inficeret: 0
Registreringsdatabase Værdier Inficeret: 0
Registreringsdatabase Data Objekter Inficeret: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 2

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabase Nøgler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabase Værdier Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabase Data Objekter Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
C:\Qoobox\Quarantine\C\Users\Ilse\AppData\Local\ewcemnrbx\svnutgstssd.exe.vir (Rogue.AntivirusSuite) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Users\Ilse\AppData\Roaming\WMADMOE2.dll (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
Avatar billede bamse19 Praktikant
09. april 2010 - 14:59 #57
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 14:51:37, on 09-04-2010
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18904)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Media\DVD\DVDAgent.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\TouchSmart\Media\TSMAgent.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\TouchSmart\Media\Kernel\CLML\CLMLSvc.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Media\TV\TVAgent.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP MediaSmart\SmartMenu.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\MOM.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QLBCTRL.exe
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Health Check\HPHC_Scheduler.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Wireless Assistant\HPWAMain.exe
C:\Program Files\IDT\WDM\sttray.exe
C:\Program Files\Mouse Driver\StartAutorun.exe
C:\Program Files\Microsoft Security Essentials\msseces.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LightScribeControlPanel.exe
C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Program Files\Connect it\Connect it\AutoUpdateSrv.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\ONENOTEM.EXE
C:\Windows\system32\wbem\unsecapp.exe
C:\Program Files\Mouse Driver\KMConfig.exe
C:\Program Files\Mouse Driver\KMProcess.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CCC.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPHelper.exe
C:\Program Files\Skype\Plugin Manager\skypePM.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\hpqToaster.exe
C:\Windows\system32\conime.exe
F:\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ni.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=da_dk&c=91&bd=Pavilion&pf=cnnb
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Skype add-on (mastermind) - {22BF413B-C6D2-4d91-82A9-A0F997BA588C} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O2 - BHO: Search Helper - {6EBF7485-159F-4bff-A14F-B9E3AAC4465B} - C:\Program Files\Microsoft\Search Enhancement Pack\Search Helper\SEPsearchhelperie.dll
O2 - BHO: AOL Toolbar BHO - {7C554162-8CB7-45A4-B8F4-8EA1C75885F9} - C:\Program Files\AOL\AOL Toolbar 5.0\aoltb.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\5.5.4723.1820\swg.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {E15A8DC0-8516-42A1-81EA-DC94EC1ACF10} - C:\Program Files\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll
O3 - Toolbar: AOL Toolbar - {DE9C389F-3316-41A7-809B-AA305ED9D922} - C:\Program Files\AOL\AOL Toolbar 5.0\aoltb.dll
O3 - Toolbar: &Windows Live Toolbar - {21FA44EF-376D-4D53-9B0F-8A89D3229068} - C:\Program Files\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll
O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DVDAgent] "C:\Program Files\Hewlett-Packard\Media\DVD\DVDAgent.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TSMAgent] "C:\Program Files\Hewlett-Packard\TouchSmart\Media\TSMAgent.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CLMLServer for HP TouchSmart] "C:\Program Files\Hewlett-Packard\TouchSmart\Media\Kernel\CLML\CLMLSvc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TVAgent] "C:\Program Files\Hewlett-Packard\Media\TV\TVAgent.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [UCam_Menu] "C:\Program Files\Hewlett-Packard\Media\Webcam\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\Hewlett-Packard\Media\Webcam" update "Software\Hewlett-Packard\Media\Webcam"
O4 - HKLM\..\Run: [SmartMenu] %ProgramFiles%\Hewlett-Packard\HP MediaSmart\SmartMenu.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateLBPShortCut] "C:\Program Files\CyberLink\LabelPrint\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\CyberLink\LabelPrint" UpdateWithCreateOnce "Software\CyberLink\LabelPrint\2.5"
O4 - HKLM\..\Run: [UpdatePSTShortCut] "C:\Program Files\CyberLink\DVD Suite\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\CyberLink\DVD Suite" UpdateWithCreateOnce "Software\CyberLink\PowerStarter"
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [QlbCtrl.exe] C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QlbCtrl.exe /Start
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateP2GoShortCut] "C:\Program Files\CyberLink\Power2Go\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\CyberLink\Power2Go" UpdateWithCreateOnce "SOFTWARE\CyberLink\Power2Go\6.0"
O4 - HKLM\..\Run: [UpdatePDIRShortCut] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDirector\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\CyberLink\PowerDirector" UpdateWithCreateOnce "SOFTWARE\CyberLink\PowerDirector\7.0"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Health Check Scheduler] c:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Health Check\HPHC_Scheduler.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WirelessAssistant] C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Wireless Assistant\HPWAMain.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SysTrayApp] %ProgramFiles%\IDT\WDM\sttray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KMCONFIG] C:\Program Files\Mouse Driver\StartAutorun.exe KMConfig.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MSSE] "c:\Program Files\Microsoft Security Essentials\msseces.exe" -hide -runkey
O4 - HKLM\..\Run: [Malwarebytes Anti-Malware (reboot)] "C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe" /runcleanupscript
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [LightScribe Control Panel] C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LightScribeControlPanel.exe -hidden
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [swg] "C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"
O4 - Startup: Screen Clipper and Launcher til OneNote 2007.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\ONENOTEM.EXE
O4 - Global Startup: Opdateringsagent.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &AOL Toolbar-søgning - C:\ProgramData\AOL\ieToolbar\resources\da-DK\local\search.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Google Sidewiki ... - res://C:\Program Files\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_96D6FF0C6D236BF8.dll/cmsidewiki.html
O9 - Extra button: Blog det - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blog det i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: (no name) - {5067A26B-1337-4436-8AFE-EE169C2DA79F} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Skype add-on for Internet Explorer - {5067A26B-1337-4436-8AFE-EE169C2DA79F} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O9 - Extra button: Skype - {77BF5300-1474-4EC7-9980-D32B190E9B07} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O23 - Service: Andrea ST Filters Service (AESTFilters) - Andrea Electronics Corporation - C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt.inf_52c73ccb\aestsrv.exe
O23 - Service: Ati External Event Utility - ATI Technologies Inc. - C:\Windows\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Com4QLBEx - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\Com4QLBEx.exe
O23 - Service: GameConsoleService - WildTangent, Inc. - C:\Program Files\HP Games\My HP Game Console\GameConsoleService.exe
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: HP Health Check Service - Hewlett-Packard - c:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Health Check\hphc_service.exe
O23 - Service: hpqwmiex - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
O23 - Service: HP Service (hpsrv) - Hewlett-Packard Corporation - C:\Windows\system32\Hpservice.exe
O23 - Service: Keyboard And Mouse Communication Service (KMWDSERVICE) - UASSOFT.COM - C:\Program Files\Mouse Driver\KMWDSrv.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: Recovery Service for Windows - Unknown owner - C:\Program Files\SMINST\BLService.exe
O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Program Files\CyberLink\Shared files\RichVideo.exe
O23 - Service: Audio Service (STacSV) - IDT, Inc. - C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt.inf_52c73ccb\STacSV.exe
O23 - Service: TV Background Capture Service (TVBCS) (TVCapSvc) - Unknown owner - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Media\TV\Kernel\TV\TVCapSvc.exe
O23 - Service: TV Task Scheduler (TVTS) (TVSched) - Unknown owner - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Media\TV\Kernel\TV\TVSched.exe

--
End of file - 11227 bytes
Avatar billede sullep Nybegynder
09. april 2010 - 17:12 #58
Det ser godt ud nu, hvordan kører din pc, oplever du problemer?
Avatar billede bamse19 Praktikant
09. april 2010 - 17:41 #59
jeg har lige været rundt på nettet og ingen problemer :) er det så ok mht  de logfiler jeg sendte før
Avatar billede sullep Nybegynder
09. april 2010 - 17:56 #60
Dine logfiler er rene.

Klik på START derefter Kør
Skriv/kopier: Combofix /Uninstall i boxen, og klik OK.

Bemærk mellemrum mellem X og /U, det skal være der.

Ovennævnte procedure vil:
Slette følgende:
ComboFix og tilhørende filer og mapper.
Nulstille uret indstillinger.
Skjul filtypenavne, hvis det kræves.
Skjule System / Skjulte filer, hvis det kræves.
Lave et nyt, rent gendannelsespunkt.

Klik Start og skriv rstrui.exe (og tast Enter). I bunden af det vindue, der åbnes kan du nu klikke på: "Hvis du vil oprette et gendannelsespunkt skal du…" - når du klikker på linket åbnes vinduet Systembeskyttelse.
For at deaktivere systemgendannelse skal du fjerne flueben og klikke ANVEND (vent et par minutter og aktiver igen ved at sætte flueben tilbage). Opret herefter et nyt genoprettelsespunkt.

Det er op til dig selv om du vil afinstaller disse >

* AOL Toolbar
* GameConsoleService - WildTangent
* Google Software Updater (gusvc)

God fornøjelse
Avatar billede bamse19 Praktikant
09. april 2010 - 18:03 #61
hvad er GameconsoleService-WildTangent
og
Googlesoftware updater
09. april 2010 - 21:00 #62
Det er typist ACER ell. lign. at der er indlagt en stor bunke småspil fra [WildTangent] (Alá Packman *S*) - nævnte [GameconsoleService] skal 'holde styr' på dem...
Hvis du synes disse småspil er meeeeeget vigtige *G* så skal du lade den proces køre videre...

[Googlesoftware] holde øje med om der er opdateringer til de Google Tools/programmer du har instaleret...
Avatar billede bamse19 Praktikant
10. april 2010 - 14:01 #63
med fare for at lyde rigtig dum så er der på denne pc ikke den der hedder "kør". dvs det er der nok :) men jeg kan ikke se den.
Når jeg trykker start kommer der en søgeboks og ovenover står der diverse programmer
Avatar billede sullep Nybegynder
10. april 2010 - 14:32 #64
Jeg kan se du har kørt Combofix fra drev F. Hvis det er din USB pen skal den være tilsluttet når du udfører dette.

Skriv/kopier: Combofix /Uninstall i boxen, og klik OK.

Bemærk mellemrum mellem X og /U, det skal være der.
Avatar billede bamse19 Praktikant
10. april 2010 - 15:25 #65
det har jeg så gjort:)
Et sidste spørggsmål: De ting der ligger gemt såsom forskellige logfiler og de programmer der blev brugt kan jeg godt slette alt det nu?
Avatar billede sullep Nybegynder
10. april 2010 - 16:11 #66
Ja, slet du bare det.
Jeg vil anbefale dig, at du beholder "Malwarebytes" - scan med den engang imellem, husk at opdater den.
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2010 - 18:14 #67
Avatar billede bamse19 Praktikant
10. april 2010 - 18:23 #68
mange tak. så har jeg kun tilbage at spørge om hvordan jeg giver de point jeg skal :)
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2010 - 19:33 #69
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3

Du beder dem, du mener har hjulpet dig, om at lægge et svar og derefter klikker du accepter, ved dem der skal have point. Nogle har måskå allerede lagt et svar i forvejen.
10. april 2010 - 23:08 #70
PS: Man kan altid få [Kør] frem med

[WindowsTaster] [R]
Avatar billede bamse19 Praktikant
10. april 2010 - 23:30 #71
Jeg vil gerne sige tak til alle jer som har brugt tid på at hjælpe mig. Jeg troede aldrig jeg fik den pc til at køre normalt igen
10. april 2010 - 23:40 #72
"Safe Surfing" *S* ...
Avatar billede sullep Nybegynder
11. april 2010 - 09:43 #73
Tak for point, du  er velkommen en anden gang.