Avatar billede CrazyDog Nybegynder
07. april 2010 - 12:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Overvågning af forbindelser.

Mit internet er blevet UTROLIGT langsomt på det sidste, så ville høre om man på en måde via. et program eller lign. kan se hvilke forbindelser (gerne global og intern ip eller mac hvis muligt), der er oprettet til min router.
Jeg har en "P-2602HW-D1A" router fra Zyxel og har fullrate.

ps. Hvis det er muligt ville jeg også gerne kunne se hvilke forbindelser der trækker "x" hastigheder for evt. at finde personen, hvis dette er en local ;)

-CrazyDog
Mange tak på forhånd
Avatar billede nicidem Nybegynder
11. april 2010 - 22:36 #1
Du skal ind på din router (højst sandsynligt ved at skrive 192.168.1.1 i din browser) og tjekke loggen, for at se det.

Altid brug Skjult SSID, MAC filtrering og WPA2 kryptering for at undgå at nogen nasser på din forbindelse.
Avatar billede CrazyDog Nybegynder
14. april 2010 - 14:21 #2
Jeg bruger WPA2-PSK. Jeg gider ikke MAC filtrering det er ellers pisse godt, men dovenskaben længe leve (Og så er det et internt problem)
//Ps. Har via loggen fundet ud af det er en intern person (da der ikke står nogen fremmede ip'er),

SSID hjælper ikke meget da man bare kan bruge Airsnot eller noget lignende til at finde navnet og det hjælper intet nu hvor jeg ved det er en intern person i huset.

Jeg takker meget for dine forslag, men søger noget mere specifikt hvor jeg kan se hvem der suger hvad.
(Hvis dette er totalt umuligt, hvordan kan jeg så, bestemme hvilke porte\ip'er der må suge hvad?).
Avatar billede nicidem Nybegynder
14. april 2010 - 21:15 #3
En person kan jo i princippet tildele sig selv den interne IP, samt fake en intern MAC.. så er det straks mere tricky.

prøv at køre wireshark ( http://www.wireshark.org/download.html ), så kan du se hvem der laver hvad ihvertfald.

Ellers bliver det noget med at have en pc med 2 netkort til at være mellem din ISP og trådløse router, for at måle.
Avatar billede CrazyDog Nybegynder
15. april 2010 - 12:36 #4
LØST:
En ven har givet mig en box som kan sættes op til at dele hastigheden ud til antal givne porte.

Ex.
20 Mbit og 2 personer online = 10 Mbit til hver.
20 Mbit og 4 personer online = 5 Mbit til hver.
Osv.

Jeg har accepteret det svar du gav tidligere, i stedet for at du skal lægge et nyt svar ;)

Tusind tak for din tid ;)
Avatar billede nicidem Nybegynder
15. april 2010 - 19:06 #5
Nå okay! Glad for du fandt en løsning!
Er nysgerrig, hvad hedder sådan en fætter?
Avatar billede CrazyDog Nybegynder
16. april 2010 - 13:53 #6
Den er bare sort den box og der står ingenting på den, men skal prøve at høre ham næste gang vi snakkes ;)