Avatar billede Bennis Nybegynder
07. april 2010 - 11:09 Der er 8 kommentarer

Cisco VPN med indbygget modem på win7

Hej,

jeg har et lidt mærkeligt problem, hvor jeg ikke kan forbinde med min VPN klient når jeg bruger det interne 3G modem. Jeg kan fint surfe. Jeg kan godt nok forbinde ved UDP - Men kan ikke åbne databaser osv, så praktisk ubrugelig. med TCP IP kan jeg slet ikke forbinde.

Det mærkelige er at hvis jeg bruger selvsamme simkort og smider det over i ekstern 3 modem, så kan jeg fint forbinde..

Med ekstern forbinder jeg med 3's software. Med intern bruger jeg windows 7's netværkshåndtering. Alt firewall slået fra.
Avatar billede ptj_11 Forsker
07. april 2010 - 20:24 #1
Kan der evt. være tale om, at du ikke har administratorrettigheder, når du benytter win7´s software?
/ptj_11
Avatar billede Bennis Nybegynder
07. april 2010 - 20:57 #2
Nej kører under super administrator.
Avatar billede ptj_11 Forsker
08. april 2010 - 21:53 #3
Det lugter lidt af rettighedsproblemer vil jeg mene. Jeg kunne godt mistænke din firewall for at være stopklodsen.
Da du installerede dit 3G-modem, så er der sikkert oprettet en programregel i din firewall, som tillader dit modem at agere enten ud af maskinen, eller begge veje.
Når du forsøger med den interne forbindelse, som nok ikke var aktiv med et simkort, da du installerede din firewall, så er der ikke oprettet en programregel til det indbyggede modem.
Denne regel skal du altså selv oprette.
Jeg siger ikke, at dette er svaret på dit problem, men jeg vil mene, at det er et meget gdot bud.
Når/hvis du opretter reglen, så skal du være opmærksom på, om der allerede eksisterer en regel, som forbyder dit interne modem at tage kontakt til omverdenen. Hvis en sådan regel eksisterer, så skal du flytte din nye regel op, så den læses før den regel, der forbyder kontakten.
Den først læste regel bestemmer normalt, hvad der gives tilladelse til.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
08. april 2010 - 21:56 #4
Det slår mig lige, at det ermåske tvivlsomt, om hvorvidt din firewall overhovedet blander sig i dit esterne modems handlinger.
Den træder sansynligvis først i funktion, når du forsøger at trække filer ned på din pc.
Men jeg vil stadig foreslå, at du forfølger firewall-tanken.
/ptj_11
Avatar billede Bennis Nybegynder
08. april 2010 - 21:58 #5
Hej jeg er enig i at symptomer passer, men også derfor jeg, som jeg skrev i post 1. Helt har forewall slået fra...  Så desværre ikke dette
Avatar billede ptj_11 Forsker
08. april 2010 - 22:09 #6
Har lige testet af på min egen. Firewallen træder i funktion lige så snart dit eksterne modem er registreret som aktiv enhed på computeren.
Så #3 er god nok.
/ptj_11
Avatar billede Bennis Nybegynder
28. maj 2012 - 19:03 #7
smid lige et svar, tak :=)
Avatar billede ptj_11 Forsker
28. maj 2012 - 19:42 #8
Fik du løst problemet?
/ptj_11