Avatar billede nannaschmidt90 Nybegynder
06. april 2010 - 22:02 Der er 8 kommentarer

Min computer vil ikke tænde.

Jeg slukkede min og computer og ville tænde den dagen efter, men da jeg prøvede ville den ikke starte op.

Jeg har tjekket batteri og alt, men når jeg trykker på tænd knappen begynder den bare at blinke, men selve computeren starter ikke op og skærmen er bare sort. Hvis strømstikket ikke sidder i bliver den ved sådan indtil computeren går ud for strøm.

Nogen der ved hvad der kunne hjælp med at løse problemet?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2010 - 22:26 #1
Hej Nanna og velkommen til Eksperten.
Når du lukkede den sidst, lod du den gå i dvale?
06. april 2010 - 22:39 #2
Gætter på at der er tale om en Bærbar PC ?

Ta' lader + batteri helt ud >30 min.
Montér igen og prøv så ...
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. april 2010 - 22:40 #3
Hej kan regne ud at det er en bærbar mén ikke hvilke?
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. april 2010 - 07:50 #4
Det skulle vel ikke være en HP DV6xxx?
Avatar billede massi99 Nybegynder
08. april 2010 - 11:03 #5
Enten er din bærebar dødende eller så er det bare skærmen som er blevet sort.

Jeg fik det samme problem, 3 dage efter jeg købte en dv7 bærebar. Det var mit baggrund belysning der gik, så man kunne kun se selve layoutet og der var ingen belysning som kunne lyse skærmen op. Det kan være det samme problem som du har.

Det kan se ud til bærebaren er død, for skærmen er gået, men resten fungerer fint (altså alt hardwaren).
Avatar billede 220661 Ekspert
08. april 2010 - 18:09 #6
Poko1 tror du den har lidt den samme død, som den du skrev til forleden dag, der hvor du henviste til en U-Tube video, hvor de fik liv i en grafik chip. Var vidst en DV6900 eller DV9000 tror jeg.
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. april 2010 - 18:44 #7
Hej 220661 ja symptonerne ligner meget og det er både dv6xxx og dev9xxx serien det er galt med dem der har Nvidia chip jeg har lige fået en som jeg vil prøv metoden på.den er heldigvis gratis.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. april 2010 - 18:49 #8
Ja det er godt man ikke skal love nogen garantier når man skal eksperimentere.