Avatar billede uneerup Nybegynder
06. april 2010 - 17:25 Der er 4 kommentarer

PHP og windows server 2008

Hej,

jeg har en lang række sites som kører klassisk ASP og disse ligger på en dedikeret win 2003 server og køre fint!

Nu er jeg begyndt at programmere en række PHP sites og vil gerne have dem over på min egen server.

Så spørgsmålet er så, skal jeg opgradere min win 2003 til win 2008 og så kører begge dele på den??

Eller skal jeg have 2 maskiner, en linux og en win?

Hvad siger I?

Mvh
uneerup
Avatar billede arne_v Ekspert
06. april 2010 - 17:35 #1
PHP koerer fint paa baade Linux, Win2003 og Win2008 saa der er frit valg!
Avatar billede uneerup Nybegynder
06. april 2010 - 18:30 #2
tak for svaret!

Er der ingen begrænsninger hvis man vælger en windows server?

Jeg har testet et kald via SOAP og det syntes jeg kørte noget langsommere på en win 2008 end på en linux server??

/ulrik
Avatar billede arne_v Ekspert
06. april 2010 - 19:12 #3
Der er desvaerre nogle smaa forskelle i hvilke features der er supporteret mellem Linux og Windows.

Men performance maessigt boer de ligge rimeligt taet, hvis de bliver sat fornuftigt op begge to.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juni 2010 - 04:57 #4
all set?