Avatar billede qln Juniormester
06. april 2010 - 11:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opmærksomhedspunkt i Excel

Jeg vil gerne lave et opmærksomhedspunkt i et Excel ark, således at en bruger bliver mindet om at bruge guidelines, hver gang Excel arket åbnes.
Guidelines er beskrevet i et seperat faneblad, så et alternativ kan også være, at regnearket altid åbnes på dette faneblad, når regnearket åbnes.
Avatar billede jokerper Nybegynder
06. april 2010 - 12:00 #1
I vba thisworkbook indsæt

Private Sub Workbook_Open()
ThisWorkbook.Sheets("guidelines").Activate
MsgBox "Husk at bruge guidelines"
End Sub
Avatar billede jokerper Nybegynder
06. april 2010 - 12:01 #2
For at komme ind i VBA åben excel og tast "alt + F11" samtidigt.
Avatar billede qln Juniormester
06. april 2010 - 13:50 #3
Det er super.
Det er et stykke tid siden, jeg har været på Eksperten. Hvordan giver jeg point?
Avatar billede jokerper Nybegynder
06. april 2010 - 14:11 #4
Du accepterer mit svar som jeg lægger nu...