Avatar billede blowfish Nybegynder
19. juli 2001 - 22:37 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

harddisk\'s

Hvordan sætter jeg flere hd\'s til end jeg har IDE kabler til? noget med noget controller? i så fald, hvor kan man købe sådan nogle svin? *S*
Avatar billede tumben Novice
19. juli 2001 - 22:56 #1
hvor mange harddiske vil du ha..
...har du ikke 2 IDE slots på dit motherboard
dvs normalt op til 4 hardiske

ellers er det vel SCSI HD du skal ha
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
19. juli 2001 - 22:58 #2
Det vil jeg også sige, 4 hdd, på ældre lydkort kan cd-rom sidde på lydkort. Ellers ekstra controller (selvom SCSI er dyrere, er 8 hdd ikke at foragte)
Avatar billede tumben Novice
19. juli 2001 - 23:02 #3
mrmox2 >en side bemærkning..er det et parcelhuskabinet du har ...8 HD ??
Avatar billede pgm Nybegynder
19. juli 2001 - 23:05 #4
Hvis du har 4 enheder (hardisk eller cdrom drev) sat til skal du have en ny controler, nogle computere bliver kun leveret med 1 ide kabel eller 2 stk med kun 1 stik så hvis det sidste er tilfældet kan du bare købe et nyt kabel ellers skal du have en ny ide controller, som burde kunne købes hos din lokale computer forhandler.
Avatar billede zeth Nybegynder
20. juli 2001 - 00:07 #5
Hehe jah det er et rimeligt stort kabinet jeg har! *G*.. og ja, jeg har 2 hd\'s, brænder+cd-rom, så jeg har jo ikke mere plads! :(..

skal jeg så have fat i en scsi controller, og så købe nogle scsi hd\'s?
Avatar billede sofficer Nybegynder
20. juli 2001 - 01:30 #6
du kan blot købe et ide controller kort istedet for scsi da det er en markant billigere løsning.
http://www.shg.dk/ekstern.asp?nr=330046