Avatar billede kazzie Nybegynder
02. april 2010 - 12:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af webserver

Jeg har fået den ide, at jeg vil prøve at sætte en webserver op hjemme på min egen computer, for at have plads og nemmere adgang til min hjemmeside, hvor jeg har en hel del videoer liggende, som jeg har optaget i forbindelse med koncerter jeg har været med i.

Jeg ser at næsten alle bruger Apache, så jeg tænker at det er det bedste.

Jeg har INGEN erfaring i at sætte sådanne noget op.

Jeg kan lige oplyse flg:
Jeg bruger fullrate som udbyder.
Jeg har en switch mellem min zyxel router og min computer
Jeg bruger windows 7 som styresystem.

Jeg har hentet Apache 2.2.15 og installeret - og når jeg kigger på "Apache service monitor" er der en grøn sol ud for "Apache 2.2

Men hvad gør jeg så herfra ??

Håber nogen kan vil hjælpe mig videre med dette, så jeg til sidst kan sidde hjemme og gå direkte ind og ændre noget, uden at skulle være afhængig af plads og ftp-programmer.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. april 2010 - 12:54 #1
du skal tage en xampp opsætning
http://www.apachefriends.org/en/xampp-windows.html
bare lite-versionen
installér den i c-roden (c:\xampplite) og det hele kører enkelt vis xampp kontrolpanel. Du kan starte og stoppe php/mysql osv - lige til at gå til med det hele sat korrekt op.
Avatar billede showsource Seniormester
02. april 2010 - 13:09 #2
Nu når apache er installeret, så er der vel ingen grund til at bruge xamp ?

Port 80 skal åbnes i din router.
Noget "portforwarding" eller "nat"

Får du fast ip fra fullrate ?

Og jeg ved ikke lige med win7, men i xp skal man også tillade at apache får hul igennem til nettet.
Avatar billede kazzie Nybegynder
02. april 2010 - 13:47 #3
Ovenpå svaret fra claes57 - valgte jeg at sætte en gammel computer frem, og installerer xamp på den, så jeg kun bruger den computer til det.

Den kører xp styresystem.

Jeg har nu installeret xampp og Apache og MySql har status som "running" ...

Ja, jeg har fast ip fra fullrate.

I min router opsætning har jeg fundet noget som hedder NAT
Under den er der 3 valgmuligheder:

SUA Only
Full Feature

De 2 nederste kan editeres.
Avatar billede jjbirk Nybegynder
02. april 2010 - 13:51 #4
Er der ikke nogen der ligger inden med en vejledning på indstallering af det hele,
Avatar billede kazzie Nybegynder
02. april 2010 - 14:06 #5
jjbirk - det ville gøre det hele meget nemmere ... specielt hvis det er på dansk, er nemlig ikke så stærk i det engelske ;-)
Avatar billede jjbirk Nybegynder
02. april 2010 - 14:43 #6
Kazzie.
Kan du ikke fange mig på msn j-johnsen@live.dk
Avatar billede kazzie Nybegynder
02. april 2010 - 18:01 #7
Med hjælp fra jjbirk via msn virker alt efter hensigten nu ..
jjbirk "jagter" ikke point, udtalte han så jeg smider et svar selv.