Avatar billede eirene Nybegynder
01. april 2010 - 21:56 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

HP bærbar med Vista laver skærmflimmer og BSOD

Hej

Efter at have installeret en Lexmark S300 på min bærbare HP med Vista er computeren gået helt i kage. Den startede med at lave skærmflimmer, men nu når den ikke at starte op før den genstarter og prøver at reparere. Den har et par gange lavet BSOD også. Jeg har kæmpet for at afinstallere printeren igen, men det vil den heller ikke nu. Nogen der kan hjælpe mig med at redde min computer?
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. april 2010 - 22:42 #1
Prøv at trykke på F8 under opstart og kør sidste kendte indstilling
Avatar billede 220661 Ekspert
02. april 2010 - 08:33 #2
http://www.appdeploy.com/software/detail.asp?id=260583
Har du ved en fejl installeret en forkert driver?
Virker printeren?
Du kan også prøve denne her: Chkdsk vista:    http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html
Avatar billede eirene Nybegynder
02. april 2010 - 09:53 #3
>poko1 - Hvornår skal jeg trykke på F8? Du skriver under opstart, er det der hvor jeg kan vælge F10 for at komme i BIOS?

>220661 - Jeg startede med at installere den der fulgte med printeren. Afinstallerede den og installerede en Vista-driver fra nettet. Men den gik jo allerede galt efter jeg havde installeret den første, så det kan godt det er den der har smadret noget. Printeren virker fint.
Jeg prøver at køre en chkdsk næste gang jeg kan få den til at køre, men de fleste gange den er starte har den kørt en reparation ved opstart automatisk. Uden at det har gjort nogen forskel.
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. april 2010 - 11:22 #4
"Normalt"kan man ved at trykke gentagende gange på F8 under opstart åbne en boks hvor der er mulighed for at køre den sidst kendte fungerende konfiguration gå et skridt tilbage
Avatar billede eirene Nybegynder
03. april 2010 - 20:33 #5
Det lykkedes mig at få startet pc'en og køre systemgendannelse inden jeg installerede printeren... Det virkede også fint nogle timer, men... den installerer åbenbart selv printeren igen. Og den er umulig at slippe af med igen. Nogen forslag??
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. april 2010 - 23:56 #6
Fjern printer driver og og printer fra pc kør derefter Ccleaner og så vil jeg foreslå at instalere driveren først og så lade den bede dig om at tilslutte printeren hvis det er en USB Printer det plejer at være fremgangsmåden du fjerner selvfølgelig driveren i kontrollpanelet?
Avatar billede eirene Nybegynder
04. april 2010 - 12:59 #7
Ja det ville jeg også rigtig gerne. Men jeg kan ikke afinstallere skidtet. Hverken i kontrolpanel eller via programmer. Den reagerer slet ikke. Lexmark har et cleanup utility, som jeg har prøvet med 2 gange. Ingenting virker. Den skal bare væk....
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. april 2010 - 13:45 #8
En mulighed var måske at prøve dette.kør som superadministrator

For at aktivere superadministrator accounten skal følgenede gøres.
1. Gå til start
2. Alle programmer
3. Tilbehør
4. Højreklik på command prompt og vælg kør som administrator
5. skriv " Net user administrator /active:yes "  Uden anf tegn.
6. Tryk ok
Der efter logger du af  Nu kan superadministrator vælges fra login skærmen.

For at deaktivere super administrator accounten skal følgenede gøres.
1. Gå til start
2. Alle programmer
3. Tilbehør
4. Højreklik på command prompt og vælg kør som administrator
5. skriv " Net user administrator /active:no "  Uden anf tegn.
6. Tryk ok
Du skal genstarte før den er slettet.
Avatar billede eirene Nybegynder
06. april 2010 - 09:23 #9
Nu har jeg prøvet med F8 ingen forskel. Prøvede med en systemgendannelse mere fra fejlsikret tilstand. Ingen forskel. Prøvede med din Net user kommando, men den siger det ikke er de rigtige parametre. Jeg kæmpede med den hele dagen i går uden at få kontakt med den. Den blev med enten at gå i stå inden den nåede ind i windows, eller den kom på men med skæve farver og meget store ikoner. Og så går den selv ned efter et stykke tid. Så jeg kan kun se at min eneste mulighed er at reinstallere Vista, eller??
Avatar billede eirene Nybegynder
08. april 2010 - 19:37 #10
Hey guys. Nu har jeg fået kørt en recovery på maskinen. Troede alt var godt, men det varede kun et øjeblik så knaldede den ned igen. Det betyder vel så at det ikke var printeren. Men bare at de 2 års garanti lige er stoppet. :-)

Men hvad gør jeg så???
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. april 2010 - 22:00 #11
Kunne få mistanke om ram fejl nu ved jeg ikke hvilken HP du har men på min kones dv7 1125oe kan der ved at trykke ESC under opstart vælges ram test.
Avatar billede eirene Nybegynder
09. april 2010 - 13:44 #12
Ja, det var også min tanke. men jeg har kørt både computertest og ramtest fra bios. Begge med passed. Kunne selvfølgelig være jeg skulle prøve igen, efter jeg har kørt recovery. Ellers andre forslag?

Det er en HP Pavilion dv9000
Avatar billede eirene Nybegynder
14. april 2010 - 12:39 #13
Kunne det tænkes det er grafikkortet og i så fald kan man så skifte det?
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. april 2010 - 14:32 #14
Dv9000 er en meget sårbar maskine hvad varme angår prøv at instalere dette program og se hvor høj temperatur du har på cpu
er den høj? oder 65° råder jeg dig til en grundig rengøring eventuelt med en dåse komprimeret luft.
speccy http://www.piriform.com/speccy/download
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. april 2010 - 14:32 #15
"over"
Avatar billede eirene Nybegynder
14. april 2010 - 19:28 #16
Det ville jeg rigtig gerne men jeg kan slet ikke komme på den nu. Den bliver rigtig varm men først efter nogle timer. Jeg er bange for den er helt kaput nu. Kom så Poko1...
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. april 2010 - 20:11 #17
Hvis der stadig er liv i den så skyn dig og sluk og få den blæst godt og grundigt ud det bedste er et maskinværksted med trykluft eller din cykelhandler har også trykluft hvis den først starter med sort skærm slukker og starter hele tiden så er det forsent.
Avatar billede eirene Nybegynder
02. september 2010 - 08:19 #18
Der var ingen løsning. Computeren er død og jeg har købt en anden.