Avatar billede Heine2012 Nybegynder
01. april 2010 - 10:22 Der er 7 kommentarer

Vagtplan

Hej

Jeg skal til at udarbejde en vagtplan 7 dage om ugen i dagvagter, jeg har følgende krav.

1. Der skal være mulighed for at sætte arbejds timeantal på da nogen af de ansatte arbejder 25,32,37 timer om ugen

2. Da denne vagtplan skal bruges til et slot skal der være mulighed for at kunne sætte antal gæster på plannen som skal give mulighed for at planlægge hvor mange der skal være på arbejde den følgende dag (eks. antal gæster 64 er lig med 6 personer) dette må gerne være dymamisk

3. Mødetid kan være fra 6,7 og  til kl 14.Dymamisk

4. Der skal også mulighed for at kunne sætte arbejdsopgave (eks. køkken-værelser-slottet) på de opgaver man bliver sat på, ved eks mødetid kl 6 dette må gerne være dymamisk

Det ville være rart hvis man kunne sætte antal gæster ind i plannen (eks. mandag antal gæster: 64 - tirsdag antal gæster: 32 o.s.v) som så efterfølgende man kunne se hvor mange der skal være på arbejde...

Hvis man også kunne have mulighed for at bytte vagter ville det være fint - håber dette giver mening.

Ser frem til at høre fra jer :-)
Avatar billede supertekst Ekspert
01. april 2010 - 12:23 #1
Hvor mange ansatte er der tale om?
Avatar billede Heine2012 Nybegynder
01. april 2010 - 12:28 #2
Hej

Max 15 personer dette er med afløser
Avatar billede supertekst Ekspert
01. april 2010 - 12:38 #3
Hej & velkommen til...

Ok - regner du med at kunne få konstrueret et system - eller?

Der er jo en del detaljer, som skal afklares. Hvor meget kan du selv "deltage" i udviklingen?
Avatar billede Heine2012 Nybegynder
01. april 2010 - 12:51 #4
Ups, jeg kan levere input, men jeg er desværre en pc mongol - beklager

Jeg forstiller mig selvføgelig at jeg selv ligger dateérne ind i excel.

Ser frem til at høre fra dig
Avatar billede supertekst Ekspert
01. april 2010 - 13:01 #5
Ok - men der skal jo nok noget "programmering" til - enten i form af Excel-funktioner eller VBA.

Du er også velkommen til at sende mere info direkete - @-adr. under min profil.
Avatar billede Heine2012 Nybegynder
04. april 2010 - 19:21 #6
Hej alle

Har stadig brug for hjælp... :-)
Avatar billede Houlind Nybegynder
17. maj 2010 - 19:32 #7
Hejsa,

Du kan prøve www.BusyBeeManager.com. Det er ret generisk til vagtplanlægning og der er endda en gratis udgave. Tante T på Vesterbro bruger det f.eks.

Det bygger meget på, at man har nogle bemandingsbehov, der går igen fra uge til uge. De ansatte har så et antal ugentlige timer, som man har aftalt og derudover kan de indberette, hvornår de kan arbejde. Systemet kan derefter matche de ting op i en vagtplan. Det går ret hurtigt og der er video-instruktioner.

Dine "arbejdsopgaver" kunne være det, som systemet kalder roller.

Hvis man kører med rulleplan, så kan man gemme X antal ugeskemaer som skabeloner og så lægge dem efter hinanden.

Eneste minus er, at det er på engelsk - og så kan det ikke regne det der med antal gæster ud - men det tror jeg også du skal kigge ret længe efter at finde et system der kan.

Mvh.

Rasmus