Avatar billede thedustyboy Novice
31. marts 2010 - 14:50 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Brænding af ISO filer i Nero.

Hej alle.

Håber at kunne hente lidt hjælp herinde ang. det at brænde ISO filer i NERO.
Jeg syntes ikke helt at jeg kan få det til at virke.

Jeg har en ISO fil liggende på min desktop.

Har åbnet NERO og under KOPI OG BACKUP har jeg fundet "BRÆND IMAGE TIL DISK" (hvilket jeg går udfra jeg skal).

Dog vil CD'en efterfølgende ikke boote, PC'en starter bare op.

Nogen der kan hjælpe mig videre i ISO filen mystiske verden :-)

Mange hilsner
TheDustyBoy.
Avatar billede Blandy Praktikant
31. marts 2010 - 14:55 #1
Hvis det er en boot cd du vil lave, som skal boote op fra når du tænder din maskine, så skal du fortælle nero at det skal være en boot cd. Ellers laver programmet ikke en såkaldt bootsector, som bios kan finde på cd'en.

Men snakker vi om en almindelig film, musik eller hvad?

For så skal du slet ikke arbejde med boot i den forstand.
Avatar billede thedustyboy Novice
31. marts 2010 - 15:02 #2
Hej.

Nej det er ikke musik eller film, det er et program der hedder Clonzilla, som kan lave en slags ghost af maskinen !

Og derfor skal den kunne boote fra CD'en.

Hilsen
TheDustyBoy
Avatar billede Blandy Praktikant
31. marts 2010 - 15:31 #3
Oki så skal u fortælle nero at det er en boot-cd du vil lave.

For ellers ved bios ikke at det er en cd den skal boote fra, og kan egentlig heller ikke boote fra den.

Men er ret sikker på at der i nero, er en sektion der hedder, lave en boot cd.
Avatar billede zagger Juniormester
31. marts 2010 - 15:42 #4
Ellers kan du bruge ImgBurn.
http://digifile.dk/download.php?id=91

Så skal du blot dobbeltklikke på ISO-filen, og så klarer ImgBurn selv resten, om den skal kunne boote eller ej.
Avatar billede thov Forsker
31. marts 2010 - 15:48 #5
Med UNetbootin http://unetbootin.sourceforge.net/ kan du også overføre Clonezilla til en bootbar USB-pind.

Eller brug Active ISO burner http://www.ntfs.com/iso_burner_free.htm
Så kan du ikke gøre noget forkert, for programmet har ingen fejlvalg :-)
31. marts 2010 - 19:59 #6
http://www.ezbsystems.com/ultraiso/download.htm - HøjreMusseTast på *.ISO filen -> Ultraiso - Burn To Disk...
Avatar billede ksoren Nybegynder
31. marts 2010 - 21:24 #7
Hvordan er isofilen lavet? Hvis bootsektoren fra den originale cd ikke er med, så ...
Avatar billede zagger Juniormester
01. april 2010 - 06:51 #8
@ksoren2 - Læs hvad han skriver. Det er CloneZilla. Så der burde ikke være nogle problemer.
Avatar billede ksoren Nybegynder
01. april 2010 - 14:05 #9
@zagger - jeg synes selv du burde læse hvad han skriver ...
Avatar billede zagger Juniormester
01. april 2010 - 14:31 #10
Har læst det igen, og jeg læser at det er CloneZilla han vil have brændt ud fra en iso-fil. CloneZilla er lavet til at skulle boote fra en cd, så jeg tvivler på at de har lavet den uden bootsektors.
Og jeg foreslår ham at bruge ImgBurn til at brænde med, da den selv finder ud af om det er et bootable image.

Tager jeg helt fejl?
Avatar billede ksoren Nybegynder
01. april 2010 - 14:45 #11
Nero kan også sagtens brænde en iso - med bootsektor. Men det virker ikke. Så jeg antager et øjeblik at isofilen er hjemmelavet, således den er uden bootsektor.

Problemet kan også være så banalt, at bootrækkefølgen er forkert i bios.
Avatar billede ksoren Nybegynder
01. april 2010 - 14:48 #12
Det der med at man i nero skal vælge om den skal være bootable, det gælder kun, hvis man skal lave sin helt egen cd. Det gælder ikke ved brænding af en isofil.
Avatar billede thedustyboy Novice
20. oktober 2010 - 15:10 #13
Hejsa !

Har desværre aldrig fået prøvet de svar der er givet og der gik også lidt diskussion i svarerne !

Spørgsmålet lukkes.

De bedste hilsner
TheDustyBoy.