Avatar billede hamsternator Nybegynder
31. marts 2010 - 09:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Seagate 1TB 2,5 ekstern USB HD kræver alle andre USB enheder fjernes for strøm?

Har lige købt en Seagate 1TB ekstern 2,5 HD der kører på USB til strøm.

Når jeg sætter den til pc (P6 mobo, i7 2.99Ghz, 650W strømforsyning, Win7) kommer der lys i HDen, men ingen enhedsgenkendelse i Windows 7.

Har opdateret alle mine drivers etc. men det hjælper ikke. Det eneste der hjælper er umiddelbart at pille ALLE andre USB enheder fra (inkl. keyboard og mus).

Normalt har jeg flg. tilsluttet USB uden problemer: Keyboard, mus, webcam, telefon opladning, kamera, ekstern HD dock med 2 kørende HDs. Kun telefon og kamera trækker strøm over USB.

Da jeg slet ikke får enheden op uden at fjerne alle andre USB dimser kan jeg ikke se konflikter i device manager, så jeg ved virkelig ikke, hvordan jeg kommer videre... jeg har fejlfundet så langt jeg kan, men min tekniske viden er ikke dybere end at kunne komme frem til, hvad problemet ca. må dreje sig om her.

Spørgsmålet er vel, om det er en form for hardware konflikt, eller om det er et strømspørgsmål? Og hvad pokker gør man?
Avatar billede osdata Nybegynder
31. marts 2010 - 09:45 #1
Det er nok din computer der ikke kan levere strøm nok via usb.

Køb en USB-hub med egen strømforsyning og tilslut noget at udstyret denne den.

Det kunne være en Belkin F5U304.

Mvh

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede sten2004 Nybegynder
31. marts 2010 - 09:53 #2
#1 Enig

Har du prøvet at tilslutte 1 TB'en først og så tilslutte ekstern HD dock med 2 kørende HDs? Vil typisk være her der vil indtræde en konflikt. Check diskhåndteringen når du tilslutter. Dit kamera har jo også et drev så her er endnu en mulighed. Har du kortlæser til hukommelseskort også?
Avatar billede hamsternator Nybegynder
31. marts 2010 - 12:13 #3
Jeg har bare svært ved at forstå at en kraftig desktop pc med 8 USB indgange der alle kan køre uden problemer med alt muligt andet grej i, knækker totalt på en USB HD... det kan da ikke passe at jeg skal købe specialudstyr for at tilslutte sådan EEN dims til en kvalitetscomputer?

Jeg kan ikke checke de ting i har foreslået før imorgen, torsdag, men tak indtil videre for forslag!
Avatar billede hamsternator Nybegynder
01. april 2010 - 10:06 #4
Nå. Så har jeg fået pillet usb fra og til...

Jeg SKAL have keyboard og mus fra samt alt andet før drevet kan genkendes af Windows. Efterfølgende kan jeg godt sætte keyboard/mus til, når den eksterne 1TB er genkendt. Hvis jeg sætter noget som helst andet til efterfølgende, forsvinder drevet øjeblikkeligt.

So much for portable - det er jo ubrugeligt som koncept at trække strøm fra USB, hvis det betyder at man intet andet kan benytte, eller alternativt skal slæbe rundt på en dedikeret usb strømforsyning. Det var jo hele pointen med det drev, at jeg ikke skulle have en strømforsyning med på rejser. Argh. Tilbage med det hø til forretningen.

Takker for hjælp med fejlfindingen!
Avatar billede hamsternator Nybegynder
01. april 2010 - 10:14 #5
osdata - vil du ikke skrive et svar, så jeg kan stikke dig points? :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. april 2010 - 10:32 #6
Ps er der kun et stik på dit usb kabel kabler med to stik ind i pc plejer at ordne det problem.
Avatar billede hamsternator Nybegynder
03. april 2010 - 13:24 #7
Mener du et kabel med miniUSB til den eksterne der splitter i 2x alm. USB? Så skulle den få strøm nok med 2x USB tilslutning på samme kabel?
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. april 2010 - 13:47 #8
Ja sådant virker det på min hvis jeg kun bruger det ene melder den mislykket.
Avatar billede hamsternator Nybegynder
03. april 2010 - 14:59 #9
Super - så lærte jeg lidt mere om USB-portenes strømmæssige veje og vildveje idag!

Har bestilt et splitterkabel - så får vi se. Billigt forsøg, ihvertfald. Det løser jo mit problem med ikke at ville rejse med andet end HD + 1 kabel. Super.

Skriv et svar, så får du point :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. april 2010 - 07:17 #10
Det er så et svar :-)