Avatar billede Najmyr Nybegynder
30. marts 2010 - 21:15 Der er 6 kommentarer

Hvad laver cd-rom/dvd-drevet?

Jeg har et problem med mit cd-rom/dvd-drev. Når jeg isætter en cd sker der for det første ikke noget automatisk afspilning. Så går jeg ind og dobbeltklikker på drevet og får også adgang, men der er intet indhold.
Det lyder altså til at cd'en bliver læst, og adgang til drevet kan jeg også få, men uden at cd'en virker. Uanset hvilken cd jeg sætter i.

Hvad kan det her tyde på?
30. marts 2010 - 21:27 #1
Under hvilket system ?
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede Najmyr Nybegynder
30. marts 2010 - 21:34 #2
Aks - det er det jeg altid glemmer at skrive, og du er den der altid påpeger det :D
Her har du det: xp professional
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. marts 2010 - 21:37 #3
Vil så være lidt fræk og sige at dit drev enten er defekt eller trænger til at blive renset, så styresystem er ligemeget :)
Avatar billede Najmyr Nybegynder
30. marts 2010 - 21:45 #4
Altså jeg ved jo ingenting om det her, men har prøvet vha. guides at gøre ting ved det der drev (opdatere, geninstallere, fejlfinde). Det har i øvrigt virket før. Kan en rensning afhjælpe et sådant problem? (ja altså, hvis det er det der skal til)
Avatar billede Najmyr Nybegynder
31. marts 2010 - 13:25 #5
Når jeg prøver at køre drevet, siger den jeg skal indsætte en disk i drevet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. marts 2010 - 21:15 #6
Det er defekt.