Avatar billede maabjerg Nybegynder
30. marts 2010 - 14:50 Der er 5 kommentarer

Hvor man kan finde en god og simpel applet til at beskære billeder?

Hej Eksperter

Jeg leder efter en applet til at crop et billede. Ligesom facebook bruger, når man skal gøre et billede til profilbillede.

Mere advanceret må det ikke være. Jeg har søgt på nettet i timevis, og kan ikke finde noget.

Hvis nogen kender en god applet, det behøver ikke være freeware.

På forhånd tak!

Med venlig hilsen
Steffen
Avatar billede folk2003 Nybegynder
30. marts 2010 - 15:17 #1
FastStone har et ganske udmærket værktøj. Du finder det her:
http://www.faststone.org/ og programmet er gratis. Det hedder FastStone Image Viewer. Du finder værktøjet under rediger (Beskær) og der er mange muligheder for at gøre det, når den del af programmet åbner.
Avatar billede folk2003 Nybegynder
30. marts 2010 - 15:19 #2
Sorry. Under fanen "Editer" og så "skærebord"
Avatar billede maabjerg Nybegynder
30. marts 2010 - 15:28 #3
Hejsa tak for det, men det var nu mere en web applet jeg søgte. :) Så jeg kan integrere det i et website, så man kan beskære et billede til en profil.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. marts 2010 - 15:44 #4
Hvis du ikke kan finde noget faerdigt kunne man jo lave en applet. Det er ikke saa svaert.

Har du upload script til server side?
Avatar billede maabjerg Nybegynder
30. marts 2010 - 22:05 #5
Hej Arne

Er det noget du kan lave?

Ja vi bruger http://www.aurigma.com/ 's Image Uploader.

Men vi skal lave noget ala facebook til at crop billederne.

Hvis du kan lave sådan en tool, ligesom på facebook, hvor meget skal du ha for det?

Med venlig hilsen
Steffen