Avatar billede needhelp2 Nybegynder
30. marts 2010 - 14:18 Der er 3 kommentarer

Synkronisering

Hej.

Jeg har 3 excel filer liggende på en server. Hidtil har jeg refereret til dem i andre ark uden problemer. Dog oplever jeg, at hvis jeg eksempelvis har ændret i et af arkene på serveren - fx indsat flere linjer - opdateres dette ikke i det andet ark. Hvordan kan jeg komme uden om dette problem og hvorledes er det lettest at synkronisere ark med hinanden, når de ligger på en server?

På forhånd tak.
Avatar billede needhelp2 Nybegynder
30. marts 2010 - 14:25 #1
Det der er mit egentlig problem er, at når jeg har foretaget en ændring i et ark på serveren i form af ændring af kolonner og række f.eks. slettet eller tilføjet, referere mit ark til nogle forkerte celler. Hvordan kan man komme uden om dette problem?
Avatar billede panebb Novice
30. marts 2010 - 14:51 #2
Kunne være ved at navngive dine celler i arkene på serveren. og i dine destinationsark at referere til navne i stedet for celler
Avatar billede needhelp2 Nybegynder
06. april 2010 - 13:35 #3
Tak for den mulige løsning. Jeg har selv tænkt på denne løsning, men det drejer sig om rigtig mange celler, der skal navngives. Håber derfor der er en anden løsning??