Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2010 - 11:28 Der er 5 kommentarer

Hjælp! BIOS-password glemt! :(

Hej eksperter.
Jeg har desværre glemt mit BIOS-password, findes der en nogenlunde nem måde at starte på en frisk? Jeg tænker på at omgå spærringen og lave et nyt?
På forhånd tak.

Mvh LF
Avatar billede michael_stim Ekspert
30. marts 2010 - 11:31 #1
Det bliver nok noget med at tage batteriet ud og lade det være ude i et godt stykke tid.
Avatar billede michael_stim Ekspert
30. marts 2010 - 11:34 #2
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
30. marts 2010 - 13:04 #3
Som michael skriver så pil dit BIOS batteri ud og ta' strømmen fra computeren :) så bliver alle dine bios indstillinger nulstillet.
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2010 - 13:10 #4
Og ellers har løsningen være beskrevet på http://www.helgec.dk/password.html de sidste 4 år (helt forneden på siden)
Vedr. at fjerne batteriet som bestemt også er effektivt, så husk lige, at hvis du bryder en evt. plombe - klistermærke - etc. så risikerer du at garantien ikke dækker senere
Avatar billede Ali40105 Nybegynder
26. maj 2010 - 01:00 #5
Er det en bærbar ?