Avatar billede majbom Novice
29. marts 2010 - 10:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

problemer med createobject

hej experter

jeg har ingen kendskab til asp/vbscript og har fået til opgave at flytte en webside fra en host til en anden.

jeg får flg fejl på den nye host:

Microsoft VBScript runtime  error '800a01ad'

ActiveX component can't create object: 'EKBrMsgv2.ekMsgv2'

/expscripts/applicationAPI.asp, line 8

linje 8 er:

Set gtMsgObj = CreateObject("EKBrMsgv2.ekMsgv2")

det eneste jeg kan finde på google om EKBrMsgv2 er en pdf-fil med en vejledning til installation af et eller andet program.

er det en hjemmelavet funktion, eller hvordan fungerer det her system - jeg ville gerne sætte mig mere ind i det, men tiden er knap...

på forhånd tak
Avatar billede tjens Nybegynder
29. marts 2010 - 19:46 #1
Det ser ud til at den side du flytter er baseret på et framework som hedder Ektron CMS400.

Dermed er det nødvendigt, at dette produkt også findes på den nye host maskine.

Hvis websidens ejer ikke selv har købt licencen til CMS400 (og retten til at installere det igen), kan det blive vanskeligt at flytte host.
Avatar billede majbom Novice
30. marts 2010 - 08:45 #2
okay, det er noget skidt...

nå de må flytte tilbage til den gamle host så - tak for hjælpen :)
Avatar billede majbom Novice
04. juni 2010 - 23:26 #3
smider du ikke et svar tjens? havde glemt den her igen - brugeren flyttede host igen...
Avatar billede tjens Nybegynder
05. juni 2010 - 22:37 #4
OK