Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2010 - 19:27 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Kan et cd-drev ikke brænde dvd-skiver ?

Jeg har en del problemer med at brænde mine dvd-skiver.

En tanke har slået mig. Kan det være fordi, det er et cd-drev der sidder i min pc ?
Avatar billede haverslev Novice
28. marts 2010 - 19:33 #1
Hvis det kun er et CD-Drev, så kan du ikke læse/Skrive DVD skiver.

Hvad siger / hedder dit drev under Enhedhedshåntering?
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2010 - 19:40 #2
dvd/cd-rom drev.

Jamen så er det vel et dvdv-drev. Hvis det er korrekt smider du et svar.

Tak for hjælpen. Det var alt jeg behøvede at vide :-)

Havde slet ikke tænkt på at se i enhedshåndtering
Avatar billede haverslev Novice
28. marts 2010 - 19:45 #3
Der står normalt også et DVD CD-RW mærke på fronten af selve drevet eller klappen der er foran drevet.
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2010 - 19:47 #4
Der står også dvd på fronten. Så ingen tvivl længere.
Avatar billede thov Forsker
29. marts 2010 - 14:31 #5
Mange ældre drev (fra DVD's 'barndom'), kan kun læse DVD'er - ikke brænde.
(Og det, selvom drevet udmærket brænder CD'er).
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2010 - 23:00 #6
Jeg ved virkelig ikke hvad der sker her ? Det er nærmest modsat  Den kan godt brænde i de fleste tilfælde, men ikke læse DVD`erne bagefter.
Har prøvet mange gange og med mange diverse brænderprogrammer - (

Kan det være rigtigt at en brændt dvd, med næsten intet på ser sådan ud ved højreklik og egenskaber ?

http://peecee.dk/upload/view/236288

En ny sådan

http://peecee.dk/upload/view/236287

Brænderprogramet skriver at brændigen er udført med succes ?
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2010 - 23:08 #7
http://peecee.dk/upload/view/236296

Ved en cd jeg selv har brændt også ser det rigtigt ud.
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2010 - 23:15 #8
http://peecee.dk/upload/view/236299

Eller er det kun et cd-drev  jeg har instaleret, selvom der på fronten står DVD
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2010 - 00:56 #9
http://peecee.dk/upload/view/236332

Eller betyder dette fra enhedshåntering at det er et dvd-drev der kun kan brænde DVD-+RW

Det er nemlig DVD-R skiver jeg bruger ?

Håber en eller anden kan svare mig ?
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2010 - 08:44 #10
Download Nero InfoTool, det kan fortælle dig alt om dit drev-

http://www.nero.com/enu/support-nero8-tools-utilities.html
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2010 - 11:11 #11
Jeg syntes, at ligegyldigt hvad jeg skriver kan jeg ikke finde den rigtige sti -(
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2010 - 11:19 #12
Forstår ikke rigtigt hvad du mener, men her er det direkte download.

ftp://ftp6.nero.com/tools/InfoTool.zip
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2010 - 11:54 #13
Under installationen bad den mig om at fjerne Nero og midt under installation beder den mig om at angive en sti. f.eks C--programmer--nero. Den mappe var der også stadig, men svaret var ugyldig sti ?
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2010 - 12:02 #14
Hvis du har Nero installeret, har du jo programmet i forvejen, der bliver ikke installeret noget, når du starter info tool, du pakker det bare ud, og klikker på Info tool exe.
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2010 - 13:35 #15
http://peecee.dk/upload/view/236408

Så skulle der jo ikke være problemer. Det er der bare
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2010 - 15:00 #16
Tak for dit råd om  Nero InfoTool. Det var jeg slet ikke klar over kunne lade sig gøre.

Jeg laver en ny tråd, for at se om andre har ideer til hvad der kan være galt.
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2010 - 19:36 #17
Får ikke besked fra Exp for en gangs skyld ;-), prøv at slette dit drev i enhedshåndtering, genstart pc så bliver det geninstalleret, hvis det ikke virker, så prøv at geninstallere dit brænder program igen.
Avatar billede monberg Nybegynder
08. april 2010 - 16:03 #18
Altså, hvis Nero prøver at brænde, og skriver fuldført, så burde det jo have skrevet, ellers siger den nemlig at den ikke kan finde nogen brændere som den kan bruge.

Der er jo nogle ting du bør kigge efter..

1. Begynder brænderen virkeligt at brænde, eller har Nero eventuelt valgt en Image Recorder

2. Er der flueben i at den kun skal teste, og ikke rigtigt brænde, det kan den nemlig også, så brænder den fiktivt, dvs. der kommer ikke noget på skiven, dete r en option du kan slå fra og til.

3. Slå eventuelt brænde hastigheden ned, jeg brænder aldrig med mere end 4*hastighed, over der har jeg erfaret at der kommer alt for mange fejl på selve skiven, selvom den skriver den har skrevet fint, er der fejl, eller kommer der fejl efter kort tid.

:)
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2010 - 17:32 #19
Ja Nero har valgt en Image recorder.

Jeg syntes ikke at kunne finde andre muligheder ved brænderindstillinger.  Er det fordi den ikke har fundet min drev ?
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2010 - 17:39 #20
http://www.imgburn.com/

Det går også galt med ImgBurn

Jeg har fået den tanke om det evt er fordi at programmer ikke er kompertible med win 7

cdburnerxp kunne ikke installeres pga de 64 bit syntes jeg den skrev
Avatar billede monberg Nybegynder
08. april 2010 - 17:49 #21
Imgburn er bestemt kompatibelt med W7, for bruger det selv, også i 64bit :) Så det er ikke der fejlen er.

Hvis Nero eller imgburn ikke finder dit drev, er det nok ikke et brænder drev.

Har du nogensinde brændt på det før, eller er det et 'påfund' du lige har fået :)

Efter hvad jeg ved, skal der står CD-R/RW eller DVD-R/RW på drevets front, jeg kan ikke mindes at have set et drev uden det står på fronten.

Du kan eventuelt med siw finde ud af hvilket drev du har, helt ned til mærke og bios.

Det kan du finde her: http://www.gtopala.com/

Under hardware / storage devices kan du se hvilket drev du har, så kan du google efter det, og finde ud af hvad dit drev kan. :)
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2010 - 18:01 #22
Imgbur finder drevet. Men læser fejl efter fejl

Jeg har brændt på det mange gange før. Også store filer til openSUSE, hvor jeg godt nok havde et bedre brænderprogram der hed k3b :-)

Ny skriver Imageburn også succes men se hvordan det så ud undervejs, da jeg skrev at den bare skulle ignorere fejlæsning.

http://peecee.dk/upload/view/237184

og en gul trekant ved hver linie
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2010 - 18:09 #23
http://peecee.dk/upload/view/236408

Kimz lærte mig at bruge Nero til at finde ud af hvad mit drev kan
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2010 - 18:19 #24
Har du nogensinde brændt på det før, eller er det et 'påfund' du lige har fået :)

Jeg opfatter dette som ironi, og ikke en lidt hånlig bemærkning.

Er glad ved, at du gider hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2010 - 18:48 #25
også denne fejl, når jeg bruger ImgBurn

http://peecee.dk/upload/view/237199

Det program finder mit drev uden problemer
Avatar billede monberg Nybegynder
08. april 2010 - 19:18 #26
Ja, det ved jeg ikke lige, ved ikke lige hvad det er den læser, om du brænder skiven først, og så læser den bagefter?
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2010 - 19:53 #27
http://peecee.dk/upload/view/237199

Den kom lige efter ImgBurn havde læst filerne og skulle til at brænde.
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2010 - 21:17 #28
Der er f----noget helt galt her. Det viste sig at være en god ide at slette disken i enhedshåndtering,

Så kunne Nero også finde det rigtige drev. Både Nero og ImgBurn afsluttede med deres dejlige besked om succes og en flot lyd fra ImgBurn fortalte også at det forgik rigtigt.

Men det hjælper jo ikke, når der intet er på min DVD. -(

Tak for jeres hjælp her. Jeg har lært en masse om brænding, programmer dvd-er osv.

Men det har næsten kostet mig lige så meget i dvd-er, der ikke kan bruges til noget som helst, som en ny ekstern brænder ville koste. -(