Avatar billede franco Nybegynder
28. marts 2010 - 14:38 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

trådløst webkamera online på www

Hej!

Vil gerne vise "live tv" via et trådløst webkamera på min hjemmeside (hundehvalpe:-).

Jeg kan ikke rigtigt finde nogle vejledninger i hvordan dette sættes op - og om jeg i det hele taget kan gøre det for et fornuftigt beløb?

Jeg har pt. stofanet 20 ned og 1 op.

Kan det lade sig gøre?

Hvordan? - gerne evt. links til vejledninger.

På forhånd tak for hjælpen :)
Avatar billede kimtheman Novice
28. marts 2010 - 15:12 #1
Tja det kommer vel an på hvor meget af det du kan klare selv. For der er vel at købe et trådløst Web/ Ip kamera og opsætte dette med åbne porte ud af router osv og så indsætte noget kodestump på din hjemmeside så det bliver vist hele tiden. Men er det ikke noget du normalt roder med (Pc osv) så tror jeg nu ikke det var noget man skulle kaste sig ud i. Jo selvfølgelig velvidende det nok vil tage nogetsved og kræfter osv for at få til at virke.
Jeg kører selv med et trådløst Ip kamera som jeg kan tilgå via internettet og min mobil og det var nu ikke så dyrt (1000-1500kr) og satte det op selv og det virker fint. Men bruger det så ikke på en hjemmeside som du skal men den kodestump man ville skulle bruge skulle man nu nok kunne finde.
Avatar billede franco Nybegynder
28. marts 2010 - 15:44 #2
Tak for kommentar - men jeg ved jo ikke hvor meget jeg kan klare selv, når jeg ikke kan finde nogle beskrivelser over projektet :)

Lidt kan jeg rode med PC :))

Jeg ofre gerne op til et par tusind på udstyr.
Avatar billede jesperhgh Nybegynder
28. marts 2010 - 16:07 #3
Du kan også gøre dette:
1)
Køb denne:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4363&n=10
og evt et ekstra kamera (den kan indstilles til automatisk at skifte mellem op til 4 kameraer. Det er S/H - til gængæld ser den i totalt mørke (når de små sover).

2)
Tilslut denne enhed til din pc via en A/V -> USB enhed.

3)
Download VLC, som er en open-source og gratis mediaplayer og -streamer.

4)
Sæt VLC til at streame vovserne.

Samlet pris (rundt regnet): kr. 500,-
Avatar billede franco Nybegynder
28. marts 2010 - 16:34 #4
Hej jesperhgh

Tak for forslag til alternativ løsning! Sjovt nok så har jeg lige netop den model du henviser til + 4 stk kameraer, og har aldrig tænkt den tanke at dette kunne bruges.... Dvs. jeg kun mangler at købet A/V til USB enheden.

Men rækkeviden er meget dårlig fra kamera til monitor, over 10 m indendørs er billedet meget uskarpt. Dvs. med dit forslag, skal jeg have en PC kørende i umiddelbart nærhed af kammera / hvalpene?

Jeg vil meget gerne have billedet i farver, da det på hjemmesiden også skal fungere i salgs øjemed af hvalpene :)
Avatar billede kimtheman Novice
28. marts 2010 - 16:34 #5
Ja det kræver vel bare bare at ens Pc står tændt hele tiden til forskel fra at tilslutte et Ip kamera igennem ens router. Og så skal der vel også lige laves noget kodestump osv til at få det til at virke på hjemmesiden...
Avatar billede jesperhgh Nybegynder
28. marts 2010 - 17:09 #6
Ja, franco, kvaliteten af ovennævnte enhed svarer jo sådan set til prisen.

Og kimtheman har jo også en god pointe i det, at hvis man ikke alligevel har sin pc tændt 24/7, så er et ip-kamera nok den bedste løsning.

Så:
Har du din hjemmeside på en pc hjemme hos dig selv, eller har du den på et web-hotel?

Derudover:
Et evt wifi ip-kamera vil i givet fald blive en node på dit lokalnetværk (bag din router). For at det skal kunne findes fra verdenen udenfor dit lokale netværk må du have en fast ip-adresse. Dét kan du sætte op på Stofas MineSider. OG/ELLER du skal have et domæne-navn. Det kan du få på gratisdns.dk for 99,- og derefter 45,- årligt. Har du ikke fast ip, så kan du benytte dyndns, som jeg gætter på virker med selv den billigste router.
Avatar billede franco Nybegynder
28. marts 2010 - 17:23 #7
Har eget domæne hostet ved one.com

Min stofa forbindelse går pt. i en trådløs router.

Jeg kan nu forstå det kan lade sig gøre, så det jeg efterlyser er en opsætningsvejledning, for at afgøre om jeg tør springe ud i det :)

Det er ikke meningen det skal kører 24/7, vapserne skal også have lidt privat liv :))
Avatar billede jesperhgh Nybegynder
28. marts 2010 - 18:15 #8
Når du både har et website og du hjemme har en trådløs router, så mangler du jo bare kameraet.

Da du ikke har en server stående hjemme hos dig selv, så har du brug for et kamera, som har indbygget en eller anden form for media streaming server.

OG du har brug for en måde at kunne linke fra din hjemmeside til dit kamera, som tidligere nævnt, enten en fast ip eller dynamisk dns.

SÅ:
Gå på jagt efter et wifi kamera med indbygget streaming-server af en art.
Avatar billede kimtheman Novice
28. marts 2010 - 20:40 #9
Jeg bruger Ip kamera, DCS-2121 fra D-Link. Det virker ganske fint.

Det kan forbindes trådløst til router og tilgås fra internettet/ mobilen osv med åbning af de rigtige porte.

Ses her http://www.dlink.dk/cs/Satellite?c=Product_C&childpagename=DLinkEurope-DK%2FDLProductCarousel&cid=1197377811767&p=1197357728135&pagename=DLinkEurope-DK%2FDLWrapper
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2010 - 22:50 #10
Bare lige til note, 1 megabits upload er ikke meget når det gælder streamet video. Du kan ikke have mere end 1-3 samtidige brugere, alt afhængig af kvaliteten du ønsker at streame i.
Avatar billede kimtheman Novice
28. marts 2010 - 23:25 #11
Måske du kan bruge denne tråd http://www.eksperten.dk/spm/358054
Avatar billede franco Nybegynder
29. marts 2010 - 10:52 #12
Kimtheman; Tak - ser ud til at ligge et rigtig godt link til software i den tråd!

kimsey0; OK - men stofa tilbyder max 2 megabits op, vds. jeg max kan have 2 - 6 besøgende som ser video samtidigt?

Kunne man sende forskudt, altså 1-5 min. eksempelvis, så der er en buffer at tage af?

jesperhgh; Tak :)  Men det er fint nok at jeg bare mangler kameraet, men jeg mangler altså stadig en udførlig brugervejledning til opsætningen - porte og dns er sort snak, sorry !

Hvis der ikke er mere at byde ind med mht. opsætningsvejledninger, må vi hellere få nogle svar på banen, så jeg kan fordele pointene. Trods manglende forståelse på opsætningen, er jeg blevet en hel del klogere af denne tråd - TUSIND TAK!
Avatar billede kimtheman Novice
29. marts 2010 - 14:50 #13
Udførlige guide er jo ikke at finde, uden man præcist ved hvad det er man vil. Så du skal nok beslutte helt præcis,t om det skal være video stream ( som nok ikke helt bliver lige så enkelt), eller bare skal være billeder, som opdatere automatisk over små sekvenser. Og om dette skal være cam, igennem din egen Pc, som så skal stå tændt hele tiden, eller et Ip Cam som kører igennem din router. Og sidst men ikke mindst, hvad du er villig til at det må koste...Hvis man f.eks skulle have noget specielt udstyr, til at kører sådan en mediaserver.

I forhold til porte osv, står dette jo i din manual til routeren. Men lige med det samme, man vil have noget til at komme ind og ud af routeren, så kan dette drille en del, derfor jeg tidligere skrev "velvidende det nok vil tage noget tid, sved og kræfter osv, for at få til at virke".
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2010 - 15:12 #14
På hjemmesiden http://portforward.com/ kan man finde vejledninger til opsætning af porte på stort set alle routere. Bare vælg et tilfældigt program, og udskift portene med dem til videoen.
Avatar billede kimtheman Novice
29. marts 2010 - 18:38 #15
Jeg stødte lige på dette også...

"Streaming af webcam igennem flash" http://flashforum.dk/forum/actionscript/actionscript-12/streaming-af-webcam-igennem-flash

http://osflash.org/red5

http://www.red5hosting.org/

Ved ikke om du bliver klogere...Eller du bare nøjes med lidt foto på hjemmesiden som opdateres med mellemrum.
Avatar billede kimtheman Novice
29. marts 2010 - 19:24 #16
Og igen igen stødte jeg lige på noget. Det ser faktisk ret spændende ud, men har dog ikke afprøvet det.

Tråden: http://www.eksperten.dk/spm/67272
Avatar billede franco Nybegynder
01. april 2010 - 13:03 #17
I skal have tusind tak for alle kommentarerne, og jeg vil stadig gerne af med nogle point :)

Jeg arbejder på sagen; og skal nok vende tilbage hvis jeg finder en løsning.

Skulle det mod forventning ikke lykkedes, kan jeg se en alternativ mulighed som ustream.tv, livestream.com, stickcam.com, justin.tv, udover det ikke præsentere sig særligt pænt med alle disse reklamer, er der så nogen der har erfaring negative eller positive med disse service?
Avatar billede kimtheman Novice
01. april 2010 - 13:21 #18
Prøvede du med løsning i post #16?
Avatar billede franco Nybegynder
16. april 2010 - 14:16 #19
kimtheman; Nej, men er nu kommet så langt, at jeg skal have fat i noget hardware, ny router + access point + ikke mindst kamera :-)

Vedr. dit DCS-2121 D-Link kamera, har du nogle spec. over hvor meget det dækker på en given afstand. Jeg har nemlig kun ca. 2 m. afstand til målet.
Avatar billede kimtheman Novice
16. april 2010 - 14:28 #20
Avatar billede franco Nybegynder
16. april 2010 - 14:41 #21
OK - men får ikke rigtig noget ud af: fokuslængde: 5,01 mm, F2.8.

Hvad vil du mene det dækker på 2 m. afstand?

Ja, nu er det jo ikke mig som er expert, men har haft besøg af en expert, og han går rigtig meget op i sikkerhed, så som jeg har forstået, skal access point sættes imellem kamera og router, så skulle den grimme mand ikke kunne komme ind bag ved routeren :-)

Men han går altså også extremt meget op i sikkerhed, vist nok gammel militærmand :-)
Avatar billede franco Nybegynder
22. august 2010 - 09:57 #22
Er desværre ikke kommet længere....... men har ikke opgivet :-)

Lukker tråden!