Avatar billede troelslarsen Nybegynder
31. december 1999 - 00:42 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

ps2-mus

kan man tilslutte en ps2-mus til en almindelig com-port (hvor den nuværende mus sidder) Jeg har prøvet med et konverteringsstik, men win98 fortæller bare at der ikke er nogen mus tilsluttet.
på forhånd tak. hilsen troels.
Avatar billede spacey Nybegynder
31. december 1999 - 00:53 #1
Musen skal kunne køre en PS/2 protokol.

Du kan undersøge om den kan det, på producentens hjemmeside.
Avatar billede tge Nybegynder
31. december 1999 - 11:50 #2
Ja, men du skal nok ind i bios'sen og sætte om den skal bruge comporten  ellers ps2 stikket....

Hvis du vil i bios'sen så an på hvilke bundkort du har skal du når du booter maskinen enten trykke delete eller F1, for at komme ind i bios'sen
Avatar billede cyberesben Nybegynder
31. december 1999 - 15:58 #3
i er begge forkert på den!

det har ikke noget med BIOS at gøre!

hvis musen har et PS/2 stik er den beregnet til at køre i PS/2 porten, og hvis man vil have den i serielporten, skal man have et adapterstik samt sikre sig at musen også understøtter den serielle protokol. Det ser ud som om at din mus ikke kan køre andet end PS/2 protokollen, så du må nok prøve med en anden mus eller noget...

Hvilken mus er det i øvrigt vi snakker om?
Avatar billede gnarf Nybegynder
03. januar 2000 - 10:17 #4
Er der virkelig forskel på protokollen på en PS/2 mus og en seriel mus? Det troede jeg godt nok ikke, men måske jeg bare har været heldig med alle de mus jeg har prøvet.

Anyway, jeg giver cyberesben ret. Hvis musen ikke virker med adapteren i com porten, og en standard seriel mus driver, så er der nok ikke andet at gøre end at skifte musen ud.

Med mindre du ikke har nogen ps/2 mus i den computer du vil sætte musen i, så forstår jeg ikke hvorfor du kunne tænke dig at sætte musen i com porten. PS/2 porten har en række fordele i forhold til seriel porten. PS/2 porten har højere opdaterings frekvens (default 40hz), og giver derfor blødere musebevægelser, hvilket især er rart i Quake/Unreal og lignende 3dspil. Desuden kan PS/2 portens opdateringsfrekvens sættes helt op til 200Hz med et lille program der hedder ps2rate.
http://www.bluesnews.com/files/misc/ps2mouserate.shtml