Avatar billede zerotonnie Nybegynder
25. marts 2010 - 19:52 Der er 5 kommentarer

Sort skærm.. Defekt Grafikkort?

Hej..

Da jeg startede min computer op idag viste skærmen ikke noget.. Satte så skærmen til det onboadet grafikkort.

inde i Enhedshåndtering kan jeg se at der ikke er installeret noget kort mere.. Så prøver at installere det, men så siger den bare at den ikke kan finde den...

Det er et GeForce 8800 GT
Bundkort: Asus M2A-VM
2 ram blokke..

Hvad kan der være galt og hvad kan jeg evt gøre for at finde fejlen..? Ville jo være nemt at bare købe nyt grafikkort og sætte, men hvis det ikke er det...

-Michael
Avatar billede KHHP Juniormester
25. marts 2010 - 19:58 #1
Hvis din skærm har to indgange, kan du prøve både at tilslutte dit grafikkort og dit onboard grafikkort og så installere det igen.
Men hvis skærmen er sort helt fra starten hvor du tænder computeren skal du nok have nyt grafikkort
Avatar billede noltus Novice
25. marts 2010 - 20:09 #2
Prøv at tage kortet ud,rens printbanerne med et blækviskelæder eller noget der er meget lidt slibende og sæt det i igen
Avatar billede zerotonnie Nybegynder
25. marts 2010 - 20:15 #3
har prøvet med de onboardet og når jeg prøver at installere grafikkortet er det som om at computeren ikke kan finde det...
Avatar billede Blackra1n Nybegynder
25. marts 2010 - 22:10 #4
Mit umiddelbare gæt er at den PCI-E bus du bruger er defekt. Har en ven som havde samme problem, han fandt ud af at pci-e bussen var gået i stykker. Håber det hjælper
Avatar billede zerotonnie Nybegynder
26. marts 2010 - 15:42 #5
Så skal der nyt bundkort til hvis det er PCI-E der er i stykker