Avatar billede halfblind Nybegynder
19. juli 2001 - 19:30 Der er 7 kommentarer og
5 løsninger

Brochurer?

Hvilket program synes I er bedst til udarbejdelse af brochurer?
Avatar billede Jman Praktikant
19. juli 2001 - 19:33 #1
Quark Xpress - helt klart!
Avatar billede digiartist Nybegynder
19. juli 2001 - 19:33 #2
Microsoft Publisher har masser af standard skabeloner, hvis du kan få fat i det.
For tiden hedder det vist 2001, men Publisher98 er osse udemærket
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. juli 2001 - 19:38 #3
Indesign, helt klart, QuarExpress er for dyrt og for kompliceret til kun at lave en brochure, eller kan du nøjes med Publisher, hvor der lavet forslag du kan vælge i mellem!
Avatar billede Jman Praktikant
19. juli 2001 - 19:39 #4
ja, eller word... Come on...
Avatar billede halfblind Nybegynder
19. juli 2001 - 19:39 #5
Hvad med Illustrator.......hvad bruges det til?
Avatar billede digiartist Nybegynder
19. juli 2001 - 19:45 #6
Vektor grafik til web.
Avatar billede Jman Praktikant
19. juli 2001 - 19:49 #7
vektor grafik - til produktion!
Web-delen er først implementeret i version 9 og det er ikke vektor, den gemmer som..
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. juli 2001 - 19:49 #8
superior> hehe ;o)
Avatar billede sonne Nybegynder
20. juli 2001 - 01:56 #9
Word til tekst og opsætning - PSP til illustrationer.
Enkelt og til at komme i nærheden af uden at man behøver at ty til ko...

Illustrater og Quark er at foretrække hvis anskaffelses sum og ind/ud-læringstid ikke spiller den store rolle i forhold til den samlede produktionstid.
Det er også vigtigt st programmet arbejder perfekt sammen med trykkeriets soft/hardware hvis du skal have trykt dine brochurer. Hvis du selv skal trykke/skrive ud er valget af printer måske mere vigtigt end valget af software, for det færdige resultat.

Aksel
Avatar billede sh-dk Nybegynder
20. juli 2001 - 08:05 #10
Hvorfor ikke CorelDraw.

Det er faktisk meget glimrende til brochurer.

Har lavet op til flere.

Fordelen er at det er så nemt at flytte rundt på tingene, så du får et pænt typografisk udseende
Avatar billede halfblind Nybegynder
20. juli 2001 - 08:26 #11
tak for svarene
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. juli 2001 - 08:58 #12
Takker for pointene ;o)

halfblind> Jeg kan godt gi dig delvis ret, vi er to der laver lidt til et klubblad, jeg lærer aldrig at Coreldraw, det er nun en ørn, men hun er ikke god til Indesign, sådan er der så meget!