Avatar billede nidyahou Praktikant
25. marts 2010 - 09:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

windows 7 professional upgrade - hvor billigt - hvor godt?

Hey
Før jeg går ud og brænder big money af, er jeg interesseret i at vide hvordan jeg kan gøre det her billigst.

Jeg har pt. Vista Business, og ønsker at opgradere til win 7 pro. Hvis der er nogen der har generelle erfaringer med dette må de meget gerne fortælle om dette - er win 7 hurtigere? er det så meget bedre? Hvad er den bedste nye feature?

Mit egentlige spørgsmål går på hvordan jeg kan gøre det billigst.

I får lige de data som jeg tænker kan være relevant i forbindelse med discount. Jeg har en HP maskine fra 2008, og jeg er studerende ved københavns universitet, jeg er 21 år og jeg har office 2007 og visual studio 2008 med valid licens.

Tak
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2010 - 09:58 #1
det allerførste du gør er at teste den med denne her og lad alt være sat til og tændt - den vil sladre om drivere eller andet problem

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/downloads/upgrade-advisor

så ser du her hvilken version du vil købe -tænk langsigtet

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/compare?T1=tab20

dette er en OEM version

http://www.dataengros.dk/software/windows-7-32bit/product-1070.htm

denne er ultimate version

http://www.dataengros.dk/software/windows-7-32bit/product-997.htm

du skal købe en OEM version da den er billigst ( det er en fuld verion)
i gamle dage var den bundet op på hardwaren i pc og man skulle ringe til microsoft hvis man købte ny for at få nyt nummer - det bruger de vist ikke mere.

derfor køb OEM versin og du kan lige så godt vælge 32 bit og ikke 64 bit da der ikke er den store forskel
læs bare her

http://www.pcworld.dk/art/11233?a=newsletter&i=1103

m.v.h
Avatar billede nidyahou Praktikant
25. marts 2010 - 10:20 #2
hey tak for dit svar - har checket upgrade advisor. Jeg kan kun opgradere til win 7 pro. Det er også den version jeg føler jeg har brug for. Jeg er også mest interesseret i at købe en opgradering da den ser ud til at være ca. 100$ billigere end full. Det er også den engelske version jeg er interesseret i :) Heldigt med 32-bit for jeg har kun en 32-bit processor :)
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2010 - 14:05 #3
din processor er lige glad med om det er 32 bit eller 64 bit styresystem.

men jeg vil ikke anbefale dig at købe 64 bit da der ikke er det store at hente
du køber i en tilfældig butik der er billigst denne her.

windows 7 pro OEM 32 bit engelsk hvis det er sproget

m.v.h
Avatar billede nidyahou Praktikant
25. marts 2010 - 23:29 #4
hvorfor OEM og ikke Upgrade når det er det jeg har brug for?
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2010 - 07:35 #5
jeg mener at vide at det er det samme

min kone ville have en ACER 5930g og den er født med vista pr
jeg kunne købe en opdatering til den win7 pro

snakkede ved et tilfælde med acer og her fortalte manden at den var en OEM altså fuld version og der fulgte driver dvd eller cd med. det er måske anderledes hos andre og for at ikke være afhængig af at installere vista først og så win 7 pro er det vigtigt at det er er en OEM version

på et tidspunkt går der ged i win 7 pro måske og gider du sidde og lægge vista ind og win 7 henover nej vel.

så #3 er løsningen

m.v.h
Avatar billede iaskyouknow Nybegynder
26. marts 2010 - 10:58 #6
windows 7 professional upgrade er nådet møg der så meget der kan gå galt.

Køb en full version, lav backups på alle dine data formatter hele din harddisk eller kun c partitionen, bagefter brug xp cden til lave 50GB partition til win7 sæt den nye 7 cd i drevetog boot up F12. Lav custom installation.
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2010 - 13:05 #7
hvorfor bruger du svar funktionen #6
den er tiltænkt lukning af spørgsmål
det du opnår ved at bruge svar er at andre tror at den er ved være lukket og så går de ikke derind og hvis dit svar ikke er brugeligt så har du ikke hjulpet spørgeren

en oem er en fuld verion - længere er den ikke
Avatar billede iaskyouknow Nybegynder
26. marts 2010 - 16:02 #8
Jeg havde ikke tænkt nærmere over hvad funktionen #6 var til, da jeg havde tæmmelig travlt i formiddags.
Avatar billede nidyahou Praktikant
29. marts 2010 - 13:44 #9
drop svar. Klarede en upgrade fra vista business til win 7 pro uden de store problemer.
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2010 - 14:33 #10
ok men det er ikke tilrådeligt at gøre det sådan

m.v.h
Avatar billede nidyahou Praktikant
03. april 2010 - 21:46 #11
jeg vil til enhver tid råde en anden til at gøre det samme. Tak for dit input