Avatar billede z_master Nybegynder
30. december 1999 - 23:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

TNT2 med TV-out uden tv-out?

Hvis man har en maskine fra Compaq (Scumpaq) og den tilfældigvis har et TNT2 kort med tv-out, men Win 98 ikke gider at finde den, så man kan bruge den. Hvad gør man så, når man har prøvet.

A) Installere drivere fra Compaq's hjemmeside, hvor de kun skriver at de bruger diamond?

b) Brugt Nvidia's reference drivers?

c) Hvis man selv installere driverene fra reference driver selv ved at sige at man selv vil udskifte driverne og det virker, men tv-out ikke virker.

d) Har brugt Nvidia's Detonator driver, hvor den siger at den ikke kan finde en chip, som understøtter dens software.

e) At Compaq's (Scumpaq's) eget diagnose program siger man har et Creative 3d blaster og creative's driver siger den ikke finder hardware den understøtter og heller ikke virker.

f) Hvis man har brugt et program, som skulle starte tv-out uden man behøver at bruge det program, som automatisk skulle følge med i win 98 og den siger man skal bruge Nvidia's drivere, som man også gør???

Er der en som har en ide andet end at skulle vente på at compaq skriver tilbage, så er de meget velkommen til det?

(Vil se Matrix på fjernsyn med DVD)  :O(
Avatar billede cyberesben Nybegynder
31. december 1999 - 00:54 #1
prøv at hente TVCC fra http://come.to/tvout
Avatar billede cldu Nybegynder
31. december 1999 - 13:54 #2
esben: hehe... du ku' bruge adressen til noget? :-)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
31. december 1999 - 16:07 #3
hmm min egen win98 driver kan det samme, og TVCC virker jo ikke i win2k såeeh...
Avatar billede jesperw Nybegynder
01. januar 2000 - 05:46 #4
Jeg har sagt det i mange andre svar omkrin TNT2, Download Nvidia reference drivere!!!!!
Det er de bedste til F.Eks mit Creative (dem der føger med dur ikke til en skid!!!!!!!)

Prøv: www.glsetup.com
og få opengl med i købet (dejlig at have)

Hvis der er nogle stavefejl så må i undskylde mig. jeg er lige kommet hjem fra nytårs fesst :o)

Mv. Jesper Wolff
Avatar billede z_master Nybegynder
02. januar 2000 - 15:02 #5
OK..

Først lidt til Jesper W :
tror faktisk at jeg havde downloadet og brugt Nvidia's reference driver. De hjalp ikke på problemet..

Cyberesben :
Det program jeg snakkede om var rent faktisk samme program, som du tilbød mig, plus det andet program der var på hjemmesiden, desværre..  Skulle måske have sagt programmet navn.

Tv-out
TVCC

Mange tak, men desværre
Avatar billede cldu Nybegynder
02. januar 2000 - 15:06 #6
prøv engang at tage skærmen af, sætte tv'et til, og tænd computeren...
Avatar billede z_master Nybegynder
03. januar 2000 - 08:52 #7
Desværre så har CLDU ret.

Jeg skulle shu først tilslutte lortet til et fjernsyn før Windows 98 overhovedet gad at reagere.  Lorte Kort.

Elkvixen
Avatar billede cldu Nybegynder
03. januar 2000 - 09:33 #8
z_master: the sad, dismembering truth. :-/
Avatar billede z_master Nybegynder
03. januar 2000 - 11:33 #9
Jaa..  Men det kan være vi får det udskiftet.

Maskinen har det med at gå kold og den kan ikke køre WINAMP uden at hacke i musikken?

Avatar billede cldu Nybegynder
03. januar 2000 - 11:40 #10
det ER dine drivere den er gal med!

Grunden til at winamp hakker er at producenten af driverne til dit kort prøver at presse kortet til det yderste i 2D performance, og derved "låser" PCI og ISA soklerne... :-/////
Avatar billede cyberesben Nybegynder
03. januar 2000 - 13:06 #11
er det også det der sker på et AsusV3800 Ultra?
Avatar billede cldu Nybegynder
03. januar 2000 - 13:19 #12
esben: så vidt jeg ved, ja...