Avatar billede circadian Nybegynder
24. marts 2010 - 15:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Nybegynder

Hej,

Jeg skal til at kaste mig ud i et større php projekt. Jeg har installeret XAMPP pakken og startet Apache. (Det skal lige siges at jeg ikke ved hvad Apache er, jeg ved bare at jeg kunne køre en test-php fil i Firefox ved at starte Apache). Denne php fil lagde jeg i C:\Programmer\xampp\htdocs.

Jeg har modtaget en hel hjemmeside som virker, men jeg kan ikke få den til at blive vist i Firefox. (Har lagt det hele ind i htdocs mappen -- men er der ikke en måde så man kan ændre denne sti?) Der er en mappe der hedder administrator, dvs. C:\Programmer\xampp\htdocs\administrator.

Jeg skulle kunne logge ind på en side vha. http://localhost/administrator/, men firefox kommer bare op med en "gem/åbn" boks og det kan jeg jo ikke bruge til noget...

Please hjælp en newbie.
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2010 - 16:29 #1
Ærligt talt: Du bliver nødt til at læse lidt på sagerne, førend du begynder at stille spørgsmål.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2010 - 16:34 #2
Det er rigtigt, men kan du ikke give manden et forslag til relevant laesning.

Jeg overvejede at svare "Ret i httpd.conf", men vurderede at det evt. kombineret til et link til Apache's reference docs nok ikke ville hjaelpe.
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2010 - 16:59 #3
Jo.. det var måske ikke super-konstruktivt, men det afhænger jo meget af forkundskaber...

En oplagt idé var måske at se "getting started" eller lign. dér hvor circadian fik "pakken" fra.
Avatar billede circadian Nybegynder
24. marts 2010 - 18:06 #4
I må virkelig godt komme med links til sider hvor jeg kan læse om dette, for det lader til mine søgeegenskaber ang. dette fejler noget så grusomt.

Det med XAMPP læste jeg inde på en dansk side, phpartikler tror jeg, men der stod godt nok ikke meget andet, altså hvad de forskellige ting i pakken gør.

Desuden oplever jeg nu at lige så snart jeg starter dette program, så kører det lige lovligt langsomt, så tænker måske om I har forslag til andre pakker?
Avatar billede intenz Novice
24. marts 2010 - 18:41 #5
Jeg har brugt xampp i lang tid og bruger det stadig, og har aldrig haft problemer med det. Eller jo, men ikke et så grundlæggende problem som det du beskriver.

Det skyldes sandsynligvis at dine file-extensions ikke fortolkes som PHP filer (eller andet som xampp er sat på til at understøtte). Den hjemmeside du prøver at køre, hvilken extension har dens filer? Altså den index fil. Hedder den .php eller noget andet?
Avatar billede circadian Nybegynder
24. marts 2010 - 19:16 #6
Hmm, de hedder .php.
Avatar billede repox Seniormester
25. marts 2010 - 09:48 #7
Hvorfor er det man bliver ved med at støde på der her WAMP og XAMPP pakker som folk installerer på deres maskiner?
På trods af min negative holdning til de her tåbelige discount webhotelsudbydere, så mener jeg at de er et bedre alternativ istedet for de her windowspakker...

Hvis man ikke ved nok om den generelle opsætning for at få sådan noget skidt til at virke, så kan det langt bedre betale sig at give de 11 kr om måneden som det koster og så ikke have bøvlet med at holde et ordentligt setup (et ordentligt setup er naturligvis relativt - men et setup som virker, må¨da være et bedre udgangspunkt i forhold til OP's nuværende situation)...
Avatar billede circadian Nybegynder
19. januar 2011 - 20:06 #8
Lukker.