Avatar billede weblance Nybegynder
23. marts 2010 - 22:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilken skærmopløsning?

Hej

Jeg er ved at lave en hjemmeside, hvor kravet fra kunden har været: ingen scrollbars. Dvs. at alt indholdet skal kunne være i et og samme vindue. Jeg har dog fået lov til at lave div's hvor indholdet kan scrolle.

Indtil videre har jeg lavet siden så den passer til en skærmstørrelse 1024x768, men jeg føler at dette begrænser indholdet en hel del. Derfor gik jeg ind på http://www.w3schools.com/browsers/browsers_display.asp for at se hvad der bruger anno 2010. 20% bruger 1024x760 og 76% bruger højere, hvor af 18,2% bruger 1280x1024.

Spørgsmålet er så bare: hvilken opløsning skal jeg anvende som minimum? Er det sikkert nok at sige at 1280x1024 / 1280x800 kan anvendes, og at det så bare er ærgeligt at dem der bruger mindre skal scrolle?

Hvad siger I?

/Carl
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2010 - 22:50 #1
Det skal være "liquid" = se godt ud i alle opløsninger (fra 320x200 og op)
- det er kun ældre damer og teenagere på Android eller iPhone som surfer med fuldt maximeret browser.

Scrollbars ER måden man gør indhold tilgængeligt når der ikke er plads nok.

- medmindre der er tale om en decideret "applikation" (hvor man kan stille krav til brugerens udstyr...?).

siger jeg :)
Avatar billede kluq Nybegynder
23. marts 2010 - 23:20 #2
Du skal lave siden i 1024x768 og så enden lave 'next page' eller scrollbar på siden :)

Jeg foreslår dog at du laver 'scrollbar' for at gøre det lettest for brugeren :)
Avatar billede weblance Nybegynder
09. november 2010 - 09:52 #3
Smid et svar begge to, så får i point.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2010 - 10:51 #4
Hvad endte det så med ?