Avatar billede herecomesthesun Nybegynder
22. marts 2010 - 18:22 Der er 8 kommentarer

Hvilket spejlrefleks skal jeg vælge?

Jeg har længe overvejet at anskaffe mig et spejlreflekskamera, men for at være ærlig, aner jeg ingenting om det!
Jeg leder efter et til omkring 3000 kr. Det behøver ikke at være super smart og have tons vis a funktioner, jeg vil bare gerne kunne tage nogle gode billeder.
Jeg har fået mig en idé om at Canon er bedst, hvad siger I?
Og kan man få et Canon spejlrefleks til 3000 kr?
I NEED YOUR HELP GUYS!
Avatar billede pej-delphi Nybegynder
22. marts 2010 - 18:27 #1
Med et Canon går du ikke galt i byen. Skulle du hen af vejen få lyst til at købe en rigtig god linse, så garanter Canon at den passer til deres kameraer bredt. Eller en blits for den sags skyld. Du kunne måske nok være heldig at finde et til de 3000,- Ellers vil jeg sige det er værd at spare lidt længere og dermed vente på.
Avatar billede nemesis Nybegynder
22. marts 2010 - 19:22 #2
I den prisklasse får du klart mest for pengene ved det her:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=575359&cks=ASS&assoc=B2EE2DC9-79A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18

Har et par venner, som har købt det, og de er rigtigt glade for det. Lille, solidt bygget, flotte billeder, og til at betale.

Hvis ikke du har planer om at købe en masse ekstra objektiver eller har adgang til at låne hos Nikon/Canon venner, så er det et godt valg. Efter min mening er kvaliteten hos både Nikon og Canon for ringe i den prisklasse.
Avatar billede nemlig Professor
22. marts 2010 - 19:47 #3
Prøv dette link hos edbpriser.dk, hvor jeg søger på spejlrefleks til omkring de 3.000 kr.

http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?q=&qft=&s=popularity&cpath=1-20-6&qt=Fql&nf=strmatrix19%3a%5e%22Ja+%c2%a4-1.0000000000%22%24%c2%a7price%3a%5b88%3b3608%5d%c2%a7specifictaxonomy%3a%5e%22Foto+%26+video%7c20%2fDigitalkamera%7c6%22%24

Du går ikke forkert i byen med Canon 1000D, Nikon D3000, Sony A230 og Olympus E-420.

Alle kameraer giver rigtig god billed for pengene.
Avatar billede justrace Novice
22. marts 2010 - 20:10 #4
Tror godt du kan glemme Sony, da de får klø for deres billedkvalitet i mange test.
Avatar billede ngr Praktikant
05. april 2010 - 14:41 #5
Men har du overhovedet gjort dig klart, hvorfor du vil have et spejlreflekskamera?
Det får du jo først glæde af, når du begynder at investere i forskellige objektiver til forskellige formål (hvilket ken gå hen og blive en rigtig dyr udgiftspost).
Måske det var bedre at købe et compact kamera til 1500 kr., låne nogle gode bøger om foto på biblioteket - og om et par år vurdere, om du nu også har brug for et SLR kamera - og er villig til at investere i ekstra objektiver.
Avatar billede ngr Praktikant
05. april 2010 - 14:48 #6
Og så glemte jeg også at skrive, at jeg selv er den lykkelige ejer af et Nikon D90 med et 85 mm. og et 18-105 mm., og lige har købet en vidvinkel til 6.500. Så det handler skam ikke om, at jeg har noget imod SLR kameraer. Synes blot, det er ærgerligt at se alle dem, som køber et SLR selv om de kunne have mere glæde af et compact - og spare en masse penge.
Avatar billede justrace Novice
05. april 2010 - 14:48 #7
I forhold til D-SLR får man ikke meget billedkvalitet i et kompaktkamera til 1.500,-.

Det kunne jo også være spørger har et kompaktkamera, og nu ønsker at gå et skridt videre. :)
Avatar billede ngr Praktikant
05. april 2010 - 14:55 #8
Nej, men du kan heller ikke forvente bedre billedkvalitet i et SLR til 3.000 end i et compact til 1.500.
Det, der optager mig, er om han bare vil et skridt videre - eller han vil et skridt fremad  :-)