Avatar billede webnord Praktikant
22. marts 2010 - 00:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvilket program

Hej NG

Er begyndt at lægge en del rapporter ud på nettet, men for at mine studerende ikke skal cut and paste direkte´(hvilket de jo godt kan finde på:). Jeg har tænkt at lave mine rapporter om til f.eks. jpg-format. (ved ikke om det er smart)

Hvilke program kan I anbefale til at lave disse rapporter i.
Programmet skal være nemt at gå til.

Rapporterne ligger i Word-format.

-/ Webnord
Avatar billede mchlbk Praktikant
22. marts 2010 - 01:00 #1
Avatar billede kluq Nybegynder
22. marts 2010 - 07:32 #2
Du kan sagtens skrive opgaven i Word 2007 og gemme formatet i billedformat :) så har de ikke mulighed for at copy/paste det :)

/Andreas
Avatar billede olebole Juniormester
05. april 2010 - 19:01 #3
<ole>

- men hvis de har Office 2007, har de også Microsoft OneNote (hvis de har Office 2003, kan de installere OneNote). Med den kan de tage et screendump - højreklikke på billedet og vælge "Kopier tekst fra billede...". Det bliver ikke helt perfekt, men de værste fejl er hurtigt rettet  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede brasso Forsker
20. april 2010 - 16:00 #4
Word 2007 kan gemme i PDF. Men desværre findes der også programmer der kan konvertere den anden vej. Jeg tror en løsning kunne være et PDF creatorprogram der lægge beskyttelse af indholdet på. Jeg ved at et pdf dokument kan sikres i Adobe Writer, men det er desværre et rimelig dyrt program. Prøv om der på nettet ikke findes et gratis pdf creator program der kan lægge beskyttelse på. Jeg har ikke lige et link i ærmet.;-)
Avatar billede claes57 Ekspert
20. april 2010 - 17:11 #5
der er jo en online-tjeneste, der scanner jpg/gif/bmp/tiff, og returnerer som doc. ( http://www.free-ocr.com/ )
så den idé er skudt ned med det samme.

Hvis du vil, så skal du vælge en skrifttype, som er let læsbar, men som scannere har svært ved. En håndskrift eller dymo og gemt som gif med relativ lav opløsning.
http://www.dafont.com/dymo.font
http://www.dafont.com/hand-test.font