Avatar billede Tind94 Nybegynder
20. marts 2010 - 14:28 Der er 15 kommentarer

Min PC crasher i spil, skal jeg ha nye dele?

Hey alle, hver gang jeg kører på høje settings(nogle spil også lave settings) i mine spil går der ikke ret lang tid så crasher min PC, den går i stå og skærmen siger der ikke er forbindelse til PC'en, så bliver jeg nød til at holde sluk knappen inde og starte op igen. Det sker næsten aldrig når jeg kører på de laveste settings i mine spil, men jeg er efterhånden træt af det.. Min PC er aldrig varm når jeg mærker udenpå den..
Så mit spørgsmål er: Hvad er der måske galt? og hvordan fixer jeg det, nye dele måske ?

Jeg har hentet dette "Piriform Speccy" program som viser mine computer spec's så jeg tænkte at det ville være nyttigt at vise frem:

Operating System
    MS Windows 7 Ultimate 32-bit
CPU
    Intel Core 2 Quad Q8200  @ 2.33GHz     58 °C
    Yorkfield 45nm Technology
RAM
    4.0GB Dual-Channel DDR2 @ 400MHz  5-5-5-18
Motherboard
    Packard Bell BV VG300 (CPU 1)
Graphics
    Generic PnP Monitor on NVIDIA GeForce GT 130
    2816MB GeForce GT 130 (Sapphire/PCPartner)    60 °C
    2816MB GeForce GT 130 (Sapphire/PCPartner)    44 °C

Skal jeg udskifte noget for at dette ikke sker mere(så må i meget gerne anbefale noget), jeg har hørt det er fordi mine grafik kort er meget varme og jeg skal ha en ny cooler i, men det kan da ikke passe fordi det kan ske lige når jeg tænder PC'en efter skole og går ind i et spil..
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2010 - 15:11 #1
det første du bør gøre er at teste dine ram klodser med en i ad gangen. første gang der er røde tal er det klodesn og det kommer ret hurtigt
ud med den og næste i og test

lav sådan en cd og boot op på den og test.

http://www.ultimatebootcd.com/

hent siw standalone og under sensors ligger dine temp du kan kopiere herind men efter en god prøve tid - det er utroligt hvad man kan se af så sådanne tal.

http://www.gtopala.com/siw-download.html

nu er det udelukket at det skyldes varme eller ram - gå metodisk frem
bios opdatering
bundkort opdatering
drivere

ekspertens mail system er igen igen nede og administratoren er igen igen ikke til at få fat i hvis der altså er nogen.
Avatar billede Tind94 Nybegynder
20. marts 2010 - 16:00 #2
Tak for hjælpen men jeg må desværre smutte lige nu :/ er tilbage lidt senere iaften
Avatar billede Tind94 Nybegynder
20. marts 2010 - 17:22 #3
Så er jeg tilbage..

Det lyder til jeg har fået den korte version.. og jeg fatter nada..

"det første du bør gøre er at teste dine ram klodser med en i ad gangen. første gang der er røde tal er det klodesn og det kommer ret hurtigt
ud med den og næste i og test"

Hvor er de røde tal ? og hvad mener du med "er det klodsen" ? er det den jeg skal smide væk eller ??

"bios opdatering
bundkort opdatering
drivere"

Hvor finder jeg bios opdatering og bundkort opdatering ? (jeg har opdaterede drivere)
Avatar billede besle Nybegynder
20. marts 2010 - 17:44 #4
Først skal du hente det program Treatmenice henviste dig til, derefter brænder du det ned på en disk og boot op fra den. (her menes der at nå du starter computeren op, så før du når til windows ikonet, spørger computeren til om den skal boote fra disk, hvortil du vælger ja)

Derefter kører computeren en test af dine ram klodser. Hvis testen kommer ud med røde tal på en af dine ram klodser, så skal de tages ud.
Avatar billede Tind94 Nybegynder
20. marts 2010 - 17:44 #5
Sensor    Value    Min    Max
TIND
Fintek F71882F
Voltages
+3.3V    3.34 V    3.34 V    3.34 V
CPU VCORE    1.12 V    1.11 V    1.21 V
VIN2    1.58 V    1.57 V    1.70 V
VIN3    0.86 V    0.86 V    0.94 V
+5V    5.09 V    5.09 V    5.09 V
+12V    11.88 V    11.88 V    11.88 V
VIN6    1.76 V    1.76 V    1.76 V
VSB3V    3.33 V    3.33 V    3.33 V
VBAT    3.10 V    3.10 V    3.10 V
Temperatures
TMPIN0    41 °C  (105 °F)    41 °C  (105 °F)    43 °C  (109 °F)
TMPIN1    38 °C  (100 °F)    38 °C  (100 °F)    38 °C  (100 °F)
Fans
FANIN0    1424 RPM    1424 RPM    1457 RPM
FANIN2    762 RPM    761 RPM    762 RPM
Fans PWM
CPU    24 %    24 %    24 %
System Fan 1    100 %    100 %    100 %
System Fan 2    56 %    56 %    56 %
System Fan 3    56 %    56 %    56 %
Intel Core 2 Quad Q8200
Temperatures
Core #0    62 °C  (143 °F)    62 °C  (143 °F)    63 °C  (145 °F)
Core #1    56 °C  (132 °F)    56 °C  (132 °F)    56 °C  (132 °F)
Core #2    59 °C  (138 °F)    59 °C  (138 °F)    60 °C  (139 °F)
Core #3    56 °C  (132 °F)    56 °C  (132 °F)    57 °C  (134 °F)
NVIDIA GeForce GT 130
Temperatures
GPU Core    59 °C  (138 °F)    59 °C  (138 °F)    60 °C  (139 °F)
NVIDIA GeForce GT 130
Temperatures
GPU Core    44 °C  (111 °F)    44 °C  (111 °F)    44 °C  (111 °F)
WDC WD64 00AAKS-22A7B
Temperatures
Assembly    33 °C  (91 °F)    33 °C  (91 °F)    33 °C  (91 °F)
Avatar billede Tind94 Nybegynder
20. marts 2010 - 17:49 #6
Burde jeg skaffe en ny hvis en af dem er røde ?
Avatar billede Tind94 Nybegynder
20. marts 2010 - 17:53 #7
kan i være lidt mere præcis med http://www.ultimatebootcd.com/ jeg ved ikke så meget om det og jeg er helt lost inde på siden, kan ikke engang finde et sted at hente den, og hvad gør jeg så når jeg har kørt den ??
Avatar billede Tind94 Nybegynder
20. marts 2010 - 17:55 #8
Altså starter testen med det samme ? det ligner bare inde på siden at der er en menu :P
Avatar billede Tind94 Nybegynder
20. marts 2010 - 18:58 #9
føler mig ret lost nu, er det muligt at sende den til reparation og få den fixed ? eller understøtter de ikke sådanne problemer ?
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2010 - 07:38 #10
man henter ultimate boot cd og laver en cd

sæt cd i drevet og boot op på den ligesom når man installerer windows.
finder test af ram og starter den
når og hvis den viser røde tal er det klodsen der er dårlig og skal skiftes - for at vide hvilken det er gør du det med en klods i ad gangen
hvis der er røde tal på en klods har du IKKE noget valg - den SKAL skiftes

men det er for at udelukke at det skyldes ram

det ser ikke ud til at være et varme problem da tallene ser fine ud - de kunne være lavere med bedre kølere men de virker

man gør en ting ad gangen

jeg modtager ikke mail fra eksperten i øjeblikket så det er ikke fordi jeg ikke er her
Avatar billede Tind94 Nybegynder
21. marts 2010 - 12:11 #11
Jeg er helt usikker ved at rode ved noget inde i min PC, så hvis jeg skulle udskifte mine ram ville jeg ikke ane hvordan.. Er det en mulighed at sende den til reparation, og vil de måske udskifte den for mig ?
Avatar billede Tind94 Nybegynder
26. marts 2010 - 01:42 #12
nej???????????
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2010 - 07:38 #13
ja selvfølgelig kan den sendes til rep til 300-600 kroner i timen eller hvad de nu koster.

har du ikke en kammerat der er lidt nørdet der gider hjælpe dig ellers er du ude på dybt vand og ødelægger mere end du gavner.

hvad vil du
Avatar billede Tind94 Nybegynder
28. marts 2010 - 20:09 #14
have nogle der ved hvordan de skal håndtere det til at ordne det for mig :P
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2010 - 07:34 #15
der er kun en vej kassen under armen og ned til en reperatør hvis du ikke har en kammerat der er lidt nørdet der vil gøre det for dig.
der er mange der har forstand på det - der er jo ogsp gratis

m.v.h