Avatar billede blowfish Nybegynder
19. juli 2001 - 16:21 Der er 3 kommentarer

db dump

Hej.. kan det lade sig gøre at få et slags DB_DUMP af en MSSQL database, ligesom i MySQL?

Altså, fordi jeg skal have flyttet en kæmpe stor database...?
Avatar billede gandalfthewhite Nybegynder
19. juli 2001 - 16:25 #1
Du kunne f.eks. forsøge at højre klikke på databasen i Enterprise Manager, vælge All Tasks, Backup database.
Du kan nu flytte filen til en anden server og lave en restore. Husk at sætte rigtig sti for filplacering.
Hvis det er MS Sql7 så skal du sikre dig at de to servere anvender den samme codepage/sortorder, ellers får du ikke lov at restore.
Avatar billede stig3 Mester
19. juli 2001 - 16:41 #2
En anden mulighed er at bruge DTS

Har aldrig selv prøvet det, men det er det DTS er der for.
Avatar billede chrisped Nybegynder
21. juli 2001 - 12:35 #3
Alternativt kan du også hægte databasefilerne af fysisk. Det kræver dog at den ikke umiddelbart er i brug (single user).

Se Books online for anvendelsen af funktionerne sp_detach_db og sp_attach_db.

Når databasefilerne er hægtet af, kan du umiddelbart hægte dem på andre steder. Men husk at både med denne fremgangsmåde samt backups, at det er krævet, at de to databaseservere er sat op til at sortere ens. Ellers dur den ikke. Hvis dette bliver et problem, skal du se på at rebuilde masterdatabasen (med det er altså noget rod!). Prøv så istedet med MTS som Stig foreslår, og lav en komplet Object Transfer. Dette kræver at databaserne kan \'se\' hinanden over netværket. Alternativt kan du eksportere hele databasen til .txt-filer vha. DTS, og generere et SQL-Script i flere etaper: Først oprettes tabeller, derefter importeres data, og derefter oprettes constraints.

God fornøjelse!