Avatar billede 2248JK Nybegynder
18. marts 2010 - 10:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Køb af DELL bærbar - Er det risikabelt og er denne udvalgte noget værd?

Hej
Jeg skal have mig en ny bærbar.
Den skal primært bruges til almindelige kontoropgaver, redigering af billeder og video og til at gå på nettet med. Jeg spiller meget sjældent.
Jeg vil gerne være lidt fremtidssikret, men er ikke villig til at give de helt store beløb for dette, da jeg sidst gav 13.000 kr. og ikke føler at jeg fik nok for pengene. Det var en HP pavilion og den var indleveret til reparation i ½ år indenfor det første år :-(

Jeg har kig på følgende bærbar:
http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=dk&cs=dkdhs1&kc=NRS17502&l=da&m_30=321942&oc=N0055811&rbc=N0055811&s=dhs

DELL Studio 15 (N0055811)
Intel® Core™ i7-720QM Mobile Processor (1.6GHz, turbo up to 2.8GHz, 6MB L3 Cache)
Original Windows® 7 Home Premium 64 Bit - Dansk
Microsoft® Works 9.0 - Dansk
1 year of coverage included with your PC
Uden antivirus-/sikkerhedssoftware - Dansk
15,6" WLED-SKÆRM MED HIGH DEFINITION (1366 X 768)
Integreret webcam 2,0 megapixel
4096 MB Dual Channel DDR3 SDRAM på 1333 MHz [2 x 2048 MB]
320 GB Serial ATA-harddisk (7.200 omdr./min.)
ATI Mobility Radeon HD5470-grafikkort 1 GB
DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software
Primært 6-cellet litium-ion-batteri på 56 W/t
Black chainlink

Jeg har i den forbindelse følgende spørgsmål:
1. Bluetooth er ikke nævnt. Betyder det at der ikke er noget?

2. Er standard netværkskortet godt nok, eller bør jeg vælge det dyreste?

3. Jeg har brugt nogle dage på at søge efter bærbar på nettet. Jeg synes at det ser ud som om, at jeg får mest for pengene med denne DELL, men med de nuværende rygter om dårlig kundebehandling mm., kan det så anbefales at handle DELL? Nogen der ved om medieomtalen har ændret noget?

4. Er der stadig lang (for lang) ventetid inden man får sin maskine?

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede besle Nybegynder
18. marts 2010 - 10:37 #1
Skal det nødvendigvis være en bærbar? til den pris får du meget mere "fremtidssikret" stationær, især hvad angår til Video og billed redigering.

1. Eftersom bluetooth ikke er nævnt, indgår det nok ikke
2. Ved ikke hvad du mener med dete spørgsmål? Hvis du mener om kan trække en fuld 100/100 mbit forbindelse ville jeg tvivle på det, da de fleste bærbare (så vidt jeg ved) kommer med et 54mbps netværkskort.
3. Handler af princip aldrig hos Dell, men kan ikke svare på det.
4. Kan jeg ikke svare på.
Avatar billede 2248JK Nybegynder
18. marts 2010 - 10:46 #2
Hej Besle

Tak for dit svar.

Ja det skal være en bærbar. Det er af hensyn til pladsen i min lejlighed og så naturligvis mobiliteten.

Tillæg til spm. 2. Hvis man kører gigabit netværk, skal netkortet så ikke også kunne understøtte dette?
Avatar billede besle Nybegynder
18. marts 2010 - 12:53 #3
Har du en 1 gigabit forbindelse? dvs 1000mbps ?

Hvis du har, skal du nok kigge efter en bærbar med et 10/100/1000 netvækskort
Avatar billede mchlbk Praktikant
22. marts 2010 - 00:27 #4
Vær i øvrigt opmærksom på, at Dell for nylig har været i TV fordi de yder elendig service og ikke lever op til dansk købelov.

Så er du advaret.
Avatar billede 2248JK Nybegynder
04. september 2010 - 14:13 #5
"Point til [besle]