Avatar billede sulbaek Nybegynder
17. marts 2010 - 18:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Flet flere word dokumenter i et dokument..

Hej

Har word en funktion, hvor jeg kan flette flere dokumenter sammen i et dokument.
Og hvor der er mulighed for at redigere i et af de flere dokumenter, og samtidig vises ændringerne i det samlet dokument.?

Håber i forstår og kan hjælpe..
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
17. marts 2010 - 18:36 #1
Snakker vi word 2003 - nej
Word 2007 ja :)
Avatar billede sulbaek Nybegynder
17. marts 2010 - 18:46 #2
Jeg har begge versioner. Så vi snakker bare Word 2007.. ;)
Hvad hedder funktionen.?
Og er der nogle fif jeg skal vide inden jeg går i gang.?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
17. marts 2010 - 18:55 #3
På fanen Gennemse i gruppen sammenlign har du en funktion der hedder sammenlign hvor du kan sammenligne det samme dokument, så du får alle ændringer i et dokument, eller du kan vælge at kombinere flere dokumenter :)
Avatar billede hcma Novice
17. marts 2010 - 19:21 #4
har kun word 2000 men der kan benyttes:

Åbn det ene word.doc -> hop over i dispositionsvisning -> Indsæt -> fil -> vælg de dokumenter/filer du vil have ind og lad være med at tænke på rækkefølgen -> når alle er kommet ind -> placerer du din cursor efter tur ud for første linie på hvert punkt/fil og hæv det til et Overskriftsniveau -> når du har gjort det, kan ved at igen placere curceren ud for hver første linie trække dem rundt efter behag.

kan ikke finde tilsvarende i engelsk MS Word2010.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
17. marts 2010 - 20:49 #5
Her kommer så en anden forklaring:

Som jeg forstår det, ønsker du, at indholdet i det sammensatte dokument skal være lænket til de enkelte filer ("kilde-dokumenter"), som det er sammensat af, så du på et senere tidspunkt kan få afspejlet ændringerne i det sammensatte dokument, hvis du laver ændringer i et eller flere af kilde-dokumenterne.

Word 2003 og tidligere:
1. Placer markøren, hvor teksten skal indsættes.
2. Vælg Indsæt > Fil.
3. I dialogboksen, vælg den/de filer, du vil indsætte. I stedet for at klikke på knappen Indsæt, skal du klikke på pilen i knappen og vælge "Indsæt som kæde".

Word 2007:
1. Placer markøren, hvor teksten skal indsættes.
2. Vælg fanen Indsæt > Objekt > Tekst fra fil.
3. Følg pkt. 3 ovenfor.

Nu er den/de valgte filr indsat som felt(er) af typen INCLUDETEXT. Hvis der sker ændring i et kilde-dokumentet, kan du opdatere det samlede dokument ved at opdatere felter: marker teksten (Ctrl+A) og tast F9. Hvis du taster Alt+F9, kan du se stien til kilde-dokumentet i feltkoden ( \ i feltet skrevet som \\).

Gentag for alle de ønskede filer.

Hvis du vil bryde kæden til et kilde-dokument, kan du markere INCLUDETEXT-feltet og taste Ctrl+Skift+F9. Så omdannes indholdet til "fast" tekst.
Avatar billede sulbaek Nybegynder
20. marts 2010 - 16:52 #6
Tak for svarende..

Synes lene's svar var lige det jeg manglede.
Send et svar lene, og du får point..
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
20. marts 2010 - 17:33 #7
Kommer her.