Avatar billede McSmokes Nybegynder
17. marts 2010 - 17:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort eller CPU ?

Jeg har fundet to kandidater til at blive min kommende stationære:

Med en del hjælp mener jeg at have fundet de to muligheder med hvor jeg får mest ydelse for pengene:

Nu skal jeg bare vælge hvad for en.

http://topdata.dk/product.asp?product=6771

eller

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=344159

Den fra topdata har en nyere processor men da jeg ikke overclocker er jeg ikke klar over om det gør en forskel. Den har så et grafikkort der en smule ældre end Komplett-modellen. Hvad for en er bedst?
Avatar billede rasmus_f Nybegynder
17. marts 2010 - 17:31 #1
hvad jeg kan se er det præcist den samme CPU der er i begge computere, mens grafikkort er større i den computer fra komplett, så tag og giv de 100 kr mere så er du også godt kørende.
Avatar billede McSmokes Nybegynder
17. marts 2010 - 17:41 #2
Nej den ene er en Phenom II X4 945 og den anden er Phenom II 965.

Er ikke klar over om det er en forskel der virkelig gør så meget at det opvejer et lidt svagere grafik kort hvis man ikke overclocker.

Hvad er bedst:

AMD Phenom II X4 945 3,0Ghz, AM3, 8MB, 95W med XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 850MHz, "Aliens vs Predator"

eller

AMD PHENOM II x4 965, 4x3.4GHZ, BLACK EDITION med HD5750 1GB DDR5 GRAFIKKORT (2xDVI, 1xHDMI, 1xDISPLAY PORT)
Avatar billede rasmus_f Nybegynder
17. marts 2010 - 18:48 #3
Tjah, prøv at tjekke her i følge anandtech, der mangler de dog 945'eren, men synes stadig du skulle tage den på 3.0 GHz.

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=3619&p=3
Avatar billede McSmokes Nybegynder
17. marts 2010 - 18:56 #4
okay tak for linket ! :)