Avatar billede cytox Nybegynder
17. marts 2010 - 16:57 Der er 1 løsning

Min server lammer mit netforbindelse

Hej,

Jeg har min egen server til at køre hjemme ved mig selv
med Windows Server 2008R2,
Den kører som Web server + spil server.
Den har kørt ganske upåklageligt den sidste måned,
Men igår oplevede jeg at min net forbindelse pludselig blev
ualmindeligt ustabil, når jeg gik på hjemmesider så
skulle jeg trykke opdater 5-10 gange før den fik loaded siden
og når jeg ping'ede fx google.dk så var det meget ustabilt
om man fik svar eller ej.
efter noget tid kom jeg frem til at det var min server der var problemet, for når jeg rev lan stikket ud til den så var der intet problem med at komme på nettet.

så jeg overvågede nettet på serveren og bemærkede at der var et meget højt antal DNS forespørgsler (~10/min)
som alle sammen spurgte på dns.msftncsi.com

jeg har søgt lidt på det og har fundet en masse omkring det her "msftncsi.com", men ikke nogen direkte relation i mellem at net forbindelsen ryger og at serveren ligger og spørg på det her.

Nogen kloge hoveder/server admins der kan gi en forklaring ?

Det ville være dejligt :)
Avatar billede cytox Nybegynder
18. august 2010 - 16:41 #1
Det viste sig at være en portskanner der scannede alle porte på serveren