Avatar billede hanmo Nybegynder
19. juli 2001 - 15:32 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Defekt bundkort?!

For nyligt købte jeg nogle dele til en ny computer, bla. et Soltek SL-75DRV bundkort.
Da jeg havde samlet tingene og indstillet det, fik jeg bare et langt bip med mellemrum. Så tjekkede jeg CPU og strømforsyning i en anden computer, og det virkede. Jeg prøvede med en anden ram.. stadig det samme, og med mit gamle grafikkort.. ingen ændring. Så ændrede jeg lidt på FSB\'en, og da jeg satte den under 120, så kom der ikke flere bip, men der skete stadig intet. Min CPU er en Athlon 1 Ghz 266, så den skal kører med 133 på FSB\'en. Så pillede jeg først min ram ud, og bagefter mit grafikkort, for så burde den i hvert fald komme med nogle bip, men nej det gjorde den ikke, før jeg igen satte FSB over 110.
Så nu er jeg nået frem til at det kun kan være bundkortet, der er defekt. Det mener dem jeg købte det af dog ikke, da jeg lavede en reklamation på det.
Er der nogle, der kan komme til en anden konklusion end at det må være bundkortet der er defekt??
Avatar billede djeclemen Nybegynder
19. juli 2001 - 15:34 #1
Det tyder på at du har prøvet alt..

Jeg tror det er bundkortet
Avatar billede djeclemen Nybegynder
19. juli 2001 - 15:35 #2
Men det kan også være at du har gjordt det defekt ved hjælp af static elektricity da du satte det i!!
Avatar billede x-masman Nybegynder
19. juli 2001 - 15:38 #3
Kan du ikke pille en dims af, og sige at det ikke virker. Så når de ser på det, kan de se at det ikke virker og vil blive ved med at kigge på det indtil det virker. :-)
Avatar billede curtsen Nybegynder
19. juli 2001 - 15:39 #4
Jeg ville forlange at få boardet byttet eller pengene retur...

Du har altid 8 dages fortrydelses ret og 30 dages ombytningsret..

Så afsted med lortet og få et nyt...

Hvis de kan få det til at virke der hvor du købte det så er det først noget lort..
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. juli 2001 - 15:45 #5
Du har et års garanti iflg. købeloven, prøv at få dem til at teste det!
Avatar billede toast Nybegynder
19. juli 2001 - 22:41 #6
Hey..

Jeg har lige været ude for et lign. problem dog med følgende opsætning:

Asus A7V-e
Duron 750
PQI 166 MHz powermodule ram
Coolermaster blæser.

Kig i din manual til bundkortet, se hvad bippene betyder. Jeg tror, at det er for lidt/for meget strøm til din CPU.

Prøv at pille blæseren af, og se om der \"scratches\" eller lign. på - Der kunne også være sod, hvilket betyder at processoren er brændt af.

Bottom line: Jeg tror sårn set, også at du har fået et deffekt bundkort - den slags sker.
Avatar billede christoballito Nybegynder
20. juli 2001 - 00:06 #7
det kan være din stømforsyning der er for høj i forhold til din mhz processer.
Avatar billede hanmo Nybegynder
21. juli 2001 - 12:42 #8
Toast>> Jeg har både prøvet at sætte CPU voltage til auto, og til 1,75 som er den korrekte til min CPU. Og heldigvis er der hverken kradser, sod eller revner i/på CPU\'en :)
Men nu har jeg sendt det ind een gang til!
27. juli 2001 - 21:51 #9
Det passer ikke at du har nogen som helst fortrydelsesret eller ombytningsret - Der er helt bestemt, men du har min. et års garanti på lortet, så hvis det eneste der ikke virker er dit bundkort, så få det repareret eller byttet,

P.S.

din garantiperiode på de ting der bliver udskiftet starter fra den dato du for de nye dele, og ikke fra den dato du købte det der er blevet skiftet.