Avatar billede Marush Nybegynder
17. marts 2010 - 00:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Port forwarding netgear + utorrent

Hej,

nu har jeg siddet og bøvlet med det her i en evighed:
Jeg har en router. Netgear WGR614 v9
Jeg har nogle porte jeg skulle ha åbnet.

Jeg har oprettet en statisk IP. og været inde og åbne portene som ex.vis www.portforward.com forklarer. ingen problemer der.
Men jeg kan simpelthen ikke få portene åbnet!!

Min utorrent siger:
"Resultat: Porten er ikke åben (du kan stadig modtage data)"

Nogen der har nogle gode råd til, hvad jeg kan prøve??
Avatar billede Trez Seniormester
17. marts 2010 - 08:25 #1
Simpelt lille program som kan klare det hele for dig

http://www.simpleportforwarding.com/download

Der er også test muligheder i det.

Men kan det tænkes at de porte du forsøger at bruge slet ikke er åbnet af din ISP?
Avatar billede Marush Nybegynder
17. marts 2010 - 08:38 #2
Jeg har prøvet forskellige porte.. ingen gad virke..
Avatar billede Marush Nybegynder
17. marts 2010 - 11:04 #3
andre forslag til hvad det kan være? evt. en opsætning af routeren??
Avatar billede kimtheman Novice
17. marts 2010 - 11:21 #4
Hvor præcist i routeren har du lavet ændringer..Fortæl fortæl..
Avatar billede Marush Nybegynder
17. marts 2010 - 12:45 #5
har været inde og gøre præcis som der står man skal gøre inde på portforward.com

har oprettet en statisk ip.
Har fundet porten inde i programmet utorrent. kopieret den.
gået ind på netgear routeren  i port forwarding /triggering
Valgt portforwarding og add custom service. Givet den et navn. Valgt TCP/UDP. tastet porten i både starting og ending port. og tastet min statiske ip adresse ind.
Avatar billede Marush Nybegynder
17. marts 2010 - 12:46 #6
Jeg får mit net fra kollegienettet.
Kan det have noget med det at gøre???
Avatar billede kimtheman Novice
17. marts 2010 - 22:03 #7
Ja de kan godt have blocket for den service. Kommer an på hvordan det styres...
Men så mange på et sted er der vel andre af dine naboer som har prøvet noget lign. eller om de har problemer? (hvad mener du med du har oprettet en statisk ip og hvorhenne har du gjort det? Har du fortalt inde i routeren at det er din ip på din computer der skal åbnes disse porte for?
Så enten er det dig der gør noget forkert ellers spærre kollegiet for bestemte porte..Men der må da være nogen du kan spørge i forhold til porte og spil osv..
(Tjek lige om windows firewall ikke spære for programmet)