Avatar billede maabjerg Nybegynder
16. marts 2010 - 20:47 Der er 4 kommentarer

Problemer med convertering af input fra både mac og pc?

Hej Eksperter

Jeg har et lille problem med tegnsæt osv.

I mit meta tag bruger jeg UTF-8 og jeg har gemt min .php fil som UTF-8 encoding.

Så der burde der ikke være noget i vejen. Når jeg bruger PC og opretter en tråd i eksempelvis det forum jeg har lavet, så gemmer den det hele ordenligt i databasen med Æ,Ø og Å.

Men så snart jeg benytter en mac maskine, så gemmer den fx. Hæhæ som:  Hæhæ

Når jeg så gerne vil se mit forum på mac maskinen, så viser den det korrekt, men når jeg så kigger på min pc, så viser den det forkert.

Hvordan kan jeg konvertere mac's tegnsæt over til UTF-8, så der ikke er noget problem? :)

Jeg håber i forstår hvad jeg mener og jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig :)

På forhånd tak!

Med venlig hilsen
Steffen
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2010 - 21:00 #1
Start med at prøve med funktionen utf8_encode
Avatar billede maabjerg Nybegynder
16. marts 2010 - 21:07 #2
Det har jeg haft prøvet når jeg indlæser dataen, men har faktisk ikke prøvet når jeg INSERTER data til databasen.

Prøver lige :)
Avatar billede maabjerg Nybegynder
16. marts 2010 - 21:12 #3
Stadig samme problem. :/
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2010 - 21:29 #4
Prøv at tjekke, om databasen er med den rigtige indkodning, og om du sender data til den med den rigtige indkodning (mysql_set_charset)
Sikr dig også, at siden sendes med den rette header og det rette meta-tag for indkodningen.