Avatar billede brum Nybegynder
19. juli 2001 - 15:12 Der er 16 kommentarer og
3 løsninger

Brænder lukker ikke CD\'erne

Jeg købte min brænder tilbage i okt \'98 (vist nok). Den har virker godt nok indtil nu, hvor den pludselig ikke gider lukke CD\'erne mere. Betyder det at den er udslidt, for jeg har røvet at formattere og bruge forskellige brænderprogrammer, men med samme resultat? Hvis den er udslidt, hvilken brænder kan så anbefales til en monsterhurtig 450K62\'er med 64 ram og ata 33 (eller hvad det nu er den standart hedder)?

Jeg har tænkt lidt på den her til 2 kr:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1274607911
Avatar billede realone Nybegynder
19. juli 2001 - 15:15 #1
Til 2 kr..??
Hold da kæft, det var billigt..!! Tror jeg køber 100 ;o)
</RealOne>
Avatar billede lassebm Nybegynder
19. juli 2001 - 15:15 #2
det var sq billigt *GG*...
Avatar billede brum Nybegynder
19. juli 2001 - 15:15 #3
ikke røvet, men prøvet :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. juli 2001 - 15:16 #4
Hvorfor springer du ikke bare til tlf. eller på nettet og bestiller den pr. omgående.
Det er nok en tyrkfejl!

Din egen er nok blevet defekt, skift den.
Avatar billede djeclemen Nybegynder
19. juli 2001 - 15:16 #5
Billigt 2kr så er det nok derfor den ikke lukker cden  :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. juli 2001 - 15:17 #6
Du kan evt. prøve med noget Firmware til din brænder, det er værd at prøve!
Avatar billede brum Nybegynder
19. juli 2001 - 15:17 #7
firmware?
Avatar billede realone Nybegynder
19. juli 2001 - 15:19 #8
Desværre står der 2.039,00 DKK på deres hjemmeside.. :(
Det kunne ellers være sjovt at se deres reaktion når man bestiller 100 brændere til 2 kr stykket hos dem!!
</RealOne>
Avatar billede curtsen Nybegynder
19. juli 2001 - 15:36 #9
Jeg vil mene at den er færdig...

Prøv at kigge lidt på plextor når du tænker på nyt...

De er lidt dyere men også en hel del bedre...
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. juli 2001 - 15:47 #10
Ja, prøv at søge på deres hjemmeside og se om du kan finde Firmwaren til din model. Firmwaren er lidt ligesom biosopgradering, det kan være nogle forbedringer i den!
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. juli 2001 - 15:49 #11
Hvad hedder den helt nøjagtigt!
Hvis du finder firmwaren skal den udføres inde fra windows, når den er færdig genstarter  du og prøver den!
Avatar billede brum Nybegynder
19. juli 2001 - 21:07 #12
retaxes - det er en HP 8100i, men en kammerat har vist nok hentet firmwaren til mig (en venlig sjæl)
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. juli 2001 - 21:14 #13
Det lyder godt, så må vi håbe at det er løsningen, det er i første omgang det billigste!
Avatar billede brum Nybegynder
22. juli 2001 - 21:04 #14
æv! Min firmware er den nyeste...
Kan nogen anbefale en specifik brænder?
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. juli 2001 - 21:09 #15
Jeg bruger Plexwriter 8/4/32A og er godt tilfreds med den!
Avatar billede lassebm Nybegynder
22. juli 2001 - 21:14 #16
liteon har en brænder som koster omkring de 800 kr. Den er rigtig god, og så har den burnproof. se evt www.edbpriser.dk
Avatar billede curtsen Nybegynder
22. juli 2001 - 22:31 #17
som tidligere vil jeg stadig holde på at plextor er alle pengene værd...

de er lidt dyere end alt andet men de virker og det bliver de ved med...
+ Plextor har en garanti ordning der virker hvis du skulle være uheldig..
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juli 2001 - 20:23 #18
Takker for points ;o)
Avatar billede charleygaarslev Praktikant
03. august 2016 - 10:59 #19
Mit brænerprogram er fast indstillet til at lukke, når brænding afsluttet.

Det gør programmet bare ikke, og den gamle Windows menu, hvor man kunne tvangslukke en cd, findes som så meget andet ikke i Win 10 - som jeg i øvrigt kun opgraderede til, fordi det kun er et spørgsmål om tid, inden netbank forudsætter det!

Hvordan får jeg lukket?

Må en cd indeholde andet end cda filer, f.eks. både cda og mp3, eller vil det "forvirre" afspilleren?