Avatar billede 1more Nybegynder
15. marts 2010 - 18:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Tilføje URL til Google

Når jeg forsøger at tilføje min hjemmeside til Google via http://www.google.dk/intl/da/add_url.html, får jeg hver gang denne besked:

Not Found
The requested URL /addurl?hl=&q=http%3A%2F%2Fwww.side.dk%2F&dq=&submit=Tilf%C3%B8j+webadresse was not found on this server.

Hvad går der galt?

På forhånd tak.
Avatar billede Handy-PC Nybegynder
15. marts 2010 - 18:33 #1
Der er absolut ingen grund til at tilføje din side til Google.

Det er en langsom proces hvis du gør det den vej, det er langt hurtigere at lade google finde sin naturlige vej frem til din side istedet.

Vha. deres crawler bots.

Det er bare om at få linket lidt til din side hist og her og så følger crawler botten linket og får indekseret din hjemmeside.

Hvis du får links et par gode steder bør du have din side på google i løbet af få timer.

Du kan evt. smide et link til siden her i en kommentar.
Avatar billede 1more Nybegynder
15. marts 2010 - 20:12 #2
Ok. Men spekulere også på om det kan være et eller andet med min side. Men det er måske slet ikke en mulig forklaring?

Under alle omstændigheder bryder jeg mig i almindelighed ikke om når den slags sker, uden at jeg kender årsagen.
Avatar billede mikaelch Novice
15. marts 2010 - 22:15 #3
smid linket heri tråden og google kommer sikkert snart forbi

find links og atter links
Avatar billede Handy-PC Nybegynder
15. marts 2010 - 22:21 #4
Hvad mener du med der kan være et eller andet med din side?

At den ikke er optaget i google endnu?

Du kan altid tjekke ved at søge efter:

"site:dinhjemmeside.dk" og så finder den alle de sider den har indekseret.

Eksempel: http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=site:handy-pc.dk&meta=&aq=f&aqi=&aql=&oq=

Men du kender jo netop godt årsagen, google crawler sig frem vha. links, og på den vis finder den frem til din side, hvis der da linkes til den.

Du kaan ikke selv tvinge google til at optage dit link, eller bestemme dens placering på de forskellige søge-fraser.
Google er ikke en public service, og du har dermed ingen kontrol over hvordan de agere, det er også derfor du ikke selv kan kontrollere alt mht. Google.
Avatar billede 1more Nybegynder
15. marts 2010 - 23:32 #5
Kender godt det med "site:dinhjemmeside.dk"
Jeg har først lagt den på nettet i dag, så her er (naturligt nok) ikke noget at se endnu.

Hvad mener du med der kan være et eller andet med din side?
Tænkte ikke på noget specielt. Er bare irriteret over det ulogiske i at jeg ikke kan tilmelde den. Jeg har forstået det ikke er en nødvendigt, men ville alligevel godt kende grunden til at jeg får en Error. Men nå, pyt med det.

Tror ikke jeg vil lægge siden på her. Der er et par indvandrerkritiske (ikke racistiske) indlæg øverst. Er bange for det måske kunne motivere nogen til at hacke den. Dette er jo immervæk et computer forum ...
Avatar billede Handy-PC Nybegynder
15. marts 2010 - 23:39 #6
okay, så er jeg med :-)

Tja, jeg skal ikke kunne sige hvorfor google siden ikke helt fungere. Andet end at enten er den del af deres system nede, eller at du har udfyldt hjemmesiden forkert ved at angive en underside, og ikke hovedsiden.

Ellers er det ikke til at sige hvad der kan være galt, så må du maile google :P
Avatar billede 1more Nybegynder
15. marts 2010 - 23:48 #7
Det ér hovedsiden jeg har forsøgt at tilmelde. Eller er måske ikke det du mener?

Google er det vist umuligt at finde kontaktoplysninger til. Men så meget vil jeg nu heller ikke gøre ud af det.
Avatar billede Handy-PC Nybegynder
16. marts 2010 - 07:53 #8
Okay, så har du gjort alt rigtigt.

Der er ikke andet at gøre end at vente lidt og evt. prøve igen imorgen, eller bare lad den finde din side selv.
Avatar billede Rozzy Nybegynder
18. oktober 2010 - 16:00 #9
Jeg har også store problemer med at tilmelde en hjemmeside til Google, har tilmeldt den Google flere gange men har nu ventet i ca. en måned. Du skriver at man kan linke lidt fra forskellige steder, har du nogle forslag til steder man kan lægge sig ind på.

Jeg tillader mig at bruge din opfordring til at linke til sitet herfra: http://www.jillvondermaase.dk