Avatar billede sheelac Nybegynder
15. marts 2010 - 15:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Connect FTP fra extern IP

Hej. Jeg ved ikke om denne er landet i rette kategori, men kunne intet finde som hed noget i nærheden af FTP.

Anyway.. Vi skal frem til mit problem.
Jeg har jo downloadet det hersens program kaldet Cerberus FTP Server. Og via det kan man altså køre en FTP server som jeg fint kan connecte via min egen computer og min kammerats computer som ligger inden for samme interne netværk. Men når min bror prøver at connecte, så er dette ikke muligt, fordi programmet kun har oplyst min interne IP.

Hvordan connecter man via en ekstern IP?
Hvilken IP skal bruges?
Og hvis nogen kender til Cerberus, hvordan får jeg den til at køre over min online IP, istedet for den interne IP?

Al hjælp vil jeg være taknemmelig for!

Hjælp..!
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
15. marts 2010 - 19:49 #1
Hejsa.....

Du skal åbne for FTP trafik i din router. Port 21 og 23.
Inde Cerberus ville jeg så sætte til at brugere skal logge på med samme IP hver gang. Det vil sige at du skal kende IP'en på dem der vil logge ind.

Der ligger en guide til hvordan det gøres her:

http://www.soerennielsen.dk/guider/cerberus/

/Ulrik
Avatar billede sheelac Nybegynder
23. marts 2010 - 13:14 #2
Tak! Det virker perfekt. :D Smid svar. :D
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
23. marts 2010 - 19:17 #3
Selv tak. Glad for at kunne hjælpe....:-)

/Ulrik