Avatar billede i-mox Nybegynder
14. marts 2010 - 19:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Xbox media center extender, windows 7 og fullrate zyxel router

Hej,

Nu har jeg rodet og rodet - og det virker ikke. Jeg forsøger at få min Xbox til at være media-center extender på mit lille bitte netværk, der består af min laptop og min x-box 360. Xbox'en er kablet og min laptop er wireless med en standard trådløs zyxel router fra Fullrate.

-Jeg kan gå på Xbox live.
-Jeg kan pinge min xbox.
-Jeg kan se min xbox under media sharing på windows 7 maskinen
-Jeg kan IKKE se min laptop, når jeg forsøger at dele over WMP
-Jeg kan IKKE sætte media center extenderen op. Når jeg forsøger, så når jeg til den firecifrede kode, og ikke længere. Den står og søger og skriver så enten "cannot find your extender" eller "cannot connect to your extender"
-Jeg har forsøgt at disable firewallen i Win7 - samme resultat.
-Jeg har forsøgt med at åbne forskellige porte i routeren (fundet mange forskellige på nettet) - samme resultat.
-Jeg har firmware-opdateret routeren til nyeste version
-Jeg har enabled uPNP i routeren

Gode forslag og guides modtages med kyshånd. For jeg er helt blank og sur nu :-)
Avatar billede i-mox Nybegynder
14. marts 2010 - 19:39 #1
Der skulle selvfølgelig stå ottecifrede kode. Jeg har i øvrigt også forsøgt mig med at slette media center (under games/dashboard) på Xboxen. Samme resultat.
Avatar billede Traver Nybegynder
18. juni 2010 - 17:48 #2
Hej,

Jeg har præcis det samme problem som dig og har prøvet snart sagt alt. Kan ikke få det til at virke.

Har du fundet en løsning ?

Traver
Avatar billede i-mox Nybegynder
18. juni 2010 - 19:57 #3
Hey Traver,

Desværre nej. Men jeg har haft en lang korrespondance med fullrate, og problemet skyldes desværre firmwaren i routeren. Zyxel er klar over problemet, men har endnu ikke rettet det. Det skyldes, at routeren ikke kan finde ud af at unicaste mellem wlan og lan siden :-(

Det virker med kabel helt uden problemer (så længe x-boxen også er kablet) og uden at skulle åbne porte eller noget som helst andet. Men med wlan kører det desværre ikke.

Så der er nok kun tilbage at vente på, at Zyxel fikser problemet.