Avatar billede McSmokes Nybegynder
14. marts 2010 - 18:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af stationær

Jeg faldt over en stationær computer af mærket Packard Bell i bilka bladet (ved godt det er bilka så man skal være lidt forsigtig).

Den har følgende specifikationer:

AMD Phenom II X4 925 (2.8 GHz) Quad Core

8 GB DDR2 RAM

1000 GB Harddisk

2815 GB Geforce GT320 (1GB dedikeret)

Ud over det har den trådløs netkort og digital mpeg 4 tv optager, men det er nu underordnet da det er ydelsen jeg er interesseret i.

Den koster 4899,-. Det virker umildbart meget billigt, men skyldes det at det er ddr2 ram ? hvor stor en forskel gør det at det ikke er ddr3 ram ?
Avatar billede drenriza Nybegynder
14. marts 2010 - 18:51 #1
Mærket packard bell ville jeg holde mig langt fra, og ikke engang røre med en ild-tang.
Avatar billede besle Nybegynder
14. marts 2010 - 18:56 #2
Vil sige, at computeren er fin nok, dog kan jeg ikke foredrage den kæde som Bilka og Føtex og de andre store supermarkeder er med i´s, garanti procedure. Forskellen fra DDR2 til DDR3 er virklig stor, især da de Ram der følger med til den computer sikkert er et noname mærke, som Samsung, eller et andet mærke som ikke er kendt for det gode inden for Ram. desuden, kan ikke se hvad du skal bruge mere end 4gb DDR2 Ram til.
Prisen er god nok for en computer, men hvad skal du bruge den til, og er det en computer du skal bruge her og nu ?
Hvis den skal bruges her og nu, og intet andet kan bruges er den vel okay, men hvis du søger ny computer og vil vente et par dage er det stort set altid at foretrække at købe fra nettet.
Avatar billede McSmokes Nybegynder
14. marts 2010 - 18:57 #3
har nu haft fine erfaringer med Packard Bell, men det var nu også mere en vurdering af hvad du tror denne maskine kan yde. Er det noget værd?
Avatar billede besle Nybegynder
14. marts 2010 - 18:58 #4
Ah så ikke lige at mærket var Packard Bell. Det er nogo, som Drenriza siger.
Avatar billede besle Nybegynder
14. marts 2010 - 19:04 #5
Hvis jeg var dig ville jeg nok købe en computer et andet sted fra, især da dansk supermarked/den kæde bilka, føtex m.m. ligger i, hellere end gerne vil snige sig uden om en reparation hvis de kan komme til det, i henhold til garantien. Maskinen i sig selv kan sagtens yde en del, dog ville jeg ikke røre den af tre grunde:

1. Det er DDR2 Ram, og burde være DDR3 Ram til den pris
2. Det er em Phenom II X4 945 standard edition, som kører stock hastighed ved 2.8GHZ. Denne processor er meget svær at overclocke, derfor vil jeg mene at en 955 black edition er at foretrække (som overclocker)
3. Det er et Geforece graffikkort, og har dermed ikke understøttelse af Directx 11. desuden er det ikke til at finde nogle reviews af kortet på nettet, og ikke til at se hvad den kan yde vs. et ATI kort
Avatar billede McSmokes Nybegynder
14. marts 2010 - 19:07 #6
okay tak for svaret besle. Det er bare fordi jeg tidligere har fået foreslået en "sammelselv" computer, men da jeg desværre blev ramt af finanskrisen købte jeg det aldrig og nu er den blevet noget dyrere.

Kan sagtens vente lidt. Har du forslag til steder hvor jeg kan købe enten dele eller færdiglavede computere ?

Skal bruge ydelse. Vil gerne kunne køre de nyeste spil for fuld grafik. (savner jeg gevaldigt!)Men har som tidligere antydet ikke lommen fuld af guld.
Avatar billede besle Nybegynder
14. marts 2010 - 19:15 #7
Kender godt situationen du står i (har selv en single core p4 computer, med ødelagte ram, og skylder 4k væk :(  )

Jeg kan foreslå dig at købe denne saml-selv pc pakkeløsning:

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=323200

Da den kommer med både DDR3 RAM, ATI HD 5670, og en kraftig dual core processor.

Bundkortet understøtter AM3 hvilket også vil sige at når din økonomi engang tillader det, kan du smide en Quad core i den istedet. computeren koster 3000.

Selvfølgelig hvis du gerne vil have en quad core, kan du købe denne pc:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=326294

Den har dog kun DDR2 ram, men et kraftigere Grafikkort.

Skal også siges, afhængigt af hvilke spil du regner med at spille i fuld grafik, skal du nok regne med at en nogle af de mere grafikkrævende spil ikke ville kunne tages i fuld HD, plus max grafik :)