Avatar billede zaru Nybegynder
13. marts 2010 - 13:27 Der er 10 kommentarer

trådløs router som hub til andre computere

hej alle eksperter
Jeg har en phillips trådløs router.
den står et sted hvor andre kan komme til den og der står ander computere tæt ved.
kan disse andre PC´er bruge denne trådløse router som hub altså tilkoble disse med internet ledning (ikke trådløs) mens jeg stadig kan bruge denne som trådløs acces til internet....

håber man har forstået hvad jeg mener ;0)

På forhånd tak

Thomas
Avatar billede thov Forsker
13. marts 2010 - 13:52 #1
De fleste trådløse routere har 4 stk. LAN tilslutninger. Dem kan andre computere, uden problemer, benytte til internetadgang, samtidig med dit eget trådløse.

Desuden kan I allesammen udveksle filer med hinanden.
Avatar billede zaru Nybegynder
13. marts 2010 - 13:56 #2
hmm underligt...
jeg mister signalet til min computer når der er andre tilsluttet.....??
Det er en ældre accespoint.... har det mon nogen betydning?
Avatar billede zaru Nybegynder
13. marts 2010 - 14:04 #3
skal man mon sætte accespoint op på en bestemt måde for at det kan lade sig gøre at det trådløse og de der lan indgange virker på samme tid...?
Avatar billede thov Forsker
13. marts 2010 - 14:40 #4
Er det en router eller et AP, den Philips ? Der er nemlig forskel.
Avatar billede zaru Nybegynder
13. marts 2010 - 14:52 #5
hmmm AP = Acces point går jeg ud fra.
Den har 4 indgange bagpå.....
så det er vel begge dele eller hva :0)
Avatar billede thov Forsker
13. marts 2010 - 16:58 #6
Nej, der er forskel.
Et AP (Access Point), er en 'dum' box som kan flytte på data-pakker.

En router er mere 'intelligent' - f.eks. kan den automatiskt tildele adresser til de tilsluttede computere (DHCP server), hvor et AP skal sættes op, manuelt.
Avatar billede zaru Nybegynder
13. marts 2010 - 18:01 #7
så hvis ikke jeg sat noget op manuelt fungere den som et acces point og derfor ryger det trådløse når man connecter andre computere pr. internetled/LAN ?
sorry sorry mit computer sprog er helt så udviklet ;0)
Thomas
Avatar billede thov Forsker
13. marts 2010 - 19:23 #8
Ja, noget i den stil..
Men hvad er det for et apparat, den Philips - typenr. f.eks.
Avatar billede zaru Nybegynder
13. marts 2010 - 21:29 #9
Philips CPWBS154
http://selfcare.belgacom.net/static/pc/support/solution/adsl/pdf/BYSC-English.pdf

jeg er næsten sikker på at det er denne model, ihvertfald ser den nøjagtig sådan ud.
kan ikke lige tjekke nu, da rummet er aflåst - længere historie ;0)
Avatar billede zaru Nybegynder
21. marts 2010 - 19:00 #10
hjalp mine info omkring modellen?
Thomas