Avatar billede nezco Nybegynder
12. marts 2010 - 21:02 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Fjernelse af side fra Internettet

Hvordan får man fjernet en side fra Google?

"Fjern en side eller et websted fra Googles søgeresultater" dur ikke. Det kan man kun bruge hvis det er et personnummer, billede eller noget med sex-sider.

Der er tale om personlige oplysninger, som jeg ellers har beskyttet. Men som nu pludselig er synlige via whois (har fået min host til at ændre disse, men et eller andet fungere ikke). Så er ret desperat!!
Avatar billede preppydude Nybegynder
12. marts 2010 - 21:20 #1
Avatar billede nezco Nybegynder
12. marts 2010 - 21:28 #2
Den side hár jeg været på.

Man kan kun bede om at få den fjernet hvis ... (se mit spørgsmål).
Avatar billede nezco Nybegynder
12. marts 2010 - 21:28 #3
Det her er virkelig noget slem l*rt!!
Avatar billede preppydude Nybegynder
12. marts 2010 - 21:34 #4
Jeg er sikkert blind, men jeg kan altså ikke se hvor der står det SKAL være pga. et personnummer eller seksuelt indhold...

"if you need to urgently remove your site's content from search results, or if you need to remove Google's cached copy of a page that has already changed on the website or stop Google from showing results for a page that has been taken down completely, you can use Google's removal tool to expedite the process"
Avatar billede preppydude Nybegynder
12. marts 2010 - 21:35 #5
... og hvad er det som er så slemt, egentlig? ^_^ Hvis ikke det er dit personnummer eller noget kan jeg ikke helt se hvorfor det skulle være så galt, at den absolut skal fjernes dette sekund. :b
Avatar billede welcor Nybegynder
12. marts 2010 - 22:17 #6
Nogen mennesker bor på hemmelige adresser...
Avatar billede preppydude Nybegynder
12. marts 2010 - 22:31 #7
Ja okay. Havde bare ikke fantasi til at forestille mig det skulle være så slem en sag. Men okay, det kan det vel.

Dit bedste bud er at gøre som Google siger, eller simpelthen ringe til dem (husk deres kontor vidst ligger i Australien) og forklare din sag.
Avatar billede nezco Nybegynder
12. marts 2010 - 23:21 #8
Tag mit ord for at det ikke er pjat. Dette betyder at jeg ikke længere kan føle mig tryg i mit eget hjem. Desuden bliver jeg nu nok nød til at "tage nogle forgholdsregler".

"if you need to urgently remove your site's content from search results, or if you need to remove Google's cached copy of a page that has already changed on the website or stop Google from showing results for a page that has been taken down completely, you can use Google's removal tool to expedite the process"

Ja - og det er kun muligt i bestemte situationer. Du har ikke gået det godt nok igennem. Prøv at følg proceduren til ende.
Avatar billede nezco Nybegynder
12. marts 2010 - 23:22 #9
Andre der kan hjælpe??
Avatar billede preppydude Nybegynder
13. marts 2010 - 00:48 #10
Du er nødt til at fortælle noget mere om hvad præcist det er. Er det cache af en side du vil have fjernet, ejer du denne side, osv.? Nu nævner du whois informationer, så jeg gætter på det vedrører et domæne.

Du kan ikke få fjernet cache fra hjemmesider der har gemt en evt. whois oplysning af dit domæne. Alt som du ikke "ejer" på nettet kan du ikke få Google til at gøre noget ved. De er meget strikse på det område.
Avatar billede nezco Nybegynder
13. marts 2010 - 01:06 #11
Hvis jeg i Google søger på mig navn (eller min sides adresse), fremkommer et søgeresultat/link til dawhois.com.

Man behøver ikke engang klikke på det, for at se alle oplysninger.
Sågar i selve søgeresultatet kan man læse både hjemmesidens navn, mit fulde navn, fulde adresse og e-mail adresse. :(
Avatar billede nezco Nybegynder
13. marts 2010 - 01:10 #12
- og det er noget rigtig l*rt.

Jeg kan fornemme hvor det bære hen. At der tilsyneladende intet er at gøre ved dette, nu. Så må jeg jo nok desværre gå til en mindre behagelig plan b.
Avatar billede preppydude Nybegynder
13. marts 2010 - 01:14 #13
Som Google selv skriver så bliver du nødt til at kontakte dawhois.com og håbe på de vil hjælpe dig.
Avatar billede nezco Nybegynder
13. marts 2010 - 03:48 #14
Det kan jeg ikke engang. Der er ingen kontaktoplysninger.

For så vidt også ligegyldigt. Inden det forsvinder har det sikkert alligevel stået så længe at det er for sent.
Avatar billede nezco Nybegynder
13. marts 2010 - 17:39 #15
.
Avatar billede nezco Nybegynder
13. marts 2010 - 17:41 #16
Håbløst!
Aldrig mere hjemmesider (har lukket hele lortet ned og afhændet alle domæner)!
Avatar billede nezco Nybegynder
14. marts 2010 - 14:44 #17
Ha, det var alligevel ikke håbløst. Var jeg ellers helt sikker på. Men problemet har løst sig selv. Linket er forsvundet. :)