Avatar billede MathiasDue Nybegynder
11. marts 2010 - 18:10 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Computeren fryser

Hej derude..

Jeg har en computer der tiltider fryser det virker lidt mystisk - det er lige meget hvad jeg laver så fryser den :-)

følgende specs:
E8400 intel dual core
5770 grafikkort
et gigabyte m-atx bundkort (lav kvali)
no name ram - 4gb 800 mhz
samsung 500gb harddisk
no name psu 450w
og windows 7 ultimate 64 bit.

det hele bortset fra grafikkortet er omtrent 2år gammel - så jeg tænkte på om min harddisk måske var ved at stå af eller om psuen er lidt ustabil siden der er kommet nyt grafikkort i.

nogle forslag?
11. marts 2010 - 18:23 #1
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
11. marts 2010 - 18:36 #2
den har fået helt ny cpu køler og er renset (:
11. marts 2010 - 18:48 #3
Aha - Har du 100% styr på dette kølepasta 'halløj' ?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
11. marts 2010 - 19:07 #4
Det kan du tro :) min cpu's temp ryger ikke over de 60 grader..
Avatar billede matcho Nybegynder
11. marts 2010 - 19:39 #5
Jeg ville slette grafik driver og installere den igen.
Avatar billede Orchillion Nybegynder
11. marts 2010 - 23:04 #6
Ehm.. I visse tilfælde kan det godt skyldes din strømforsyning, hvis den ikke kan følge med om at uddele den strøm de forskellige ting skal bruge.. Det er sket med min før indtil jeg udskiftet den..
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
12. marts 2010 - 11:44 #7
jeg har hermed geninstalleret driveren til mit grafikkort dette hjalp ikke - jeg mistænker lidt mit bundkort eller ligne fordi når jeg er igang med noget og jeg har min musik kørende og den fryser så står den og siger "zzzzzzz" hvor man svagt kan høre musikken eller også så hakker musikken meget, men markøen vil ikke bevæge sig.
Avatar billede matcho Nybegynder
12. marts 2010 - 11:54 #8
Kender du ikke en hvor du kan låne en større psu i  kan jo bare have den udenfor til afprøvning,der er jo sommetider de der noname psuer ikke yder det der står på dem.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
12. marts 2010 - 12:09 #9
hmm det må jeg prøve at se om jeg kan fremskaffe..
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
14. marts 2010 - 20:04 #10
!! - efter geninstallation af driveren så fryser den ikke mere men! den går dog i sort og viser skærmbillede bagefter hvor følgende fejlmeddelse fremkommer: skærmdriveren er holdt op med at svare og er genoprettet - hvad gør jeg?
Avatar billede matcho Nybegynder
14. marts 2010 - 22:04 #11
Prøv og undersøg om der er nogen rester af driveren som ikke er blevet slettet så gør det manuelt og genstart.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
16. marts 2010 - 08:49 #12
Det ser ikke ud til at der er rester af driveren - men problemet er jo blevet spottet så aflæg svar :-)
Avatar billede matcho Nybegynder
16. marts 2010 - 10:45 #13
ping
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
16. marts 2010 - 11:07 #14
Smukt :)