Avatar billede don_stegger Nybegynder
11. marts 2010 - 11:58 Der er 6 kommentarer

Operation system not found

Hej Eksperter

Mit problem er til dels beskrevet i andre poster på forumet men jeg vil alligevel gerne have lidt vejledning da der ikke er nogen der har haft helt det samme problem.

Nogle gange når jeg starter min HP Pavillon bærbar får jeg fejlmeldingen "Operation system not found". Men efter et eller flere sluk og tænd starter den fint nok mit windows op igen.

Jeg har studset mig frem til at det enten må være et problem i BIOS eller en løs forbindelse til harddisken?? Jeg mangler råd eller vejledning til fejlfinding, samt en evt. løsning..

På forhånd tak.
Avatar billede don_stegger Nybegynder
11. marts 2010 - 12:06 #1
P.s. hvis jeg skal uddybe så er mit problem at jeg aner intet om hvordan jeg skal håndtere det hvis problemet er i min BIOS, og er det en løs forbindelse vil jeg gerne have lidt råd inden jeg begynder skrue i min bærbar..
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2010 - 16:10 #2
Hvor gammel er bærbar, og modelbetegnelse samt styresystem?
På en bærbar er der typisk nogle access låger. En til ram og en til harddisk, som minimum. Den største er helt sikkert til harddisk.Her er en vejledning til hvordan den kan sidde:http://www.ehow.com/video_4872468_replace-laptop-hard-drive.html
Avatar billede don_stegger Nybegynder
11. marts 2010 - 17:29 #3
Den er købt i 2008. Det er en HP dv6700 eller dv6899eo kalder de den også.

Problemet opstod for en uge siden, og der havde jeg Vista Home på den, og jeg troede at problemet kunne løses ved at formatere drevet. Det har jeg gjort og har nu installeret windows 7.

Jeg har nu kørt windows memory diagnostic, samt lavet error-checking under tools i properties på drev C, og alt var som det skulle være.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2010 - 20:18 #4
Det vil sige ingen sektorer eller overflade fejl i harddisk?
Avatar billede don_stegger Nybegynder
11. marts 2010 - 21:16 #5
Ja så vidt jeg kunne se. Jeg har forgæves søgt efter en "rapport" el. men fik intet. Jeg bad den jo fixe file system errors, så den kørte det jo ved genopstart af computeren og så sad jeg jo ikke lige og vågede over den..

I øvrigt er det måske værd at nævne at jeg kun får fejlen når jeg starter computeren op efter den har været slukket noget tid. Hvis jeg vælger genstart, starter windows op helt fint.
Avatar billede don_stegger Nybegynder
12. marts 2010 - 07:46 #6
Jeg har lige en lille rettelse, det er operatiNG system not found, ikke operatiON som jeg har skrevet. Nej altså, og så i overskriften - tsk tsk.