Avatar billede morpheus Nybegynder
11. marts 2010 - 11:38 Der er 5 kommentarer

Hvad har jeg ikke taget højde for?

Hej,

Jeg er ved at lave design til mit firma...

Jeg har udviklet det hele i DW3 og brugt Firefox på Mac som reference, hvor alt virker.

Så skal man jo også lige teste det af i IE og FF (Windows)...

FF på windows giver heldigvis samme resultat som FF på Mac.

IE er dog en helt anden sag...

http://q.techsite.dk/template2.php

Jeg er næsten sikker på, at jeg skal have et specifikt stylesheet til IE.
Avatar billede madand Nybegynder
11. marts 2010 - 12:04 #1
Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, men i dit logo resizer du et kæmpe billede ned til width="429" height="159".
Men du henter stadig billedets størrelse på 250kb. Det er meget.. Jeg har lige prøvet at resize det til ca. din størrelse og så kom den ned på 23kb.. Så der kan du hente en del performance :)

Bare lige et tip..
Avatar billede preppydude Nybegynder
11. marts 2010 - 12:19 #2
Jeg har ikke selv IE så jeg kan ikke svare dig på dit spørgsmål før du uddyber. Men generelt er IE noget l*rt da den på ingen måde følge de standarder som stort set alle andre browsere gør.

For fremtiden kan jeg anbefale http://browsershots.org/ når du skal teste siden på flere browsere.
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2010 - 12:37 #3
Perfekt i Chrome også - og super flot!
- men i iE (som altid) går det galt : (

Ser ud som om selve content-sektionen bliver for høj - sådan at den gennemgående grå bar er rykket ca. 500 px ned (helt ud af skærmen) i forhold til dem på baggrunden i siderne.
Avatar billede morpheus Nybegynder
11. marts 2010 - 23:37 #4
#1: Ja, det var lige min dovenskab... Det skal jeg nok rette til i live versionen :o)

#2: Jeg har submittet siden til browsershots.org, er dog lidt spændt på hvad de kan hjælpe med?

#3: Tak for roserne! :o)

Ja, vi kommer jo desværre ikke så længt.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal uddybe på - i har jo adgang til kilden :o)
Avatar billede preppydude Nybegynder
11. marts 2010 - 23:41 #5
morpheus:
De kan ikke hjælpe med andet end at du kan se screenshots af din hjemmeside, på forskellige browsere. Så kan man se om der er nogle display fejl o.l. :)