Avatar billede zentral Nybegynder
11. marts 2010 - 08:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Læs stregkoder C#

Hejsa.

Jeg skal bruge en stregkode scanner, med software som kan gå ind i en ms sql database og ændre en værdi. Skal laves i C#.

Det skal bruges til et billetsystem hvor scanneren tjekker om en billet er gyldig, i døren.

Jeg ønsker et tilbud på softwaren, skal nok selv købe scanneren.
Source kode skal medfølge så jeg selv kan fortage rettelser.
Avatar billede vallemanden Nybegynder
11. marts 2010 - 09:58 #1
og det SKAL laves i C# ?
Avatar billede zentral Nybegynder
11. marts 2010 - 10:14 #2
ja det skal helst.
men det jeg kan læse mig frem til er at en stregkode læser
entelig bar læser koden og poster det frem på tastaturet,
sådan man egentlig bare skal lave en applikation selv som håndtere det.
er det korrekt forstået ?
Avatar billede vallemanden Nybegynder
11. marts 2010 - 10:17 #3
ja, de fleste læsere 'leger' keyboard, og laver barcode om til tastetryk
Avatar billede larsmeyer Nybegynder
12. marts 2010 - 03:21 #4
Yes, piece of cake. Det er mere besværligt at købe og finde stregkode læser udstyret end det er at kode :)

Der findes iøvrigt også .net moduler til generering af stregkoder, hvis du skal lave det den anden vej. :)
Avatar billede zentral Nybegynder
12. marts 2010 - 09:39 #5
formålet med læseren er at tjekke en billet i databasen om
den er gyldig eller ikke.

Er det muligt at det uden at der skal være en computer involveret som man ska trykke på,
altså, kan en trådløs scanner, sende det den scanner til en computer trådløst, validere koden, og få et svar tilbage på scanneren, på en enkel måde ?
Avatar billede mariaf Juniormester
12. marts 2010 - 17:55 #6
Du kan få en scanner, hvor du kan indlæse data og få dem valideret, men det afhænger jo lidt af hvordan forretningsgangen er. Køber man billet lige inden indgang eller dage/timer før?
Avatar billede Yuhn Nybegynder
16. april 2010 - 12:30 #7
Hej Zentral,

Jeg ligger inde med en sådan sourcekode i C#, da jeg har brugt det i en af mine applikationer.

Hvis du stadig står og mangler det, så kontakt mig på nikolajmat@gmail.com

mvh. Nikolaj
19. april 2010 - 13:18 #8
Jeg har lavet en stribe af denne type applikationer.

Du kan kontakte mig på thga(a)beknes.net

Som de andre nævner findes der to typer af stregkode læsere.

Keyboard wedges (sæt i usb port og den virker som et ekstra keyboard).
Serial scanners, kræver serial kommunikation, men tilsluttes stadig over usb.

Det bør ikke tage mere end 1-2 dage at lave sådan en applikation(inkl installer).